Bestemordukk Skrevet 21. juli 2010 #1 Skrevet 21. juli 2010 Hadde en ekkel opplevelse opplevelse i dag da jeg skulle prøve en BH på en butikk. Plutselig så jeg et videokamera i hjørnet oppe i prøverommet. Er det lov og bli overvåket på prøverommet i butikken? Kan di ansatte se meg når jeg står naken dær;(((
Gjest brutal_mann Skrevet 21. juli 2010 #3 Skrevet 21. juli 2010 Jeg hadde tatt bilde av kameraet og tatt saken videre med datatilsynet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juli 2010 #4 Skrevet 21. juli 2010 Jeg har sett flere slike kamera på prøverom så dette er vist vanlig. Lurer litt på dette jeg også. Eller er det bare for å skremme kunden? De kan jo ikke filme i prøverommet da dette er person angrep eller hva?
Dumbledore Skrevet 22. juli 2010 #5 Skrevet 22. juli 2010 Jeg har aldri lagt merke til kamera i selve prøverommet, bare utenfor. Men det kan da umulig være lov med overvåkningskameraer i selve prøverommet?
Gjest Distiller Skrevet 22. juli 2010 #6 Skrevet 22. juli 2010 Sikker på at det var et kamera, og ikke en sensor? En del butikker har sensorer i prøverommene som fanger opp bevegelse for å vise om prøverommet er opptatt eller ledig. Feks har H&M dette vet jeg. De sensorene kan se ut som kameraer.
Nuith Skrevet 23. juli 2010 #7 Skrevet 23. juli 2010 Jeg tror det er lov å ha videoovervåkning i prøverom (såfremt det er opplyst om dette) men at det kun er lov til å bruke videoen til å bevise et lovbrudd. Mao. ikke lov å se på videoen direkte, eller å sjekke videoen for å se om du stjeler noe. Du skal allerede ha blitt tatt for tyveri for at de skal ha lov til å bruke den som bevismateriale. Men mest sannsynlig er det en sensor slik Distiller sa, disse finnes det hauger av...
LetThemEatCake Skrevet 24. juli 2010 #8 Skrevet 24. juli 2010 Jag har aldrig sett en kamera i provrummet, men däremot sitter det sensorer nästan överallt. Dessa aktiveras när larmet går sönder eller på något sätt bryts upp på inkorrekt sätt. Övrig videoövervakning måste informeras i form av skyltar som ska vara lätta att se i butiken. Skulle de filma inne i provrummet måste de sätta upp skyltar utanför dem också.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå