Frysepulver Skrevet 22. juli 2010 #1 Skrevet 22. juli 2010 Hei, hm, lenge siden jeg har kikket innom her, gitt... Jeg skal invitere venninnene mine på en vinkveld, men siden vi begynner i 18-19-tiden, vil jeg servere noe å spise også. Jeg tror jeg er forholdsvis god til å lage mat, men har nok litt prestasjonsangst, iom at min far er en meget habil kokk. Jeg pleier vanligvis å bestille noe fra han, men man må jo vokse opp en gang og klare selv Jeg ønsker at det skal være enkelt, altså ikke for mye asjetter, serveringsfat, dill og dall, men det trenger ikke være sånn dødsenkelt å lage. Det må være mulighet for å gjøre det om til noe vegetarisk. Noen som har noen tips til hva jeg kan servere? Blir jo snacks og bøtter med vin også, men noe må de jo få i skrotten Takknemlig for svar
Gjest Bianca26 Skrevet 22. juli 2010 #2 Skrevet 22. juli 2010 (endret) Hei, hm, lenge siden jeg har kikket innom her, gitt... Jeg skal invitere venninnene mine på en vinkveld, men siden vi begynner i 18-19-tiden, vil jeg servere noe å spise også. Jeg tror jeg er forholdsvis god til å lage mat, men har nok litt prestasjonsangst, iom at min far er en meget habil kokk. Jeg pleier vanligvis å bestille noe fra han, men man må jo vokse opp en gang og klare selv Jeg ønsker at det skal være enkelt, altså ikke for mye asjetter, serveringsfat, dill og dall, men det trenger ikke være sånn dødsenkelt å lage. Det må være mulighet for å gjøre det om til noe vegetarisk. Noen som har noen tips til hva jeg kan servere? Blir jo snacks og bøtter med vin også, men noe må de jo få i skrotten Takknemlig for svar eh tapas? http://www.weboppskrifter.com/lk/lpabko/tapas-2163326771.html?kw=tapas&gclid=CJT4iYnE_6ICFZs1Dgod01aDbA Endret 22. juli 2010 av Bianca26
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #3 Skrevet 22. juli 2010 Litt usikker på hva slags mat du tenker på - én eller flere retter? Og hva slags vin skal maten passe til? Siden det er vinkveld. Min første innskytelse var vietnamesiske vårruller, à la disse: http://www.bbcgoodfood.com/recipes/1623/vietnamese-veg-parcels Da kan du lage noen vegetariske, og noen med feks ferske reker i. Samt dipsaus. Jeg liker å ha koriander og frisk mynte i selve rullene. Fordelen med disse er at de kan lages klar noen timer før, og legges i kjøleskapet. Så deler man dem bare i to ved servering, og legger på fat (de skal altså ikke friteres, og er dermed friske og lette). Godt til en fruktig hvitvin med litt restsødme. Delikat sommermat - og typisk jentemat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå