Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juli 2010 #1 Skrevet 21. juli 2010 Nå er det like før jeg blir sprø! De siste to ukene har det gjort så sinnsykt vondt å ha sex, og jeg vil bare høre om noen har opplevd noe lignende, eller har noen tips. Begynner fra starten. Jeg har gått på p-piller i fire måneder nå, og bestemte meg for å hoppe over mensen for første gang mellom 3. og 4. brett. Dette funka dårlig, og jeg endte opp med å blø (om du kan kalle det å blø, det kom litt brun guffe ut med jevne mellomrom) i to uker og vel så det. Helt i slutten prøvde jeg å ha sex med kjæresten, og det sved ganske heftig etterpå. Vi hadde sex en gang til neste dag, og svien ble værre. Så venta vi i en liten uke, før vi prøvde igjen, men da var jeg så sår der nede at det var umulig for meg å gjennomføre noe som helst. Det gikk fint med en finger eller to, men når han skulle inn med manndommen sin, så gikk det altså ikke. Nå har det gått snart to uker, og vi prøvde å ha sex igjen. Det var fremdeles ganske vondt, men vi klarte iallefall å gjennomføre en hel økt, selv om det sved ganske ille i etterkant. Så, det virker som om jeg er på bedringens vei! Og så til det jeg faktisk lurer på, er det noen her på KG som har opplevd det samme? Jeg lurer fryktelig på hva det her kan være, og jeg blir jo litt bekymret når ting ikke er som det skal der nede, i tillegg til at det er utrolig frustrerende både for meg og min kjære å ikke kunne ha sex. Alle svar tas imot med glede, om det bare er tanker om hva det kan være, eller om dere har vært igjennom det selv. (Sorry for lang og kanskje litt rotete innlegg, merker jeg ikke er så flink til å ordlegge meg her.)
Gjest Iah Skrevet 21. juli 2010 #2 Skrevet 21. juli 2010 Ja, jeg har opplevd det samme. Jeg opplevde svie og smerter ved inntrengning, så gikk det litt over, men etterpå var svien grusom og varte gjerne i noen timer. Jeg var veldig fortvilet og prøvde mye forskjellig. Soppkurer, glidemiddel, lang oppvarming, flere lege- og gynekologbesøk, ingenting hjalp. Fikk beskjed om at det ikke var noe galt med meg og det var psykisk, noe jeg selv ikke trodde på. Etter et par år med dette problemet, og etter mye leting på internett etter kvinner med samme problem, fikk jeg et råd om å slutte på hormonell prevensjon. Litt motvillig gjorde jeg det, og problemet forsvant allerede i løpet av få dager. Endelig kunne jeg ha et normalt sexliv igjen, til og med ha sex to dager på rad og flere ganger samme dag, noe som var utenkelig tidligere. Ble så lykkelig at jeg gråt. Etter noen måneder uten hormonell prevensjon startet jeg på nytt med p-piller, og problemet har enda ikke kommet tilbake. Dette er vel i overkant av 3 år siden. Men en ting er sikkert, skulle jeg noen gang få tilbake disse plagene ryker p-pillene på dagen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juli 2010 #3 Skrevet 21. juli 2010 Ja, jeg har opplevd det samme. Jeg opplevde svie og smerter ved inntrengning, så gikk det litt over, men etterpå var svien grusom og varte gjerne i noen timer. Jeg var veldig fortvilet og prøvde mye forskjellig. Soppkurer, glidemiddel, lang oppvarming, flere lege- og gynekologbesøk, ingenting hjalp. Fikk beskjed om at det ikke var noe galt med meg og det var psykisk, noe jeg selv ikke trodde på. Etter et par år med dette problemet, og etter mye leting på internett etter kvinner med samme problem, fikk jeg et råd om å slutte på hormonell prevensjon. Litt motvillig gjorde jeg det, og problemet forsvant allerede i løpet av få dager. Endelig kunne jeg ha et normalt sexliv igjen, til og med ha sex to dager på rad og flere ganger samme dag, noe som var utenkelig tidligere. Ble så lykkelig at jeg gråt. Etter noen måneder uten hormonell prevensjon startet jeg på nytt med p-piller, og problemet har enda ikke kommet tilbake. Dette er vel i overkant av 3 år siden. Men en ting er sikkert, skulle jeg noen gang få tilbake disse plagene ryker p-pillene på dagen. TS her. Uff, dette hørtes ikke lovende ut. Jeg håper ikke dette er mitt tilfelle, for jeg er jo så fornøyd med p-pillene ellers! Men som sagt, så virker det som det begynner å gå over. Virker egentlig som om det var en blanding av den "merkelige mensen" og at vi hadde samleie mens jeg blødde, at noe kom i ubalanse eller noe. Får håpe det går over, ellers får jeg vel prøve med en pille-slutt jeg og. Hmm...
