Gå til innhold

Sterke tabletter mot underlivssopp

Fremhevede innlegg

Gjest gjest
Skrevet

Har hatt underlivssopp i en tid, og prøvd med canesten flere ganger uten at det har hjulpet. Sist jeg var hos legen fikk jeg resept på noen sterkere tabletter som skulle hjelpe. Det var bare en tablett i pakken, og den tok jeg for ca to uker siden. Har ikke merket noe forskjell, det er fortsatt like ille!

Noen som vet hvor lang tid det skal ta før slike tabletter virker?

Og er det ikke litt rart at det ikke var en pille for å føre opp i skjeden, men heller en tablett man skulle svelge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste som hjelper meg når jeg har det slik er Diflucan, som sikkert er samme pille som du har fått. Ble du undersøkt nedentil av legen? Høres litt rart ut at det ikke har fungert, kanskje det er noe annet enn sopp? Ellers så pleier det også å hjelpe forebyggende å holde seg mest mulig unna mengder av sukker, gjær og lyst mel. I perioder er det nesten slik at jeg får sopp bare av en liten dose godteri. Stress er ogå med og påvirker tror jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Mulig jeg staver dette feil men: difucan, fluconasol. En tab av disse er ofte ikke nok, noen ganger må man ha en høyere dose eller ta flere tabletter.

Skrevet

De gangene jeg har fått Diflucan har det virket med en gang, det vil si i løpet av 24-timer. Legen min skriver aldri ut bare en pille, jeg blir satt på en kur hvor jeg tar en pille om dagen i 7 dager hvis jeg ikke husker feil.

Skrevet

Jeg måtte ta to piller för jeg ble kvitt problemet, det var så ille. Var du hos gynekologen eller allmenlege?

Skrevet

Det er akkurat de tablettene dere beskriver, ja. Men i pakken var det altså bare én. Fikk resept som går tre ganger da, så får vel gå og skaffe en ny tablett og se om det blir bedre da.

Var hos fastlegen.. Han har vel ikke helt peiling, kanskje? Men jeg vet ikke helt hva annet det kan være heller da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...