Gå til innhold

Chrysler grand voyager


mousepad

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Belle Gunnes

Skranglekasse full av feil. Størrelse og rom er bra på denne, men kvaliteten har vært helt elendig. Den tåler tydligvis ikke norske veier og detter ifra hverandre. Ikke får du solgt den igjen etterpå heller.

Hva med Peugoet 3008? VW Touran? Opel Zafira? Hyundai Santa Fe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pucifer

Kunne ikke vært mer enig med Belle Gunnes.

Hadde en slik bil, hadde faktisk andre biler crysler biler også... knirkete i dashbordet, vann som lekker inn, småfeil her og der. Altså - ikke store alvorlige feil, men gruuuuusomt irriterende småfeil, stadig inn til forhandleren igjen, masse stress og unødvendig irritasjon.

Hva med Volvo? Store biler, driftsikre, holder en halv evighet så lenge man tar vare på dem etc.

Har hatt en del volvoer nå og kan ikke bli mer fornøyd tror jeg. Den første volvoen jeg hadde var en eldgammel skranglekasse, hvor registerreima røyk...til og med da var bilen fortsatt kjørbar (motoren pleier jo som regel å ryke om registerreima ryker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar :) .

Har vurdert Touran Cross , nye Sharan og Volvo XC90 ( eller heter den noen annet ) .

Vet at Touran og Sharan kommer med firehjulstrekk , men er det mulig å få 4x4 på på volvo 90 også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pucifer

Tror det er standard med 4-hjulstrekk på Volvo XC90 om jeg ikke tar helt feil.

Tror faktisk de har det nye systemet, hvor "bilen" overvåker hjulene og hvordan de fungerer, så om ett hjul mister veigrep t.ex, så overføres motorkraften over til et hjul med bedre veigrep. Mener iallefall jeg leste noe om det når jeg tittet litt på den modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Jepps Volvo XC90 har 4WD. Den bilen er digg å kjøre. Sterk, romslig og driftssikker. Kjører en slik selv innimellom. Ofte med hestehenger etter også. Motoren er sterk nok for å trekke to hester uten at dette tynger bilen. Min drømmebil.

Men om man bruker flere enn fem seter, så synes jeg plassen bak blir liten om man skal på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest strykebrett

Jeg har faktisk hatt god erfaring med Chrysler generelt, med unntak av Voyageren. Masse feil hele tiden. Veldig god kjørekomfort og bra plass er det ja, men alt for mye tull med bilen etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audiot

Tror det er standard med 4-hjulstrekk på Volvo XC90 om jeg ikke tar helt feil.

Tror faktisk de har det nye systemet, hvor "bilen" overvåker hjulene og hvordan de fungerer, så om ett hjul mister veigrep t.ex, så overføres motorkraften over til et hjul med bedre veigrep. Mener iallefall jeg leste noe om det når jeg tittet litt på den modellen.

De aller fleste nye biler har antispinn som standard, uavhengig av om bilen har 4hjulstrekk eller ikke.

Og btw, Touran leveres ikke med 4hjulstrekk.

Endret av Audiot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constanze

Jeg vet ikke hvordan de nye modellene er, men de tidligere hadde utrolig dårlige seter. Framsetet var veldig kort, så hadde man litt lengre ben så var bilen slitsom på langtur. Og baksetene var veldig rett opp/ned - og særdeles ubehagelige å sitte i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Leter etter stor familiebil og lurer på hva slags erfaringer dere har med denne bilen ?

Har erfaring med Chrysler Stratus. En ræva drittbil med elendige seter, elendig komfort, elendige kjøreegenskaper. Girkassen, automat, røk i hytt og pine. Motorfestene løsnet etterhvert og ble slitt. Bremsene var en utfordring.

I sum, jeg vil ALDRI ha noe som helst fra Chrysler. Kjøp en japaner eller noe tysk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Vi fikk en sånn som leiebil mens vår egen var på verksted en stund, den var helt horribel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

XC90 er vel strengt tatt ganske mye mindre innvendig enn Grand Voyager og i realiteten på størrelse med en vanlig stasjonsvogn innvendig?

VW Sharan, VW Touran, Ford Galaxy (bygd på samme stamme som Sharan), Peugeot 806/807, Renault Grand Espace og Toyota Previa er vel biler som faller inn i mer eller mindre samme størrelse som Chrysleren.

Bagasjerommet på en Sharan med 2 seterader rommer f.eks ca 200 liter mer enn bagasjerommet på en XC90. I tillegg er takhøyden i bagasjen på ca 15cm høyere enn i XC90. Ihvertfall ut ifra de tekniske spesifikasjonene på begge bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Jeg må få skryte av Peugeot 3008 jeg da (ikke 308). Den er stor. Jeg fikk en slik leiebil i England for noen uker siden. Vi var fem personer i bilen med bagasje. Og alle hadde god plass. Selv de to som var litt drøye i størrelsen. De bak kunne selv justere AC'n også. Vi fikk inn en sjette person etterhvert også og hadde fortsatt GOD plass til bagasjen og alle satt godt. Jeg som kjørte var og veldig fornøyd. Når man kjører 100 mil på en helg, så er kjørekomfort viktig. Franskmenn kan komfort.

Og jada jeg vet folk er skeptiske til fransk't og det er mye rare greier med de. Men jeg har hatt min franskmann i 12 år nå og den raller som bare det. Den overrasker stadig bilfolk med fortsatt å være så tight for å være så gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle Gunnes

SmallTalk: XC90 er ganske stor men ikke gigastor. Men XC70 derimot er som en stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

SmallTalk: XC90 er ganske stor men ikke gigastor. Men XC70 derimot er som en stasjonsvogn.

XC70 har akkurat like stort bagasjerom som V70. XC90 rommer 40 liter mer enn V70. Ikke store forskjellen i innvendig plass i forhold til stasjonsvogn, og bilen er langt ifra stor.

Blir samme greia som BMW X5 kontra BMW 5-serie stasjonsvogn. Liten forskjell plassmessig innvendig, stor forskjell størrelsesmessig utvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Sant det. Jeg har som sagt kjørt en del XC90 og når man skal ha med to voksne, tre unger, utstyr til disse og utstyr til hestene, så er bilen rimelig stappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har egentlig litt lyst på en firehjulsdrift bil , siden det er en ekkel bakke der vi bor .

virker som om Grand voyager er et ganske dårlig valg da ..

Touran kommer forresten med firehjulsdrift og da heter den Touran Cross . Tror modellen ble lansert i 2008 eller noe sånt , så før den tid var det ikke firehjulsdrift på Touran .

Har dere forresten sett Q7 fra AUdi . DET er en lekker bil det , men prisen er vel kanskje i stiveste laget for noen og enhver , men lekrere giga familiebil enn det skal en lete lenge etter !

Endret av mousepad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

De er ikke kjempe store nei. Blir som en stor stasjonsvogn, men noe sprekere og tar seg hakket bedre frem på dårlige veier. :)

Dersom jeg tolker innlegget ditt riktig, så har dere hester, og da er det en fordel med en bil av den typen. Den er ihvertfall sprek nok til å dra hestehenger. Trenger man derimot en bil med veldig god plass og ikke har behov for så stor drivkraft, hadde jeg satset på en av de andre modellene som er nevnt. Sharan har ihvertfall veldig god plass og 3 separate seter på rad 2. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Men er ikke Grand Voyager en 7-seter? Er de andre dere har nevnt også det?

Fåes både som 5- og 7-seter. Det gjør de fleste andre som er nevnt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...