Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Hm, de siste gangene jeg har spist sjokolade (og ikke så store mengder heller - snakk om 3-5 biter kokesjokolade) har jeg fått noen merkelige magesmerter... Noen som har opplevd det samme eller har noen anelse om hvorfor?
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 sjekk om det er samme type kokesjokolade og hvorvidt det er melk i. om du ikke merker noe til vanlig melkeprodukter er det nok ikke laktoseintoleranse.....ganske lite melk i kokesjokolade ifht vanlig sjokolade. mulig det er noe annet du har inntatt rett etter eller før kokesjokoladen, eks hvis den har vært dessert et par timer etter middag etc.
I.am.me Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Jeg har ei venninne som får migrene av hodepine. Hun er faktisk allergisk mot mørke kakobønner. Kanskje du også er det, bare at du får andre symptomer?
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 Laktoseintoleranse er det nok ikke, for å spise en yoghurt til frokost går helt fint Mulig det er allergi ja.. men dette har dukket opp de siste månedene og jeg har alltid spist mye sjokolade (skjønt jeg spiste hovedsaklig lys sjokolade før). Får teste meg frem litt
I.am.me Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 Hvis du vil teste ut allergi, kan du jo bare spise noe annet som har mørke kakaobønner i seg Ta å lag deg en kopp kakao å se om du får vondt i magen da.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #7 Skrevet 24. juli 2010 Jeg blir elendlig i magen av sjokolade. Det blir jeg av alle meieriprodukter ... så kanskje du ikke tåler melk, rett og slett? Er mange som reagerer på kakao (kakao-bønner) - i mitt tilfelle reagerer jeg ved å klø i huden ... Du kan ta en test. En dag spiser du mørk sjokolade uten melk. En annen dag spiser du melkesjokolade. Og til slutt kan du prøve hvit sjokolade.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #8 Skrevet 24. juli 2010 Så tenkte jeg også på at du kan reagere på hvete eller sukker som fins i mange sjokolader?
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2010 #9 Skrevet 26. juli 2010 Laktoseintoleranse er det nok ikke, for å spise en yoghurt til frokost går helt fint Mulig det er allergi ja.. men dette har dukket opp de siste månedene og jeg har alltid spist mye sjokolade (skjønt jeg spiste hovedsaklig lys sjokolade før). Får teste meg frem litt Min sønn har laktoseintoleranse. Han kan fint spise en yoghurt og noen skiver ost uten problemer. Så du kan nok ha intoleranse om du tåler en yoghurt. Det har noe med spalting av laktose å gjøre. Laktosen i yoghurt mener jeg er mer spaltet enn andre melkeprodukter.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #10 Skrevet 26. juli 2010 Pleier å få skikkelig vondt i magen av å spise sjokolade (selv i veldig små mengder). Får det òg av andre søtsaker, Lurer på dette selv. Min teori er at det er sukkeret. Har spurt legen mange ganger, men han sier at jeg bare skal la være å spise det, uten å faktisk finne ut hva grunnen er.
MargaE Skrevet 24. april 2016 #11 Skrevet 24. april 2016 Har også begynt å få magesmerter når jeg spiser sjokolade. Det kan ikke være laktoseintoleranse, kan drikke melk uten problemer. Kan det være noe annet i sjokoladen som noen reagerer på? Har tidligere spist mye sjokolade uten problemer. Dette begynte siste året, smertene kommer etter små mengder sjokolade. Både melkesjokolade og den mørke.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #12 Skrevet 24. april 2016 Jeg får litt tendenser til diaré hvis jeg spiser sjokolade på tom mage. Er litt sensitiv for gluten, men har ikke laktoseintoleranse. Anonymkode: a0623...513
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå