Gå til innhold

min livstilsendring


^me^

Anbefalte innlegg

Jeg har nå nådd grensen.

Mitt selvbilde har dalt så langt ned nå at jeg blir nesten deprimert hver gang jeg ser meg selv i speilet.

Hver dag mange ganger daglig tenker jeg på hvordan jeg ser ut i forhold til andre jenter, både IRL og på tv/internett.

Jeg føler meg ikke tiltrekkende i det hele tatt, jeg har ræva/lårene mine fulle i cellulitter og ser langt i fra ut som en sunn 24 åring, jeg ser en eldre kropp i speilet som absolutt ikke gjenspeiler hvordan jeg egentlig er.

Jeg vil ikke skjylde alt dette på DNA og arvelig belastning men for og være ærlig så ser jeg også mye av mammas kropp i min kropp. Noe har jeg vel sikkert arvet som feks kroppsformen og belastningen av cellulitter på ræva.

Jeg har nå fått så dårlig selvbilde at jeg har bestemt meg for og gjøre noe med det, både for min og min manns skjyld (som liksom skal tenne på meg seksuelt og synes at jeg er pen og se på).

Jeg har meldt meg inn som medlem av aerobic og treningssenteret i min hjemby og kjøpt inn treningsklær og alt jeg trenger til trening.

jeg bruker også Herbalife produkter som skal hjelpe meg på vei til en sunnere og mer fit kropp.

Min plan er og trene 3 ganger i uken etter jobb (jobber 100% som helsesekretær på sykehuset, dvs mye sitting på kontor, er i lite aktivitet på jobb) og drikke Herbalife formula 1 (shake) til frokost og lunch og spise normal middag.

Jeg skal også slutte og spise/drikke sukkerholdig mat/drikke i ukedagene og slutte og hamstre inn på snop/chips i helgene og bare unne meg litt (enten litt is eller 1 sjokolade og thats it!)

Mine mål er nå:

165cm

75kg

BMI = 27

Arm: 32cm

Midje: 84cm

bryst: 102cm

Lår: 64cm

Hofte: 108cm

Er jeg en timeglassfigur siden hofter og bryst er ca like brede?

Mitt nye treningsprogram og kosthold begynner i dag!

Jeg skal ned 10kg.

Jeg kommer til og bruke denne dagboken som en matdagbok og treningsdagbok og for å føre opp vektreduksjons prosessen samt mine tanker rundt dette på veien min mot -10kg.

Velkommen inn og føl dere fri til og legge igjen kommentarer!

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 1:

Jeg har i dag spist:

- 1 formula 1 shake til frokost

- hjemmelaget lasagne til middag

- har også syndet litt da jeg hadde besøk av min bestevenninne som jeg vet elsker iskaffe så da ble det et lite glass av det.

Har drukket litt 7up lightbrus til middagen og litt vann til treningen.

TRENINGEN:

jeg meldte meg opp på Zumba i dag og begynte med og varme opp i styrkehallen i 20 minutt før treningen.

10 minutter inn i Zumba timen ble jeg veldig dårlig og måtte springe på toalettet for og kaste opp.

Jeg var dårlig i magen allerede før jeg kjørte på trening og hadde mageknip så det var sikkert noe magen min reagerte på på forhånd og kroppen min protesterte da jeg ristet løs samtidig...menmen, vi prøver igjen i morgen.

jeg avbrøt zumbatimen og fortsatte med lett styrketrening til jeg hadde vært der i 1 time.

så ca 1 time med trening i dag (om ikke den tøffeste treningen) men jeg fikk iallefall bli skikkelig annpusten og fikk svette en del i fra meg :)

min erfaring med treningssenteret:

jeg liker personalet og treningssenteret! jeg elsker tilværelsen inne der og føler at her kan jeg virkelig like og trene!

jeg vil tilbake så snart magen min har stabilisert seg igjen!

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var som fortsatte å trene etter at du ble dårlig! Det hadde ikke jeg klart ...

Når det er sagt, så lurer jeg på om du kanskje trente litt for "tøft" på litt for lite næring? Du skriver ingenting om når du trente, men jeg ser at du kun har spist to måltider i dag, og det er veldig lite. Det sunneste er å spise regelmessig og mindre porsjoner. Ved å spise regelmessig holder du blodsukkeret mer stabilt, og dermed slipper du trangen til å spise massemasse og søtt/usunt. Jeg vil også anbefale deg å spise mye grønnsaker til middagene dine.

