Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #21 Skrevet 25. juli 2010 Tja.. Jeg har ikke forsikring (tenker ikke å ha det heller) på noen av mine dyr. Men jeg vet at hvis dyret trenger å komme seg til veterinær, får vi dekket utgiftene uansett. Så for min del er det ikke nødvendig, men det er sikkert lurt for noen ja. Får man igjen alt man har betalt til forsikring når dyret dør da? Vi har ikke hatt forsikring på vår katt, men vi har vært heldige med helsa hans og antall dyrlegebesøk. I tillegg til at dyrlegen har vært kjempegrei med pris. Men jeg snakket nylig med en som har en katt som ofte er i slosskamp (kastrert, men bor i et mer kattetett område), som ofte må til veterinær og sy, få antibiotika osv. Han var sjeleglad for å ha forsikring, for da betaler man jo bare egenandel. Selv om det også blir noen kroner er jeg sikker på at det fort lønner seg dersom man altså må oftere til dyrlegen enn en gang i året. Og i stedet for å måtte vurdere avliving dersom man ikke har råd til en operasjon etter f eks påkjørsel, eller ved sykdom, kan en se mer bort fra det økonomiske og heller legge vekt på dyrevernhensyn som smerter, tilbakefall osv. Det var bare sommel som gjorde at vi ikke forsikret katten vår, skal jeg ha katt eller hund igjen skal jeg få den forsikret.
MissMas Skrevet 25. juli 2010 #22 Skrevet 25. juli 2010 Vi har ikke hatt forsikring på vår katt, men vi har vært heldige med helsa hans og antall dyrlegebesøk. I tillegg til at dyrlegen har vært kjempegrei med pris. Men jeg snakket nylig med en som har en katt som ofte er i slosskamp (kastrert, men bor i et mer kattetett område), som ofte må til veterinær og sy, få antibiotika osv. Han var sjeleglad for å ha forsikring, for da betaler man jo bare egenandel. Selv om det også blir noen kroner er jeg sikker på at det fort lønner seg dersom man altså må oftere til dyrlegen enn en gang i året. Og i stedet for å måtte vurdere avliving dersom man ikke har råd til en operasjon etter f eks påkjørsel, eller ved sykdom, kan en se mer bort fra det økonomiske og heller legge vekt på dyrevernhensyn som smerter, tilbakefall osv. Det var bare sommel som gjorde at vi ikke forsikret katten vår, skal jeg ha katt eller hund igjen skal jeg få den forsikret. Ja, som sagt, de som ikke har råd til slike plutselige utgifter burde ha forsikring, for katten sin skyld Hehe.. jeg skal aldri noensinne ha katt mer etter mine har forsvunnet. Og man får vel ikke forsikret smådyr som f.eks kaniner, marsvin, fugler osv?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå