Gå til innhold

Er denne kjolen ok for bryllup?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg skal i bryllup i sommer, og har kjøpt meg denne kjolen, som jeg vurderer å bruke. Kleskoden er mørk dress. Er det et ok valg, eller bryter jeg noen regler jeg ikke veit om? ;)

Og hvis det kan funke, noen tips til styling av den? Har en litt elegant rocka stil til hverdags, kom gjerne med tips til hva jeg kambinere denne med.

På forhånd tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

H&M 399!

har den selv ;)

Tror den kan være fin med sorte sko og en sort veske?

Tror ikke du trenger noe smykke til den da fargene er ganske "sprakende" (om det er et ord :fnise: )

Synes fint du kan gå med den, men du burde ha noe over skuldrene i kirken (om det er et kirkebryllup).

Jeg hadde ikke reagert om en av mine gjester kom i den.

Skrevet

Jeg synes det var en kanon flott kjole, men la meg legge ved hva jeg fant på bryllupsmagasinet.no:

Dresskode

Det er opp til gjesten om en vil følge brudeparets instruksjoner når det gjelder klær. Den viktigste regelen er at en bør respektere brudeparets ønsker så sant det er mulig. Dresskoden som er nevnt i innbydelsen kan være nøye gjennomtenkt og basert på blant annet hva deres nærmeste slekt og venner har mulighet til å ikle seg.

Den gylne regelen, er at en uansett aldri skal være finere, eller bære flottere dress, enn verken bruden eller brudgommen. Akkurat denne dagen er det de som skal være midtpunkt og stå for glansen.

I dag er det også mange brudepar som velger Mørk Dress som dresskode i innbydelsen. Dette åpner for mindre formelle klær, og her kan kvinnen velge mellom både lang og kort aftenkjole, men også pene lange bukser og vakre bluser.

Så da skal denne kjolen veldig godt være godkjent! Kos deg! ;)

Skrevet

Hei.

Jeg skal i bryllup i sommer, og har kjøpt meg denne kjolen, som jeg vurderer å bruke. Kleskoden er mørk dress. Er det et ok valg, eller bryter jeg noen regler jeg ikke veit om? ;)

Og hvis det kan funke, noen tips til styling av den? Har en litt elegant rocka stil til hverdags, kom gjerne med tips til hva jeg kambinere denne med.

På forhånd tusen takk!

Kjolen er fin den, men er den ikke litt kort til å ha i bryllup? Er litt vanskelig å se på bildet - og det kommer jo an på hvor lang du er i beina... :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Vurderer også den kjolen som gjest i bryllup. Kleskoden er ikke oppgitt, tipper det er dress som gjelder. Vurderer evt denne:

http://www.oasis-stores.com/Chrysanthemum-Print-Dress/Dresses/oasis/fcp-product/3470055200

Sniker meg med andre ord til å spørre om råd i denne tråden jeg også. Tenker kanskje det er mer ok med kort kjole siden jeg nok ender med svart eller mørkblå strømpebukse til?

Skrevet

Personlig ville jeg nok ikke hatt kjole som er kortere enn til knærne i bryllup, men for slanke jenter med flotte bein synes jeg ikke det gjør noe om den går til litt over kneet. (Jeg er ikke akkurat tykk selv, men har ikke modellbein heller).

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg synes det har en del å si for valg av kjole hvor mange år man er. Det som kan være flott på en 20-åring, kan lett se noe komisk ut på en dame på 55, som et eksempel.

Skrevet

Fine kjoler begge to, men jeg synes begge er for korte til bryllup. Ville ikke hatt noe som kun gikk til låret. Knelengde eller lenger er passende i bryllup, mener jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...