Gå til innhold

min livstilsendring

^me^

Anbefalte innlegg

i dag har jeg spist:

- shake til frokost

- proteinbar til lunch

- spagetti og kjøttdeig til middag

- smoothie til dessert

jeg har drukket ørlite pepsi max.

jeg drikker altfor lite! :nei:

I dag har jeg jogget/gått tur i ca 30 minutter.

Jeg har et problem:

Jeg får utrolig vondt i leggene mine etter bare et kort stykke med jogging (20 sek ca), jeg aner ikke hvorfor?det er utrolig kjipt fordi at jeg ville gjerne presset meg selv litt mer men kan ikke pga smertene.

kan det være skoene?

jeg fikk sjekket føttene mine på en gjennomsiktig box på g-sport og der sa de at jeg måtte ha sko med mye demping i.

jeg gikk på obs og fant meg et par asics sko til 699,- som før kostet 1300,- med mye demping i, jeg kan lixom ikke helt tro at det er skoene som gjør det heller?! :tristbla::kjefte:

har spurt på kosthold og treningsforumet her:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=503037

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du mulighet til å besøke en Löplabbet butikk? Der ser de på føttene dine på sånn kasse, og så løper du med nøytrale sko på en tredemølle noen sekunder. Der ser de om du løper vanlig eller over/underpronerer, og får prøve sko som passer til deg.

Jeg fikk vondt når jeg løp, og jeg overpronerte. Anbefaler virkelig en tur altså, hvis ikke kan du få langvarige treningsskader... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, løplabbet er i en helt annen by, da blir nermeste by stavanger, det er ca 2 timers kjøring+ferje :tristbla:

men jeg trodde g-sport gjorde det samme med tredemølle, jeg mener og ha sett det på en g-sport reklame på tv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går spiste jeg:

- shake til frokost

- proteinbar rett etterpå (fikk pakken i går og måtte smake på en liten bar)

- musli måltidsbar til lunch

- fiskeboller i hvit saus og poteter til middag

- cottage cheese m/bringebær syltetøy på kvelden

- litt ost og kjeks senere på kvelden

ingen trening i går.

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er i gang med en livsstilendring!

Jeg vet ikke helt om du spiser nok da, men så lenge du ikke går tom (altså blir kvalm under/etter trening) eller er veldig mye sulten, skal det nok gå bra. Husk å drikke masse!

Lykke til, det virker som om du er veldig motivert, jeg krysser fingrene for deg! :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gøy med tilbakemeldinger!

jeg har aldri vært mer motivert for noe enn det jeg er nå!dette SKAL jeg!

jeg blir ikke tom i løpet av dagen slik jeg spiser nå, jeg har aldri spist mer enn jeg gjør nå heller. jeg tror grunnen til at jeg har lagt på meg er at jeg har spist snop i ukedager og ikke trent i det hele tatt.

så hvis jeg fortsetter med å ikke spise søtt i ukedager og fortsetter med og trene går vekta ned vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i går spiste jeg:

- shake til frokost

- proteinbar til lunch

- stekt ris og 3 malaysia vårruller til middag

- ca 10 saltstenger

- halv flaske hvitvin

- 4 dl cola (vanlig)

jeg var på fest i går, derfor vin, cola og saltstenger :sjenert:

ingen trening :sjenert:

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg spist:

- shake til frokost

- muslibar til lunch

- pasta di parma til middag

- litt bananiskrem utpå kvelden

har drukket litt light saft i dag

ingen trening :sjenert:

skal trene 1 time etter jobb i morgen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg spist:

- shake til frokost

- shake til lunch

- proteinbar

- tikka masala til middag

- halv boks cottage cheese m/ lett bringebærsyltetøy til kvelds.

har bare drukket vann i dag.

trente 1 time på treningssenteret i dag.

- 20 minutt rask gange på tredemølle

- 10 minutt elipsemaskin, kjente ingenting i leggene på elipsemaskin og fikk svettet skikkelig:tommelsmil:

- 20 minutter styrketrening for mage, lår, bryst, skuldrer og armer

- 10 min strekk

ingen trening i morgen men skal på yogalates m/bosu på onsdag og gleder meg en del til det!dette skal jeg gå fast på hver uke, kjempegøy!

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg spist:

- shake til frokost

- salat til lunch

- taco til middag

- proteinbar som snacks senere på kvelden

har drukket:

- vann

- appelsin juice (Uten sukker)

- pepsi max på kvelden

ingen trening.

kjenner jeg er gåen i lårene min i dag etter treningen i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går spiste jeg:

- shake til frokost

- shake til lunch

- stekt ris og 3 stk malaysia vårruller (var ikke hjemme og spiste på kina take away mellom jobb og treningstimen

- smoothie med proteinpulver i etter trening når jeg kom hjem

i går drakk jeg bare vann.

jeg trente 1 time yogalates med bosu.

jeg veide meg når jeg kom hjem og la merke til at vekten hadde ØKT med 2 kg!!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg spist:

- shake til frokost

- proteinbar som et lite mellommåltid (ble sulten)

- salat til lunch

- pasta carbonara til middag (var ute med en venninne etter jobb)

har drukket en del vann og ørlite pepsi max i dag.

ingen trening i dag.

skal trene 1 time i morgen etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:

Ser ut som du er godt i gang med en sunnere livsstil.

Har prøvd litt av herbal-life sine ting jeg også, men bare en liten periode før jeg gikk tilbake til knekkebrød/havregrøt til frokost og bannan etter trening ;-)

Jeg gikk litt lei, men det er sikkert veldig fint for en peroiode.

De protein barene er jo fantastisk gode... :-)

Og angående spinning er jeg også en av de som har hatt et litt anstrengt forhold til akkurat det. Men nå ELSKER jeg spinning!

Det betyr selvsagt ikke at alle må like det, men hvis du bestemmer deg for å gi det en tjanse til ville jeg begynt med de letteste timene (feks. lett spinning 40 min) og jobba meg opp. Jeg merker veldig forskjell etter et halvt år nå med spinning 1-2 ganger i uka. Men en 40 min time kan ofte være mer enn tung nok.

Lykke til videre med treningen og kostholdet, og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :kaffekopp:

Ser ut som du er godt i gang med en sunnere livsstil.

Har prøvd litt av herbal-life sine ting jeg også, men bare en liten periode før jeg gikk tilbake til knekkebrød/havregrøt til frokost og bannan etter trening ;-)

Jeg gikk litt lei, men det er sikkert veldig fint for en peroiode.

De protein barene er jo fantastisk gode... :-)

Og angående spinning er jeg også en av de som har hatt et litt anstrengt forhold til akkurat det. Men nå ELSKER jeg spinning!

Det betyr selvsagt ikke at alle må like det, men hvis du bestemmer deg for å gi det en tjanse til ville jeg begynt med de letteste timene (feks. lett spinning 40 min) og jobba meg opp. Jeg merker veldig forskjell etter et halvt år nå med spinning 1-2 ganger i uka. Men en 40 min time kan ofte være mer enn tung nok.

Lykke til videre med treningen og kostholdet, og god helg!

jeg har brukt herbalife i noen mndr nå og er veldig fornøyd! shaken er fantastisk som frokost for oss som vanligvis ikke klarer og få i oss frokost om morgen pga at du gjerne er uggen og egentlig ikke har tid til og spise frokost (det var derfor jeg begynte med herbalife's shake), nå er jeg helt frelst på herbalifes produkter!

jeg har også problmer med og spise nok i løpet av en dag så en måltidserstatter bar er flott og ha i veska (feks mellom, jobb og trening), den smaker også veldig godt!minner mye om den muslibaren som var i butikkene for noen år siden(har ikke sett de på en stund når jeg tenker meg om...) og proteinbaren etter trening for å få nok proteiner etterpå, den er også som du sa ekstremt god og kan også brukes som snacks!min favoritt er sjokolade/sitron!

jeg ble distributør selv pga at jeg likte produktene så godt :)

ang. spinning har jeg faktisk tenkt tanken selv i det siste og prøve igjen på lettere 40 min spinningtime, og det kommer jeg garantert til og gjøre! :Nikke:

takk det samme! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går spiste jeg:

- shake til frokost

- salat til lunch

- tacopizza til middag

- en liten håndfull sjokomix (peanøtter blandet med nonstop)

drakk mye vann i går og et glass pepsi max

hadde en flott treningsøkt etter jobb!30 min cardio, 20 minutter styrke (fokusterte mye på rumpe og mage) og 10 minutter utstrekking.

nå bør jeg vel gå ned i vekt snart???

leggene mine begynner og bli bedre og bedre for hver gang jeg trener nå, klarte faktisk og jogge i lengre tid i går uten og få vondt i leggene!jeg ser faktisk forskjell på leggene mine nå etter jeg begynte og trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går spiste jeg:

- muslibar til frokost

- litt peanøtter/nonstop

- liten wienerpølse (var på marknad)

- tikka masala på kvelden når jeg kom hjem

- noen jelly beans (på kino)

drakk masse vann hele dagen!

ingen trening, bare en del gåing på marknaden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Så bra at du fortsetter med den sunne livsstilen :) har du fått noen resultater ennå?

