Gå til innhold

Mat til jentekveld

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, hm, lenge siden jeg har kikket innom her, gitt...

Jeg skal invitere venninnene mine på en vinkveld, men siden vi begynner i 18-19-tiden, vil jeg servere noe å spise også.

Jeg tror jeg er forholdsvis god til å lage mat, men har nok litt prestasjonsangst, iom at min far er en meget habil kokk. Jeg pleier vanligvis å bestille noe fra han, men man må jo vokse opp en gang og klare selv :)

Jeg ønsker at det skal være enkelt, altså ikke for mye asjetter, serveringsfat, dill og dall, men det trenger ikke være sånn dødsenkelt å lage. Det må være mulighet for å gjøre det om til noe vegetarisk.

Noen som har noen tips til hva jeg kan servere? Blir jo snacks og bøtter med vin også, men noe må de jo få i skrotten ;)

Takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bianca26
Skrevet (endret)

Hei, hm, lenge siden jeg har kikket innom her, gitt...

Jeg skal invitere venninnene mine på en vinkveld, men siden vi begynner i 18-19-tiden, vil jeg servere noe å spise også.

Jeg tror jeg er forholdsvis god til å lage mat, men har nok litt prestasjonsangst, iom at min far er en meget habil kokk. Jeg pleier vanligvis å bestille noe fra han, men man må jo vokse opp en gang og klare selv :)

Jeg ønsker at det skal være enkelt, altså ikke for mye asjetter, serveringsfat, dill og dall, men det trenger ikke være sånn dødsenkelt å lage. Det må være mulighet for å gjøre det om til noe vegetarisk.

Noen som har noen tips til hva jeg kan servere? Blir jo snacks og bøtter med vin også, men noe må de jo få i skrotten ;)

Takknemlig for svar :)

eh tapas?

http://www.weboppskrifter.com/lk/lpabko/tapas-2163326771.html?kw=tapas&gclid=CJT4iYnE_6ICFZs1Dgod01aDbA

Endret av Bianca26
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på hva slags mat du tenker på - én eller flere retter? Og hva slags vin skal maten passe til? Siden det er vinkveld. :)

Min første innskytelse var vietnamesiske vårruller, à la disse:

http://www.bbcgoodfood.com/recipes/1623/vietnamese-veg-parcels

Da kan du lage noen vegetariske, og noen med feks ferske reker i. Samt dipsaus. Jeg liker å ha koriander og frisk mynte i selve rullene.

Fordelen med disse er at de kan lages klar noen timer før, og legges i kjøleskapet. Så deler man dem bare i to ved servering, og legger på fat (de skal altså ikke friteres, og er dermed friske og lette). Godt til en fruktig hvitvin med litt restsødme. Delikat sommermat - og typisk jentemat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...