Gå til innhold

skal lage strawberry daiquiri

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

ja som overskfriften sier... hvor kjøper jeg denne sirupen? noen som vet.. ellers om det er noe lignende man kan bruke som smaker godt i strawb. ?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt på meny ihvertfall..

Gjest navnelapp
Skrevet

Skal du kjøpe jordbærsirup midt i jordbærsesongen? I'm speechless... Det er jo berre å kjøpe nokre korger og køyre i blender med litt sukker?

Gjest Blondie65
Skrevet

Lag sirupen selv - alt du trenger er jordbær og en blender. Blenderen må kunne knuse is. Ha bær og is i blender, tilsett sprit (hvit rom) og voila.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

men må man ikke ha sirupen i tillegg til bærene da? trodde det var det som satt en ekstra "spiss" på drinken?

Skrevet

Nei, man må ikke ha sirup. Det bruker man i perioder hvor jordbærene omtrent er smakløse.

Gjest navnelapp
Skrevet

Sirupen bidreg berre med meir syntetisk smak og masse sukker. Bruk ekte var når du har tilgang til det.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg skjønner hvorfor trådstarter tror det - det står i flere av oppskriftene på nett. Men det er ikke nødvendig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

ok, takk alle sammen. da blir det ekte råvarer uten tilsettiningsstoffer:)

*ts*

Skrevet

Jeg skjønner hvorfor trådstarter tror det - det står i flere av oppskriftene på nett. Men det er ikke nødvendig.

Det er vel fordi de fleste utesteder holder prisen nede ved å bruke kunstig smak.....

Når man lager sin egen SD er det bare jordbær som duger. Og en stor mugge....

Og jeg liker den best med brun rom.....

Skrevet

Pleier bare å lage sukkersirup jeg, koke opp vann (1l) tilsette halvparten sukker (5dl), og ha det over på en flaske når det er kaldt. Heller litt av dette i blenderen når jeg syns jordbærene er for sure, og kunne tenke meg en søtere smak, fungerer fabelaktig:) Også veldig greit utenfor sesong, "sukkervannet" står seg en god stund. Lykke til med daiquirien:D Sluuuurp!

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er vel fordi de fleste utesteder holder prisen nede ved å bruke kunstig smak.....

Og dit går man ikke. Kun der man får ekte vare. Ellers kan det bare være med hele daiquirien.

Når man lager sin egen SD er det bare jordbær som duger. Og en stor mugge....

Den store muggen egner seg kun dersom man skal lage til mange. Daiquirien skal være fersk rett fra mixeren og i glasset!

Og jeg liker den best med brun rom.....

Jeg foretrekker blank sprit, men det må ikke være rom. Har smakt mange utrolig gode frosne bær/frukt drikker og det funker med gin, vodka, tequila så vel som rom.

Nam ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...