Gjest Iah Skrevet 21. juli 2010 #4 Skrevet 21. juli 2010 Selvsagt kan det være en ubalanse som har gjort slimhinnene dine skjøre, og at dette går seg til. Jeg håper det for din del. Brukte selv veldig lang tid på å faktisk bestemme meg for å slutte på p-pillene fordi jeg var så fornøyd ellers og tenkte med gru på å måtte ty til kondom. Men når sexlivet ble nærmest ikke-eksisterende og et hvert forsøk på samleie ble et smertehelvete tvang det seg i grunn frem av seg selv. Da smertene forsvant forbannet jeg meg selv for å ikke ha sluttet før. Håper det går fort over for ditt vedkommende.
Gjest Hanne Skrevet 21. juli 2010 #5 Skrevet 21. juli 2010 Hei:) Det kan være noe så enkelt som en soppinfeksjon, eller klamydia. Ta en dose med stikkpiller og krem du og så lever en urinprøve til legen din. Nåe det skal testes på klamydia i urin er det viktig at det er fra første dråpe og at urinen har vært i blæra et par timers tid. Håper du raskt finner ut av det:)
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juli 2010 #6 Skrevet 21. juli 2010 Hei:) Det kan være noe så enkelt som en soppinfeksjon, eller klamydia. Ta en dose med stikkpiller og krem du og så lever en urinprøve til legen din. Nåe det skal testes på klamydia i urin er det viktig at det er fra første dråpe og at urinen har vært i blæra et par timers tid. Håper du raskt finner ut av det:) Har selv tenkt at det kan være en soppinfeksjon, men har ingen andre symptomer på det. Ingen kløe eller merkelig utflod. Så har nærmest utelukket den. (Kanskje lurt å prøve en kur om det ikke går over.) Klamydia er også ganske usannsynlig, siden jeg kun har hatt en partner hvor jeg ikke har brukt kondom (min nårævrende) og han har igjen kun hatt en partner før meg, som var jomfru. Men skader jo ikke å sjekke. Om ting ikke bedrer seg, så får jeg sjekke det! Takk for svar!
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juli 2010 #7 Skrevet 21. juli 2010 Brenner det nedentill,svir,klør eller "pulserer?" Da er det stor sjanse for at det rett og slett er en urinveisinfeksjon. Får det ca 3 ganger i året,slår ikke feil!
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juli 2010 #8 Skrevet 21. juli 2010 Brenner det nedentill,svir,klør eller "pulserer?" Da er det stor sjanse for at det rett og slett er en urinveisinfeksjon. Får det ca 3 ganger i året,slår ikke feil! Det er en kraftig svie i det han skal inn, og etter eventuelt samleie (når vi får det til) Merker ikke noe til det ellers, og gjør ikke vondt når jeg skal tisse heller.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #9 Skrevet 25. juli 2010 Æsj sånn har jeg det og til stadighet. Fikk det HELE tiden da jeg gikk på p-piller, prøvde flere slag men ingenting funka. Så slutta jeg, og det ble bra lenge. Men nå kommer det tilbake en gang i blandt. Jeg har alltid tenkt at det er sopp, og brukt canesten og stikkpiller og det som er. Ingenting funka, det kom alltid tilbake like fort. Så dro jeg til legen og fikk en full sjekk, og testa alt mulig. Han sa jeg hadde soppbakterier, og fikk resept på mere krem og piller. Det funka ikke det heller. Så jeg sliter like mye med det den dag i dag. Veit ikke hva jeg kan gjøre. Det er dritkjipt!
