Gjest Vortemannen Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Ok, jeg er en mann i 20-årene som har hatt vorter på fingrene i en tid. Men det siste året har de spredd seg og blitt større. I tillegg har jeg et par langt fingerneglene som er helt fryktelige. Om de vokser seg større så kan de faktisk ende opp med å flytte neglen og i verstefall mister man neggelen.. Jeg kjøpte Verucid på Apoteket som er en slags syre man drypper på og som spiser seg gjennom vorten. Dette tar lang tid og gjør litt vondt. Men det verste er at det ser helt jævlig ut. Ettersom jeg har sånn minst 20 stykker på fingrene vil dette innebære å gå rundt med dette. Så jeg dro til legen og fikk frysebehandling. Dette gjorde ikke veldig vondt, men litt. Det dannet seg en rur og blemme over vortene og etter disse hadde falt av så var det fortsatt litt igjen. En del faktisk, det var bare de minste som forsvant. På Internett sjekket jeg alt jeg kunne finne av løsninger og én av disse var epldecidereddikk som man skal ha på en bomullsdott og teipe fast og ligge med på natten. Men etter en halvtime gjør det så vondt at jeg umulig fikk sove. Det fungerer dog, men det tar litt tid dette også. Men det gjør mest vondt.. Så fant jeg noe som kalles "Warts and moles EZ clear" på nettet og leste alt jeg kunne om det. De har både før og etter-bilder, samt video av hvordan man gjør det. I tillegg til et forum hvor man kan spørre folkene bak altmulige ting. Og de er raske til å svare Shit au tenkte jeg og bestile greia. Det kosta rundt 600 NOK, men det er verdt det om vortene forsvinner! I går fikk jeg pakken som faktisk var sendt fra Singapore. Den inneholder litt diverse, men hovedsaklig er det en slags krem som er lagd av noen merkelig Asiatiske planter eller urter eller noe. Og det tar bort både vorter og føflekker man måtte ønske å ta bort. I tillegg fulgte det med noe som kalles Krokodille-olje som ihvertfall jeg aldri har sett i Norge. Oljen er full av antibakterielle egenskaper i tillegg til at den hjelper til å helbrede huden betraktelig! Det sier seg litt selv, krokodillene lever i grumsete vann og må tåle altmulig av påkjenning fra andre artsfrender, men aldri får de infeksjoner. Det viser seg at krokodillen har en av dyreverdenens mest effektive immunforsvar og forskere klarer ikke engang å injektere HIV i den.. Immunforsvaret tar det bare. Ikke får de kreft heller. Uansett, først vasket jeg over vortene med en alkohol-pad som fulgte med. Så tok jeg en liten fil og filte vekk det øverste harde hudlaget rundt vortene så den mer ømme og myke huden under kom til syne. Dette er SVÆRT viktig å gjøre ordentlig. Har man føflekker skal man bruke en liten steril nål som følger med for å skrape forsiktig over. Så hadde jeg på et tynt lag av kremen. Kremen tørker ekstremt fort, også i pakningen den kommer i, så den må for all del forsegles hvis ikke tørker alt inn! Kremen blir faktisk lagd på bestilling og sendes så fort den er ferdig. Nesten umiddelbart begynte det å svi litt men ikke så fryktelig ille. Men etter rundt 10 minutter begynte det å piple ut en litt merkelig svart puss-lignende greie. Etter 20 minutter (det skal være på i 20 minutter) skal man forsiktig vaske vekk kremen med en våt q-tips og det svarte virket mer som olje i konsistens. Skikkelig drithæslig. Men jeg kjørte på med enda en runde med kremen, siden det stod at man kan ha på opptil tre ganger rett etter hverandre dersom vortene er store nok. Jeg påførte førs på de jeg har rundt neglene siden det er disse jeg er mest bekymret over. Men den andre gangen svei det no helt jævlig! Det var andre saker enn den første gangen, sikkert siden vortene var mye mykere denne gangen og kremen trengte lettere inn. Men denne gangen piplet det ut MASSE av den svarte olje-greia! Jeg aner fortsatt ikke hva i all verden det der er, men etter enda 20 minutter tok jeg forsiktig av resten av kremen og påførte krokodille-oljen. Deretter begynte jeg å behandle resten av vortene også, med lignende resultat. Den ene på pekefingeren ble driitstor! Men i dag er den litt mindre. Det er merkelig, vortene ser ut til å ha blitt til en slags blemme med noe viskøst inni. Det er dritrart, men de rundt fingrene ser nesten ut som åpne sår nå! Får bare håpe jeg ikke får infeksjoner i det. Vistnok skal denne ruren som nå danner seg falle av etter 7 til 21 dager så jeg får bare håpe! Jeg ville egentlig bare fortelle om denne metoden til andre som måtte slite med vorter. For min del har dette vært en utrolig psykisk påkjenning faktisk. Siden jeg har så mange og spiller gitar og vil ikke at folk skal se stygge vorter på meg.. Lite appealing for å si det mildt. Men dette ser ut til å fungere tusen ganger bedre enn frysebehandling og jeg gleder meg til å fortelle legen om dette! :D Han er nemlig skeptisk til alt som har med alternative metoder å gjøre Men det er jo sannsynligvis noe kjemisk i kremen som reagerer med vortene. Dog reagerer det helt annerledes på frisk hud merkelig nok. Tydeligvis er det noe eldgammelt Asiatisk oppskrift-greier i det. Men de holder det hemmelig, ja jeg spurte
Gjest trul Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Hørtes spesielt ut, men flott at det finnes noe som virker! jeg har noen på føttene og har tenkt å bestille en frysetime til legen.. Håper det funker til meg da :/ Synd d må så mye til for å få taki i det!