Folk har jo forskjellig forbrenning, men jeg vet at jeg ikke hadde klart å spise så lite som du gjør. Og jeg er normalvektig/slank, men trener en god del.

Blir du ikke sulten? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligger litt etter her nå..mangler 1 dag og det var på søndag, husker ikke hva jeg spiste men vet jeg var på joggetur i 30 minutt og drakk mye vann.

i går spiste jeg:

- shake til frokost

- muslibar til lunch

- muslibar kl.17.00 etter trening, var på vei hjem og var utrolig sulten og tok det jeg hadde i veska på vei hjem :)

- fiskeboller i hvit saus og poteter til middag litt senere

- smoothie m/proteinpulver litt senere

drakk mye vann.

trente 1 time på treningssenter, 30 min cardio, 20 min styrke og 10 min utstrekking.

i dag har jeg spist:

- shake til frokost

- salat til lunch

- kyllingfrikasè m/fullkornsris

- halv boks cottage cheese m/ lettsyltetøy

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så bra at du fortsetter med den sunne livsstilen :) har du fått noen resultater ennå?

Folk har jo forskjellig forbrenning, men jeg vet at jeg ikke hadde klart å spise så lite som du gjør. Og jeg er normalvektig/slank, men trener en god del.

Blir du ikke sulten? :P

vel, vekta sier som sagt ingenting..den står på samme plass..og går gjerne mer opp :kjefte:

ser ser vel egentlig ikke selv resultater men har fått kommentarer fra familie/kollega om at jeg ser mindre ut...så tja..kanskje...det vet jeg ikke HELT sikkert før den 26 september når jeg skal på scanneren igjen :)

men det hadde vært rart da om det ikke hadde vært noen endring på den fysiske formen med tanke på hva jeg spiser og at jeg trener annen hver dag...

om jeg blir sulten?

tja..jeg spiser vel mye mer nå enn før...men har byttet ut ingen frokost mot en shake og brødmaten til lunch med shake/muslibar/salat og spiser ikke snop og drikker ikke brus i ukedagene...men ja..det er stusselig og sitte i lunchen å se på de andre kose seg med rundstykker med masse godt på mens jeg sluker shaken/muslibaren min på 1 minutt...

men hva spiser egentlig dere som er slanke og spiser mer enn meg?

jeg synes ikke selv at det er veldig lite mat jeg spiser..

hva ville dere lagt til om dere var meg?

tusen takk for svar folkens!setter stooooooor pris på tilbakemeldinger :hoppe::tommelsmil::smilyblomst:

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det ser ut som om du spiser lite. Jeg spiser i alle fall mer enn deg, tror jeg (nå vet jo ikke jeg porsjonsstørrelsene dine på f.eks middag), uten at jeg er en storspiser. Blant annet ser jeg at du flere ganger skriver at du kun spiser müslibar til lunsj. Er ikke det ment som et mellommåltid, og følgelig inneholder mindre næring enn det du skal ha i deg til en vanlig lunsj?

Til sammenligning så er dette hva jeg spiser en vanlig hverdag:

Frokost: 1 porsjon havregrøt laget av 1 dl havregryn, 1,5 dl vann. Søtet med 1/2 eple og noen rosiner.

Lunsj: To knekkebrød med makrell i tomat/pepperlaks. En frukt.

Mellommåltid: Skyr eller yoghurt. Hvis trening før middag spiser jeg gjerne en banan også.

Middag: Det går mye i salater nå om sommeren. Ellers er det stort sett fisk eller kylling, og alltid grønnsaker til.

Kveldsmat spiser jeg svært sjelden, for middagen blir ofte ganske sen, men hvis jeg spiser kvelds, er det et knekkebrød eller to med ost.

Utover dette drikker jeg mye vann og spiser frukt hvis jeg får lyst på "noe".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...