Hva liker du å trene, da? Zumba har jeg aldri prøvd, men har hørt at det skal være morsomt. Selv er jeg vel egentlig mest glad i kondisjonstrening, men begynner å like styrketrening bedre og bedre i takt med at jeg får litt muskler ;)

Lykke til med livsstilsendringen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har du rett i, jeg skulle nok ha spist lunch og noe frukt/grønsaker i mellom måltidene, det er jeg ikke flink til, og det må jeg endre på!

Jeg trente kl.19.00 til kl.20.00

Jeg liker og trene på apparatene i styrkesalen,spinne på elipsemaskin, jogge på tredemølle og yoga,pilates og div. danse timer som feks afrodans og zumba er kjekt.

Aerobic/step er ikke helt min greie.

Spinning har jeg mine tanker om etter en gang for noen år siden da jeg trodde jeg skulle dø under spinningtimen (og det var på den letteste timen!) men etter hvert vil jeg sikkert måtte prøve meg på det igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinning har jeg mine tanker om etter en gang for noen år siden da jeg trodde jeg skulle dø under spinningtimen (og det var på den letteste timen!) men etter hvert vil jeg sikkert måtte prøve meg på det igjen!

Haha, det er omtrent samme forhold som jeg har til spinning, det. Å sykle ute synes jeg er helt supert. Men spinning? *grøss* For mitt vedkommende fikk jeg nok av spinning etter at jeg i en periode fikk det for meg at morgenspinning var en god idé. Det var det ikke, for å si det sånn ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med motivasjon til en stor endring! :) Ser at du og en venninne ligger veldig likt på kroppsmål og ønsket vekt, hun har også nettopp begynt å trene :)

Jeg tror jeg også hadde blitt kvalm om jeg spist lite, og så må du drikke masse! :) Jeg sluker en halv liter vann før jeg trener, og lett en halv liter etterpå.

Lykke til videre, skal følge med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg spist:

- 1 formula 1 shake til frokost

- salat m/isbergsalat, paprika, rødløk,stekt kylling, fullkornspasta, grønn pesto og litt parmesan på toppen.

- litt lasagnerester i fra i går

- vet ikke om jeg vil ha salat eller shake til kvelds i dag.

Ingen trening i dag.

skal på treningssenteret og trene etter jeg har vært på barnekino med tanteungen min i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg spist:

- formula 1 shake til frokost

- litt popcorn da jeg var på kino med min niese i dag

- tikka masala til middag

- ørlite is til dessert

jeg hadde en utrolig herlig treningsøkt i dag!

- jeg gikk i 5 minutt (5,5), jogget i 5 minutt (7,5) og løp (9,0) i 5 minutt i dag på tredemølle.

- gjorde en del øvelser på maskin for armer,skuldre,bryst, lår og mage i dag 3x15 ca på hver maskin.

jeg føler selv at jeg fikk brukt musklene mine og fikk svettet godt i dag. jeg er veldig fornøyd med min innsats i dag!

jeg vil også si at jeg trives veldig godt på treningssenteret jeg har blitt medlem av!føler jeg får mye for pengene, servicen er god, apparatene er helt nye med tv på og alt, atmosfæren er helt fantastisk, her gleder jeg meg til og komme hver gang!

i dag tenkte jeg at jeg skulle sjekke priser på proteinbarer på nettet som jeg kan spise etter hver trening.

i morgen skal jeg gå en lang tur (ca 1 mil) i tur terreng med hunden min hvis været tillater det, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg bestilt mer av herbalifes herlige produkter:

- formula 1 shake (sjokolade)

- formula 3 proteinpulver (til formula 1 shaken som tilskudd)

- proteinbarer x14 med sjokolade/sitron smak (etter trening)

- formula 1 express måltidserstatterbarer (når jeg ikke får tid til og spise skikkelig mat)

- herbalife vannflaske

da kommer pakken i posten om ca 7 dager :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i forgårs spiste jeg:

- shake til frokost

- shake etter turen

- hjemmelaget pizza til middag

- litt is

jeg drakk mye vann på turen og litt lettbrus senere til maten

jeg hadde en flott tur med hunden min!det er ca 1 mil med mye bakker og slik, jeg ble skikkelig sliten enkelte plasser og hadde nok ein veldig høy puls og svettet mye, jeg kjente i går at jeg var veldig gangsperr i lår, legger og rumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går spiste jeg:

- shake til frokost

- egenmarinerte potetskiver som jeg grillet på grillen (provencekrydder og olivenolje sammen med fersk hakket løk og hvitløk. jeg grillet også noen hamburgergreier jeg hadde i frysen, men jeg synes ikke de smakte godt så de ble bare kastet.

