Gå til innhold

Et helvete å være dame

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, er det? Dere har jo mensen, dere kan bli gravid ved sex, dere går gravid i 9 måneder, dere skal føde, dere "må" bruke sminke, dere "må" være feminine (legg merke til " "), dere kan lettere bli utsatt for vold, dere "må" være pen og tiltrekkende til enhver tid, og det er sikkert mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er glad for at jeg er jente! Jeg er glad for at jeg kan bruke sminke, hadde jeg vært gutt hadde folk sett rart på meg med sminke. Jeg kan gå med fine klær som jeg har brukt flere timer på å plukke ut, uten og bli stemplet for homo. (Ikke det at det er noe galt i å være det, men hvis jeg var hetero gutt da).

Å være gravid er jo vakkert- å bære et nytt liv i magen:)

Eneste jeg misunner gutta, er vel at de slipper og ha mensen! Men istedet må du gå med kjønnsorganene på utsiden av kroppen, det ser plagsomt ut.. Også må de passe på så ikke noe treffer det, for det gjør visst megavondt! Men de er også heldige som kan stå og tisse ute, vi jenter må liksom av med alt og rumpa bar, så det kan man ikke gjøre like lett som for dere gutta!

Gjest Pucifer
Skrevet

Tja, det blir vel til hva man gjør det til.

Jeg syns ikke det er noe særlig stress å være av rasen hunnkjønn :)

Jo, litt kjedelig med mensen hver måned da og medfølgende smerter og humørsvingninger, men det er glemt så fort mensen er over igjen.

Jeg driter i hva verden forventer av meg som dame, jeg gidder ikke bruke tid på å være som hva som forventes. Her brukes ikke sminke, bortsett fra når jeg selv ønsker å se finere ut.

Her går det i klær jeg selv ønsker å gå i, ikke klær som "forventes" at jeg skal bruke. Ønsker jeg å daffe rundt i en gammel militærbukse en dag...ja så gjør jeg det.

Vi kan bli gravide ja, men det finnes enkle knep som forhindrer det. Spiral er perfekt. Setter den inn og tenker ikke mer på det før etter 4-5 år hvor man må bytte.

Tviler på at jeg letter kan bli utsatt for vold enn hva menn kan. Og om jeg skulle bli utsatt for vold, så klarer jeg som regel å ta igjen, så den er grei.

Jeg har jobbet som lastebilsjåfør, trent bikkjer, hadde det ikke vært for at jeg har blitt kronisk syk, så hadde jeg mest sannsynlig fått kommet meg inn i militæret. Føler ikke at det hemmer meg i livet å være kvinne :)

Skrevet

Kvinner har livets fordeler allerede fra fødselen av, og de drar nytte av den for de dør sist og lever lengst. De er mindre utsatt for sykdommer det er fire ganger så mange menn som kvinner som har hørselsvansker, dødeligheten for barn under ti år er ti prosent i gutters disfavør, det er flest kvinner selv om det fødes færrest kvinner, det blir født fem prosent flere gutter enn jenter men siden dødeligheten blant gutter er såpass høy er den først utjevnt ved sekstiåtteårsalder.

Siden kvinner lider minst tar flest menn selvmord, høyere risiko for brutal død og lever generelt mye farligere enn kvinner flest.

Trist men sant.

Gjest Trajan
Skrevet

Vær glad du er kvinne i dag. Det var nok mye hardere og være kvinne før i tiden en det er i dag.

Gjest Blush
Skrevet

Jeg tror ikke det er noe enklere å være mann enn kvinne i dagens Norge akkurat, så jeg er glad for å være jente jeg.

Mensen er et helvete da, spesielt siden jeg har en greie som gjør at jeg blir sjuk av den. Og hormonsvingninger kan være plagsomt til tider. Skulle gjerne sluppet det.

Å gå gravid er jo bare et privilegium ved å være kvinne, og å føde er det desidert kuleste og råeste jeg noen gang har gjort.