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 Ok, jeg er en mann i 20-årene som har hatt vorter på fingrene i en tid. Men det siste året har de spredd seg og blitt større. I tillegg har jeg et par langt fingerneglene som er helt fryktelige. Om de vokser seg større så kan de faktisk ende opp med å flytte neglen og i verstefall mister man neggelen.. Jeg kjøpte Verucid på Apoteket som er en slags syre man drypper på og som spiser seg gjennom vorten. Dette tar lang tid og gjør litt vondt. Men det verste er at det ser helt jævlig ut. Ettersom jeg har sånn minst 20 stykker på fingrene vil dette innebære å gå rundt med dette. Så jeg dro til legen og fikk frysebehandling. Dette gjorde ikke veldig vondt, men litt. Det dannet seg en rur og blemme over vortene og etter disse hadde falt av så var det fortsatt litt igjen. En del faktisk, det var bare de minste som forsvant. På Internett sjekket jeg alt jeg kunne finne av løsninger og én av disse var epldecidereddikk som man skal ha på en bomullsdott og teipe fast og ligge med på natten. Men etter en halvtime gjør det så vondt at jeg umulig fikk sove. Det fungerer dog, men det tar litt tid dette også. Men det gjør mest vondt.. Så fant jeg noe som kalles "Warts and moles EZ clear" på nettet og leste alt jeg kunne om det. De har både før og etter-bilder, samt video av hvordan man gjør det. I tillegg til et forum hvor man kan spørre folkene bak altmulige ting. Og de er raske til å svare Shit au tenkte jeg og bestile greia. Det kosta rundt 600 NOK, men det er verdt det om vortene forsvinner! I går fikk jeg pakken som faktisk var sendt fra Singapore. Den inneholder litt diverse, men hovedsaklig er det en slags krem som er lagd av noen merkelig Asiatiske planter eller urter eller noe. Og det tar bort både vorter og føflekker man måtte ønske å ta bort. I tillegg fulgte det med noe som kalles Krokodille-olje som ihvertfall jeg aldri har sett i Norge. Oljen er full av antibakterielle egenskaper i tillegg til at den hjelper til å helbrede huden betraktelig! Det sier seg litt selv, krokodillene lever i grumsete vann og må tåle altmulig av påkjenning fra andre artsfrender, men aldri får de infeksjoner. Det viser seg at krokodillen har en av dyreverdenens mest effektive immunforsvar og forskere klarer ikke engang å injektere HIV i den.. Immunforsvaret tar det bare. Ikke får de kreft heller. Uansett, først vasket jeg over vortene med en alkohol-pad som fulgte med. Så tok jeg en liten fil og filte vekk det øverste harde hudlaget rundt vortene så den mer ømme og myke huden under kom til syne. Dette er SVÆRT viktig å gjøre ordentlig. Har man føflekker skal man bruke en liten steril nål som følger med for å skrape forsiktig over. Så hadde jeg på et tynt lag av kremen. Kremen tørker ekstremt fort, også i pakningen den kommer i, så den må for all del forsegles hvis ikke tørker alt inn! Kremen blir faktisk lagd på bestilling og sendes så fort den er ferdig. Nesten umiddelbart begynte det å svi litt men ikke så fryktelig ille. Men etter rundt 10 minutter begynte det å piple ut en litt merkelig svart puss-lignende greie. Etter 20 minutter (det skal være på i 20 minutter) skal man forsiktig vaske vekk kremen med en våt q-tips og det svarte virket mer som olje i konsistens. Skikkelig drithæslig. Men jeg kjørte på med enda en runde med kremen, siden det stod at man kan ha på opptil tre ganger rett etter hverandre dersom vortene er store nok. Jeg påførte førs på de jeg har rundt neglene siden det er disse jeg er mest bekymret over. Men den andre gangen svei det no helt jævlig! Det var andre saker enn den første gangen, sikkert siden vortene var mye mykere denne gangen og kremen trengte lettere inn. Men denne gangen piplet det ut MASSE av den svarte olje-greia! Jeg aner fortsatt ikke hva i all verden det der er, men etter enda 20 minutter tok jeg forsiktig av resten av kremen og påførte krokodille-oljen. Deretter begynte jeg å behandle resten av vortene også, med lignende resultat. Den ene på pekefingeren ble driitstor! Men i dag er den litt mindre. Det er merkelig, vortene ser ut til å ha blitt til en slags blemme med noe viskøst inni. Det er dritrart, men de rundt fingrene ser nesten ut som åpne sår nå! Får bare håpe jeg ikke får infeksjoner i det. Vistnok skal denne ruren som nå danner seg falle av etter 7 til 21 dager så jeg får bare håpe! Jeg ville egentlig bare fortelle om denne metoden til andre som måtte slite med vorter. For min del har dette vært en utrolig psykisk påkjenning faktisk. Siden jeg har så mange og spiller gitar og vil ikke at folk skal se stygge vorter på meg.. Lite appealing for å si det mildt. Men dette ser ut til å fungere tusen ganger bedre enn frysebehandling og jeg gleder meg til å fortelle legen om dette! :D Han er nemlig skeptisk til alt som har med alternative metoder å gjøre Men det er jo sannsynligvis noe kjemisk i kremen som reagerer med vortene. Dog reagerer det helt annerledes på frisk hud merkelig nok. Tydeligvis er det noe eldgammelt Asiatisk oppskrift-greier i det. Men de holder det hemmelig, ja jeg spurte Hvordan gikk det med deg? Forsvant vortene etter hvert eller?! Har selv flere på hendene. Syns det er veldig flaut Det er så lett å legge merke til dem...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå