Gå til innhold

Damer går med veske

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjæresten går selvfølgelig ikke med veske, det er for femi. Men han bruker å putte mobilen sin og kortmappen sin oppi veska mi fra tid til annen, men som sagt over så går menn ofte med store lommer hvor de putter tingene sine oppi. Til gjengjeld bruker jeg å be kjæresten bære veska mi når jeg ikke orker.

Så guttevesker er femi, men det er samtidig helt greit å bære rundt kvinnevesker? Rare mannfolk.. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vad tycker du om killar med portfölj/laptopväska då? Eller en sportbag? Är de för feminina för dig? :gjeiper:

Vel, laptopveske er for å ha med seg pc, greit. Sportsbag er for sportsaktiviteter og det bærer man ikke på foruten til og fra trening. Kan skjønne at en mann i enkelte tilfeller har med seg laptop/Ipad i en type veske, men hva ellers skal en mann ha i en veske? Sminken sin, våtservietter, lighter, børste, speil...........nei takk!

:kaffekopp:

Skrevet

Så guttevesker er femi, men det er samtidig helt greit å bære rundt kvinnevesker? Rare mannfolk.. :fnise:

Nei men eneste grunnen til at han bærer veska mi er jo for å være snill, det er jo ikke fordi at det er "greit" ;)

Skrevet

Vel, laptopveske er for å ha med seg pc, greit. Sportsbag er for sportsaktiviteter og det bærer man ikke på foruten til og fra trening. Kan skjønne at en mann i enkelte tilfeller har med seg laptop/Ipad i en type veske, men hva ellers skal en mann ha i en veske? Sminken sin, våtservietter, lighter, børste, speil...........nei takk!

Bilnycklar, mobiltelefon, handsfree, Ipod, kamera, jobbpapper, pocketbok, handskar, mössa...? Det finns väl en massa saker som de allra flesta killar skulle vilja ta med sig ut? :) Du verkar bara vilja peka ut kvinnor som mer materialistiska än män, och jag vill inte hålla med om att så är fallet. Kvinnor kanske bara är modigare än män som vågar ha väska för att det är praktiskt? Jag tycker att det är jättesynd att du inte vågar ha väska för att det är för töntigt. Riktiga män bryr sig inte om vad som är feminint eller maskulint, de bryr sig om vad som är praktiskt och inte. ;)

Skrevet

Bilnycklar, mobiltelefon, handsfree, Ipod, kamera, jobbpapper, pocketbok, handskar, mössa...? Det finns väl en massa saker som de allra flesta killar skulle vilja ta med sig ut? :) Du verkar bara vilja peka ut kvinnor som mer materialistiska än män, och jag vill inte hålla med om att så är fallet. Kvinnor kanske bara är modigare än män som vågar ha väska för att det är praktiskt? Jag tycker att det är jättesynd att du inte vågar ha väska för att det är för töntigt. Riktiga män bryr sig inte om vad som är feminint eller maskulint, de bryr sig om vad som är praktiskt och inte. ;)

Vel vel, nå er nå ikke du mann og skjønner ikke at det her kan være forskjell på kjønnene. Unnskyld meg, men det blir tøvete å argumentere om at kvinner er modigere enn menn. Menn er som regel ikke avhengig av mere enn det de får plass til i lommene, evt i bilen. Skulle det bli helt prekært så kjøper vi det som mangler.

Skrevet

Vel vel, nå er nå ikke du mann og skjønner ikke at det her kan være forskjell på kjønnene. Unnskyld meg, men det blir tøvete å argumentere om at kvinner er modigere enn menn. Menn er som regel ikke avhengig av mere enn det de får plass til i lommene, evt i bilen. Skulle det bli helt prekært så kjøper vi det som mangler.

Jag argumenterar ju inte på allvar. :fnise: Diskussionen har en lätt ton och jag var nyfiken på vad du skulle svara, du som hade så starka meningar om att du aldrig i livet skulle kunna ta på dig en väska. Jag försökte väl bara öppna upp ditt sinne lite grand. :)

Skrevet

Jag argumenterar ju inte på allvar. :fnise: Diskussionen har en lätt ton och jag var nyfiken på vad du skulle svara, du som hade så starka meningar om att du aldrig i livet skulle kunna ta på dig en väska. Jag försökte väl bara öppna upp ditt sinne lite grand. :)

:klemmer:

Skrevet
Kan skjønne at en mann i enkelte tilfeller har med seg laptop/Ipad i en type veske, men hva ellers skal en mann ha i en veske? Sminken sin, våtservietter, lighter, børste, speil...........nei takk!

Tja, mannen min får ikke plass til bøker i lommene...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi damer går med vesker fordi vi må ha et sted å oppbevare all driten dere mannfolk ber oss å passe på for dere...

Haha, det stemmer...menn sier "kan du legge dette i vesken din for meg" stadig vekk! Så er det vi som må drasse rundt på stasjet deres :kjefte:

Vi må også ha med oss bind, kleenex, make-up og øyedråper, så en veske er bare helt nødvendig.

Men den behøver ikke koste tusenvis av kroner, det er bare ikke nødvendig!

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Vel, nå er jeg en av de jentene som aldri har hatt med meg noe annen sminke enn lipgloss i veska, allikevel bruker jeg veske.

Som regel går jeg aldri utenfor døra uten en bok å lese i, iPod, paraply (hvis været er utrygt), vannflaske, kalenderen min (freelance, må alltid kunne svare på om jeg kan jobbe eller ikke), nøkler, lommebok og mobil. Alt dette har jeg desverre ikke plass til i lommene mine!

Skal jeg derimot ut på byen og vil slippe veske, så stapper jeg kortholder, nøkler og mobil i lomma eller i skoen (hvis jeg har støvletter) og er klar til å gå ut døra.

Med andre ord, alt til sin tid ;)

Skrevet

Jeg bruker veldig sjelden veske. Eneste er en sånn bitteliten veske hvis jeg skal ut på byen og trenger å ha med en leppestift og litt småtteri.

Ellers har jeg bare hatt kortholder + en bitteliten pung i flere år. Kortholderen går i baklomma, den lille pungen med småpenger går i fremlomme, hvis jeg har småpenger i den. Mobil i den andre fremlommen eller i holder i beltet. Har jeg med noe mer, må det gå i jakkelommer. Sørger for å holde antallet nøkler på et minimum og har flere nøkleknipper.

Til nød kan jeg bruke en liten ryggsekk når jeg er ute å reiser eller hvis det er noe jeg skal ha med meg på jobb. Har en liten ryggsekk hengende fast på jobben som jeg har bind, lypsyl, fuktighetskrem og et par dropsesker oppi. Bilnøkler og husnøkler går oppi mens jeg er på jobb, så jeg bare har jobbnøklene i lommen.

Jeg kjører stort sett egen bil overalt, så den fungerer jo litt som en veske. Har alltid skrivesaker, drops, fuktighetskrem/solkrem, ekstra jakke, sko og vannflaske i bilen.

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Mannen min har dritkul veske! :)

Edit: I den har han snus, nøkkelknippe, antibac, ev. ekstra genser/skjerf, gadgets, almanakk osv.

Endret av Badabing
Skrevet

Eg likar ikkje å gå med veske, syns det er så kjedeleg å bære på. Om hausten/vinteren når eg går med jakke, puttar eg berre tinga i lommane. Men om sumaren når eg går med mindre klær, er det ofte nødvendig, viss eg skal få plass til lommebok, mobiltelefon, osv.

Er eg ute med ungane, må eg berre ha veske ;)

Gjest Agurkolat
Skrevet

Har ikkje så alt for mykje med meg. Har ei lita veska :)

-Lommebok

-Nøkler

-Tobakk

-Mobil

-Moleskine (notatbok)

Og så har eg ei kameraveska :) Der har eg plass til alt da over, pluss to kamera, eit pro og eit lite, 5-6 objektiver og ein blits.

Gjest Pippelipp
Skrevet

Vi damer går med vesker fordi vi må ha et sted å oppbevare all driten dere mannfolk ber oss å passe på for dere...

JA! :skratte:

Gjest Pippelipp
Skrevet

Forresten: Jeg går alltid med veske. Oppi den har jeg:

lommebok

telefon

headset

telefonlader

pennal

våtservietter

hodepinetabletter og magetabletter

tamponger

kleenex

ekstra linser

øyendråper

liten lommekniv (utrolig praktisk, har jeg bruk for i ett sett!)

penn

bok

sånn sammenleggbart handlenett

plaster

Til dere som bytter vesker innimellom kan jeg anbefale denne Den har jeg og den er helt genial!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...