Vi har alle våre problemer og utfordringer, generelt sett har vi det nok like godt både menn og kvinner.

Gjest Blush
Skrevet

Og angående vold så er det jo vanligvis kvinner som opplever dette innenfor forhold og sånt, men f.eks på byen så er vel menn mye mer utsatt for tilfeldig vold enn det vi kvinner er.

Skrevet

elsker å være kvinne jeg :kul:

Skrevet

Jeg er glad jeg ikke kan få en "hard en" når det ikke passer seg. Kan være så kåt jeg vil uten at noen legger merke til det.

Mensen trenger man ikke ha så ofte heller, bare å gå på p-piller og utsette den til hver 3. mnd.

Ikke bruker jeg særlig til sminke heller, bare til fest så det er ikke noe stress.

Tror igrunn ikke det er bedre å være hannkjønn enn hokjønn. Alt kommer vel an på hva man gjør det til.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg elsker å være kvinne.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, er det? Dere har jo mensen, dere kan bli gravid ved sex, dere går gravid i 9 måneder, dere skal føde, dere "må" bruke sminke, dere "må" være feminine (legg merke til " "), dere kan lettere bli utsatt for vold, dere "må" være pen og tiltrekkende til enhver tid, og det er sikkert mer.

Er både fordeler og ulemper ja - ved å være dame ! De største fordelene kan jeg ramse opp først : )

Får så ofte og så mye sex jeg vil , fra nesten hvem jeg vil også : ) JEG bestemmer nemlig det ..he he

MULTIORGASMER ....rusa på livet ...he he - vi damer eier ingen grenser -for hvor mange orgasmer vi kan få på rad , tett etter hverandre : )

Det er FANTASTISK med multiorgasmer .Så DER er vi kvinner menn overlegen også : )

Har et lite overtak på de fleste menn ...men skjønner ikke helt hvorfor ...Menn gjør som oftest som jeg vil ...

Menn bare " tror " de bestemmer - men i virkeligheten er det vi DAMER som egentlig gjør det ...

Smarte , pene damer har det bra !

Eneste HELVETE med å være dame - er FØDSLER ...fy flate så vondt , jævlig og risikabelt . Men smart som jeg er ..dropper jeg det og har valgt det bort .Så jeg slipper det . Eneste virkelig " ille " med å være dame . Ellers er det bare fordeler syns jeg ....

Skrevet

Må være veldig kjipt og frustrerende å være mann iblant tror jeg ...kanskje derfor mange menn blir så fort deppa og sure ? Eller fort hissig ?

Mange menn har sterk kjønnsdrift ...men får ikke sex og nærhet og intim kontakt med damer .Forde damer er mangelvare i forhold til menn . Og menn har større konkuranse om damer , enn vi damer har på menn . Vi damer oversvømmes jo av sextilbud ...Er skjeldnere damer må legge seg " alene " om hun ikke vil .Menn må tigge og be damer om sex ...og blir oftere AVVIST ..må være utrolig kjipt .Å oppleve så mye avvisning fra det motsatte kjønn .

Damer blir jo aldri avvist nesten , uansett .

Menn må være tøffe nok til å ta initiativ ovenfor damer ...men mange menn er for feige og tør ikke . Dermed kan de leve hele livet urørt og u- knullet i en alder av 30 !!! ..om de ikke skjerper seg .

Menn får mindre sex ,intimitet , kjærlighet og kos ..virker det som , totalt sett . I forhold til kvinner .

Greit nok bør kvinner være attraktive helst . Men selv de styggeste damer får seg menn og intimitet , kos og sex likevell .

Blant menn er det de kjekkeste som får seg neste alle damene og mest sex ..de andre får skjelden noe som helst desverre .Så menn har også et attraktivitets - press, og press om å være vellykket og tjene bra osv .De diskrimineres også dersom de ikke har utseendet med seg - da blir det mye mindre sex på dem .