- litt popcorn på kinoen (så inception på kvelden)

- 2 små kick (lakris/sitron)

ellers gikk det mye i lettbrus den dagen.

ingen trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har satt meg en tidsfrist for målet mitt for å ha noe å jobbe meg frem til.

Målet mitt er å ta av 5 kg på 2 mndr. Det er den 26 september og da vil jeg ha en scanning/kroppsanalyse av min herbalife distributør som har veid meg for noen mndr siden da jeg absolutt ikke trente eller spiste sunt, så sammenligner vi resultatene da.

Det skal bli spennende!

Mine tidligere scannermål før livstilsendringen:

- Total vekt: 77,3

- % fett: 40,6

- % vann: 42,6

- kilo muskler: 43,6

- fysisk gradering: 2

- kilo beinmineral: 2,3

- hvileforbrenning: 1468

- metabolsk alder: 50

- bukfett: 5

oppsummering:

første mål:

- ta av 5 kg på 2 mndr.

hvordan nå det:

- trene annen hver dag på treningssenteret evt turgåing i helgene

- bruke herbalife produktene 2x daglig

- spise sunt ellers

- ikke spise sukker i ukedagene dvs. kake, snop, is o.l

- prøve så godt jeg kan og ha mange små måltider daglig istedetfor et par store

- ikke spise rett før jeg legger meg

hva jeg får ut av og nå målet mitt:

1. bedre selvfølelse

2. bedre sexliv med min mann

3. sunnere/sterkere kropp

FRIST: 26 sep. 2010!

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har spist i dag:

- shake til frokost 11.00

- proteinbar etter trening 14.00

- shake til ehm lunch? vet ikke hva jeg skal kalle det, drakk den kl. 15.00.

- taco til middag kl.17.00

jeg har drukket:

- vann til/etter trening

- pepsi max til middagen

Dagens trening:

Det ble mye gåing i fort gange på tredemølle (varierte fra 5-6 i hastighet)og litt jogging men stoppet ganske kjapt fordi at jeg fikk kramper i føttene og måtte stoppe.

ellers har har trent spesielt magemusklene mye i dag med forskjellige maskiner (både forside og sidemusklene)

jeg tatt 15 push ups og da kom jeg ikke lengre :fnise:

dette ble totalt 1 times økt.

På onsdag skal jeg på yogalates m/bosu kl.17.10 og gleder meg til det :)

dagens tanke om trening: trening er gøy!

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ville bare legge til at jeg kom på at jeg tok 3x10 rep på bryst,skuldre og arm maskin i går!

dette kjenner jeg i dag!!jeg er gangsperr i hele overkroppen! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Ser ut til at du har overkommelige mål også, bare husk å spise da :) Husker du å tøye godt ut etter trening, siden du har så mye gangsperr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg vra litt i tvil på det første målet om hvor lang tid jeg skulle gi det,jeg tenkte -5 kg på 1 mnd først men ombestemte meg og ga det 2 mndr istedetfor, men om jeg klarer mer er jo ingenting bedre enn det :)

jeg tøyer alltid ut etterpå, men hvordan tøyer man skuldre og bryst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ville bare legge til at jeg kom på at jeg tok 3x10 rep på bryst,skuldre og arm maskin i går!

dette kjenner jeg i dag!!jeg er gangsperr i hele overkroppen! :sur:

Deilig å føle at du har trent vel.. Selv om det er litt plagsomt i dusjen osv ;)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja, det er på en måte ein kvittering på at det du gjorde i går fungerte og at du gjorde noe i det hele tatt:)

heller gangsperr pga en god økt enn ikke gangsperr pga at du ikke har trent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går spiste jeg:

- shake til frokost

- et halvt beger cottage cheese med lett syltetøy på til lunch

- stekt fiskepudding m/poteter og løk til middag

- shake til kvelds

Ingen trening.

Skal på yogalates m/bosu kl. 17.10 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg spist:

- shake til frokost

- 1/4 av 90gr. proteinbar, ca 30gr? før trening

- resten av proteinbaren etter trening

- kjøttkaker i brun saus og poteter til middag

- halvt beger cottage cheese m/ lett jordbær syltetøy

mye proteiner i dag:)

Har trent 25 min gåing på tredemølle på hastighet 5.0 - 5.5 samt 1 time yogalates m/bosu i dag.

Dette er noe jeg definitivt kommer til og gå fast på!kjempe herlig trening! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...