Gå til innhold

Videokamera i prøverom?


Bestemordukk

Anbefalte innlegg

Hadde en ekkel opplevelse opplevelse i dag da jeg skulle prøve en BH på en butikk. Plutselig så jeg et videokamera i hjørnet oppe i prøverommet. Er det lov og bli overvåket på prøverommet i butikken? Kan di ansatte se meg når jeg står naken dær;(((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Jeg har sett flere slike kamera på prøverom så dette er vist vanlig. Lurer litt på dette jeg også. Eller er det bare for å skremme kunden? De kan jo ikke filme i prøverommet da dette er person angrep eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri lagt merke til kamera i selve prøverommet, bare utenfor. Men det kan da umulig være lov med overvåkningskameraer i selve prøverommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Distiller

Sikker på at det var et kamera, og ikke en sensor?

En del butikker har sensorer i prøverommene som fanger opp bevegelse for å vise om prøverommet er opptatt eller ledig. Feks har H&M dette vet jeg. De sensorene kan se ut som kameraer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er lov å ha videoovervåkning i prøverom (såfremt det er opplyst om dette) men at det kun er lov til å bruke videoen til å bevise et lovbrudd. Mao. ikke lov å se på videoen direkte, eller å sjekke videoen for å se om du stjeler noe. Du skal allerede ha blitt tatt for tyveri for at de skal ha lov til å bruke den som bevismateriale.

Men mest sannsynlig er det en sensor slik Distiller sa, disse finnes det hauger av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har aldrig sett en kamera i provrummet, men däremot sitter det sensorer nästan överallt. Dessa aktiveras när larmet går sönder eller på något sätt bryts upp på inkorrekt sätt. Övrig videoövervakning måste informeras i form av skyltar som ska vara lätta att se i butiken. Skulle de filma inne i provrummet måste de sätta upp skyltar utanför dem också.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...