Menn må " prestere " i sengen . Mange er nervøse lillemann ikke vil opp ...når den skal og må opp ....he he

Godt ....dette slipper vi damer tenke på . Ingen prestasjonsangst ...bare ligge å nyte vi ...

Nei - det er GODT & DEILIG å være dame . Tross alt !

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Jeg syns det er helt fint å være dame jeg, det eneste jeg kunne unnvært er mensen. :)

Skrevet

Jeg har ikke mensen, og jeg vet ikke om jeg kan bli gravid eller ikke (det plager meg ikke). Jeg ser like fin ut uten sminke som med. Å kle meg fint og feminint er noe jeg nyter. Dessuten har vi gode orgasmer ^^. En annen fordel er at vi slipper å gjemme en stiv kar i giv akt om vi blir kåte. Ingen vil kunne se det, mehehe.

Jeg har også lagt merke til at det er masse vi kvinner kan tillate oss uten å få reaksjoner på det. Å gå på spa, Å kunne kose og klemme venninnen sin uten at noen tror du er bifil/lesbisk, Å se klissete filmer og mye annet.

Skrevet

Ikke noe problem her heller. Sminke og pene klær bruker jeg akkurat når det passer meg, og går helt fint uten sminke hvis jeg ikke gidder. Mensen har jeg ikke hatt på flere år pga p-sprøyte, og har heller ikke barn. Har heller aldri vært utsatt for vold.

Skrevet (endret)

Jeg tror det er like mye et helvette å være mann som kvinne. Nå hadde det vært lett for meg som er kvinne å si at "ja, det er et helvette", men det er ingen vits å tro at kvinner i sin helhet har det verre enn menn. Her tror jeg det er viktig å tenke på individer. Ikke alle kvinner har mensutrasjon, og det er jo ingen sak å ha det hvis man ikke har smerter under mens. (Btw, smerter under mens er det verste som fins!). Og man MÅ jo ikke bli gravid, og blir man gravid så går de 9 månedene unna ganske fort.

Jeg tror kanskje på en måte at mange menn unner damer faktisk det å ha muligheten til å sette et nytt liv til verden. Ikke all smerten og det, men den følelsen alle mødre snakker om når barnet er kommet ut og fødselen er over. Dessuten tror jeg at det er ganske store forventninger til det å være mann også. Man skal være maskulin, tøff, arbeidsvillig, stor og sterk, dominant osv.

Livet er nå hva enn gjør det til uansett tenker jeg, uavhengig om du er mann eller kvinne. Om du går rundt heletiden å tenker at det er dritt å være kvinne, ja da blir det dritt å være det også.

Endret av I.am.me
Skrevet

MULTIORGASMER ....rusa på livet ...he he - vi damer eier ingen grenser -for hvor mange orgasmer vi kan få på rad , tett etter hverandre : )

Det er FANTASTISK med multiorgasmer .Så DER er vi kvinner menn overlegen også : )

Njee, der er jeg faktisk helt uenig med deg. Multiorgasmer har jeg aldri hatt, og synes det er vanskelig nok bare å få en. Alt for mange ganger får jeg ingenting uansett hva jeg prøver av hjelpemidler, og det er MANGE kvinner som har det slik. Derfor mener jeg at det er menn som er overlegen på dette området. Flertallet av menn får orgasme hver gang, og det går raskere for dem enn for kvinner (generelt sett).

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Her det helvete i en-to uker av måneden grunnet hormoner. Pms-depresjon kan bli så ille at jeg sliter med ikke å ta livet av meg. Utover det er det greit nok...

Skrevet

Det är underbart att vara kvinna! :enig:

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg skulle gjerne sett at det var mennene som gikk gravide og hadde mensen, men foruten de to tingene så trives jeg som jente.

Men som sagt: Graviditet, fødsel og mensen er ting jeg godt kunne overlatt til mannen. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...