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #10 Skrevet 25. juli 2010 Nå er det like før jeg blir sprø! De siste to ukene har det gjort så sinnsykt vondt å ha sex, og jeg vil bare høre om noen har opplevd noe lignende, eller har noen tips. Begynner fra starten. Jeg har gått på p-piller i fire måneder nå, og bestemte meg for å hoppe over mensen for første gang mellom 3. og 4. brett. Dette funka dårlig, og jeg endte opp med å blø (om du kan kalle det å blø, det kom litt brun guffe ut med jevne mellomrom) i to uker og vel så det. Helt i slutten prøvde jeg å ha sex med kjæresten, og det sved ganske heftig etterpå. Vi hadde sex en gang til neste dag, og svien ble værre. Så venta vi i en liten uke, før vi prøvde igjen, men da var jeg så sår der nede at det var umulig for meg å gjennomføre noe som helst. Det gikk fint med en finger eller to, men når han skulle inn med manndommen sin, så gikk det altså ikke. Nå har det gått snart to uker, og vi prøvde å ha sex igjen. Det var fremdeles ganske vondt, men vi klarte iallefall å gjennomføre en hel økt, selv om det sved ganske ille i etterkant. Så, det virker som om jeg er på bedringens vei! Og så til det jeg faktisk lurer på, er det noen her på KG som har opplevd det samme? Jeg lurer fryktelig på hva det her kan være, og jeg blir jo litt bekymret når ting ikke er som det skal der nede, i tillegg til at det er utrolig frustrerende både for meg og min kjære å ikke kunne ha sex. Alle svar tas imot med glede, om det bare er tanker om hva det kan være, eller om dere har vært igjennom det selv. (Sorry for lang og kanskje litt rotete innlegg, merker jeg ikke er så flink til å ordlegge meg her.) Du må ta pause fra sex når du har plager .Ellers gjør du bare vondt enda verre for deg selv . P-piller er faktisk årsak til støtsmerter og annet ubehag med underlivet . Underlivet blir ikke tilstrekkelig lubrikert pga p-piller .Og livmorhalsen er alltid umoden , liten og hard - under p-pillebruk .Derfor får du gjerne støtsmerter .Noe du ikke ville hatt om du ikke brukte hormonell prevensjon som p-piller . Folk som bruker p-piller er ofte hyppig plaget med infeksjoner i underlivet , blærekatar og bakteriell ubalanse i miljøet i skjeden også .Også forde de stadig blir utsatt for mannens bakterier under sex - dermed oppstår det ubalanse i miljøet i skjeden , som soppinfeksjon , svie og kløe , såre slimhinner pga feil bakterieflora i underlivet . Slutt på pillene og ha kunn sex med kondom fremover . Så vil plagene gå over av seg selv , dersom du ikke har en kjønnssykdom da . Kondom beskytter deg mot hans bakterier som kan gi deg ubehag , og beskytter mot infeksjoner i underlivet Å ha sex med kondom er like deilig. .Så hvorfor du og mange er så negative til kondom - skjønner jeg ikke .Det er ren dumskap å påstå et kondom ødelegger nytelsen .Problemer med å nyte sex - sitter som oftest KUNN i hodet hos folk .. For normalt kan man ikke merke at en mann har kondom på sex .Og min egen mann sier det er helt greit å bruke kondom - er like deilig for han også sir han som uten .Og er jo mer renslig også .I og med at man slipper å få sæd og andre bakterier som kan gi ubehag inn der hele tiden .Noe som også kan gi deg ubehag , svie og kløe .Sår hud og skjøre slimhinner .Så det gjør vondt med sex . Og da er i hvertfall nytelsen med sex borte ..når man har vondt i underlivet . Mange godt voksne par i langvarige parforhold - bruker faktisk kondom fast som prevensjon .Er sikker på at mange par ville hatt MER , hyppigere OG BEDRE SEX - MED KONDOM . Enn med p-piller ...
Gjest Skeptisk Skrevet 25. juli 2010 #11 Skrevet 25. juli 2010 Du må ta pause fra sex når du har plager .Ellers gjør du bare vondt enda verre for deg selv . P-piller er faktisk årsak til støtsmerter og annet ubehag med underlivet . Underlivet blir ikke tilstrekkelig lubrikert pga p-piller .Og livmorhalsen er alltid umoden , liten og hard - under p-pillebruk .Derfor får du gjerne støtsmerter .Noe du ikke ville hatt om du ikke brukte hormonell prevensjon som p-piller . Folk som bruker p-piller er ofte hyppig plaget med infeksjoner i underlivet , blærekatar og bakteriell ubalanse i miljøet i skjeden også .Også forde de stadig blir utsatt for mannens bakterier under sex - dermed oppstår det ubalanse i miljøet i skjeden , som soppinfeksjon , svie og kløe , såre slimhinner pga feil bakterieflora i underlivet . Slutt på pillene og ha kunn sex med kondom fremover . Så vil plagene gå over av seg selv , dersom du ikke har en kjønnssykdom da . Kondom beskytter deg mot hans bakterier som kan gi deg ubehag , og beskytter mot infeksjoner i underlivet Å ha sex med kondom er like deilig. .Så hvorfor du og mange er så negative til kondom - skjønner jeg ikke .Det er ren dumskap å påstå et kondom ødelegger nytelsen .Problemer med å nyte sex - sitter som oftest KUNN i hodet hos folk .. For normalt kan man ikke merke at en mann har kondom på sex .Og min egen mann sier det er helt greit å bruke kondom - er like deilig for han også sir han som uten .Og er jo mer renslig også .I og med at man slipper å få sæd og andre bakterier som kan gi ubehag inn der hele tiden .Noe som også kan gi deg ubehag , svie og kløe .Sår hud og skjøre slimhinner .Så det gjør vondt med sex . Og da er i hvertfall nytelsen med sex borte ..når man har vondt i underlivet . Mange godt voksne par i langvarige parforhold - bruker faktisk kondom fast som prevensjon .Er sikker på at mange par ville hatt MER , hyppigere OG BEDRE SEX - MED KONDOM . Enn med p-piller ... Å slenge ut slike råd, da er du helt sikkert utdannet spesialist i GYN ?
rosaprosa Skrevet 25. juli 2010 #12 Skrevet 25. juli 2010 Å ha sex med kondom er like deilig. .Så hvorfor du og mange er så negative til kondom - skjønner jeg ikke .Det er ren dumskap å påstå et kondom ødelegger nytelsen .Problemer med å nyte sex - sitter som oftest KUNN i hodet hos folk .. For normalt kan man ikke merke at en mann har kondom på sex .Og min egen mann sier det er helt greit å bruke kondom - er like deilig for han også sir han som uten .Og er jo mer renslig også .I og med at man slipper å få sæd og andre bakterier som kan gi ubehag inn der hele tiden .Noe som også kan gi deg ubehag , svie og kløe .Sår hud og skjøre slimhinner .Så det gjør vondt med sex . Og da er i hvertfall nytelsen med sex borte ..når man har vondt i underlivet . Mange godt voksne par i langvarige parforhold - bruker faktisk kondom fast som prevensjon .Er sikker på at mange par ville hatt MER , hyppigere OG BEDRE SEX - MED KONDOM . Enn med p-piller ... Skikkelig uenig! Å ha sex med kondom er helt pyton! Jeg kan ikke gå på p-piller, så vi bruker kondom, har gjort det i 3 år nå. Han holder ut såååå mye lenger, selvom vi kjøper tynne kondomer. Noenganger blir det litt sånn "ååå bli ferdig da!" så da er det jo bare å røske av kondomen, og man er ferdig i løpet av et halv minutt, og hoppa av i svingen istedet!
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2010 #13 Skrevet 25. juli 2010 Skikkelig uenig! Å ha sex med kondom er helt pyton! Jeg kan ikke gå på p-piller, så vi bruker kondom, har gjort det i 3 år nå. Han holder ut såååå mye lenger, selvom vi kjøper tynne kondomer. Noenganger blir det litt sånn "ååå bli ferdig da!" så da er det jo bare å røske av kondomen, og man er ferdig i løpet av et halv minutt, og hoppa av i svingen istedet! Jeg har en sønn hvis mellomnavn er "hopp av i svingen". Bare sånn at du er klar over den muligheten. Prøv P-ring, P-stav eller spiral/hormonspiral istedet. Om alle hormoner er utelukket så er pessar et godt gammeldags alternativ som funker utmerket.
rosaprosa Skrevet 25. juli 2010 #14 Skrevet 25. juli 2010 Jeg har en sønn hvis mellomnavn er "hopp av i svingen". Bare sånn at du er klar over den muligheten. Prøv P-ring, P-stav eller spiral/hormonspiral istedet. Om alle hormoner er utelukket så er pessar et godt gammeldags alternativ som funker utmerket. He he ja jeg er veldig klar over den muligheten! (tror en av oss er streile eller noe). Har egentlig ikke turt å prøve noe annet enn p-piller, da jeg har reagert så voldsomt på samtlige av de jeg har prøvd, regner med det er noe av det samme i p-stav og ring og diverse..
Gjest gjest Skrevet 26. juli 2010 #15 Skrevet 26. juli 2010 Jeg har også et problem med svie når han trenger inn i meg. Det kan også svi litt i etterkant, men skjeldent under selve samleiet. Det variere litt fra gang til gang, men dette har egentlig vært et problem for meg en lang stund.. Har gått på p-piller (mercilon) i 3 år, og begynte skrekkensalig å lure når jeg leste at det kan ha noe med p-pillene å gjøre ;s Er det noen som vet hvor lang tid det tar ''å slutte på p-piller''? Går hormonene ut av kroppen med det samme pillene ikke blir tatt, eller tar det tid før det er ute av kroppen? Har også slitt litt med redusert sexlyst, men det har nok sannsyneligvis en sammenheng med at jeg til tider kan forbinde samleie med ubehag eller lettere smerter..
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #16 Skrevet 26. juli 2010 TS her. Så at tråden har blitt tatt opp igjen etter noen dager, og ville bare informere om at jeg er HELT BRA IGJEN : D Så da er alt bare fryd og gammen. Om det skjer igjen, skal jeg skjekke det hos legen, men om ikke så satser jeg på at det var en engangshendelse. Hihi, jeg er iallefall fornøyd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå