Gå til innhold

Gifte seg på hjemstedet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange av dere gifter dere på deres hjemsted?

Er det ikke slik at tradisjonen sier at man skal gifte seg på brudens hjemsted?

Vi gjør det ikke. Vi gifter oss der han kommer i fra og her vi bor. Det er fordi det er her vi vil fortsette å bo resten av livet og jeg ser ikke noe poeng i å reise hjem til mitt hjemsted for å holde bryllup.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal gifte meg på mitt hjemsted. For det første er det utrolig vakkert der og for det andre bor hele min familie der, mens han har en svært liten familie spredd utover landet.

Skrevet

Vi skal gifte oss på mitt hjemsted fordi det er mest praktisk iforhold til at min famile er svææær og sambos famile er liten. Lettere å finne overnatting til ti enn til 50...

Skrevet

Vi gifter oss på hans hjemsted og der vi bor, men familien min bor en time unna, så de skulle gå sammen om og leie et par busser.

De som kommer langveis fra er venner som er utflyttet herfra, så de overnatter hjemme hos familien. :)

Skrevet

Vi gifter oss på vårt hjemsted, men i hans kirke - bl.a fordi den er mye mer intim enn min kirke.

Skrevet
Jeg skal gifte meg på mitt hjemsted. For det første er det utrolig vakkert der og for det andre bor hele min familie der' date=' mens han har en svært liten familie spredd utover landet.[/quote']

Sånn var det for oss òg!! :wink:

Skrevet

Vi har tilreisende fra hele landet, så det er jo greit å ha det i Trondheim da (liksom midt på)

Det merker vi jo godt når slekta river og flyr på ferie nordover og sørover.....vi er et naturlig stoppested, og det er kjempekos.

Vi blir her, og jeg har et bedre forhold til denne byen, enn til min egen......

Skrevet

Vi feirer i hans hjemby og hvor vi bor. Jeg har en del slektninger og venneri nærheten, så det blir ikke så veldig mange tilreisende, og heller ikke noe problem med overnatting.

Skrevet

Vi gifter oss på mitt hjemsted. Ikke for det at det er så veldig viktig for meg, men fordi vi får den rammen rundt det som vi vil ha der. Og for at jeg veldig gjerne vil ha med mine besteforeldre. (De begynner å bli så gamle nå at det ikke er noe særlig å reise 60 mil for dem)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal gifte oss til den kirken vi sogner til her i Oslo. Ingen av oss er fra Oslo, men vi har valgt det slik av tre grunner:

* Foreldrene mine har flyttet fra det stedet jeg er vokst opp, og jeg har ikke noe forhold til det stedet de har flyttet. Samboeren min kommer fra et sted langt, langt borte, så det blir litt upraktisk.

* 90 % av alle gjestene vi skal ha, bor i Oslo og omegn, så da slipper de å reise så langt, og kan komme seg hjem i løpet av kvelden/natta.

* Vi synger i hvert vårt kor i Oslo, og vi ønsker at begge korene skal synge i kirken. Blir litt pes å frakte to kor langt ut av byen. :D

K.

Gjest Anonymous
Skrevet

vi gifter oss her vi bor..

dra hele kalaste "hjem til mamma og pappa" blir bare tull.. vi er jo voksne mennesker som har vårt liv her.. det er jo dessuten vi som står som vertskap og for betalingen..

Skrevet

Gifter oss på min hjemplass (i nord). Selv om vi bor på østlandet og hans familiepå vestlandet, er det mest praktisk med gjester, plass osv.... Ikke fult så praktisk med tanke på å frakte alle gaver med sørover igjen, men det blir forhåpenligvis ingen problem :)

Skrevet

Vi gifter oss i byen vi begge kommer fra, hovedstaden.

Men vi sogner ikke til kirken.

Skrevet

Vi skal gifte oss der han kommer fra, for det er der vi bor nå og er der vi satser på å bli boende.

Min familie bor under 4 mil unna, så det er ikke noe stort problem.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vil vel tro at det er mer vanlig å gifte seg i nærheten av der en bor.

Skrevet

Vi giftet oss på hjemstedet vårt, vi er født og oppvokst i samme by hvor vi også bor så det var igrunn et enkelt valg. Begge har også det meste av familien i nærheten. Men vi giftet oss i "hans" kirke/bydel. Fra gammelt av var det vanlig at man giftet seg på brudens hjemsted ja.

Skrevet

Vi giftet oss på mitt hjemsted. Dette var i nærheten av der vi bor nå + at kirken betyr mye for meg.

Hadde vi bodd på hans hjemsted, hadde vi giftet oss i kirken der...

Skrevet

Vi gifter oss på mitt hjemsted, selv om hans familie, vennene våre og vi må reise dit. Bor ikke i nærheten av mitt hjemsted, men vi følger tradisjonen å gifter oss i "brudens" kirke :lol:

Skrevet

Vi gifter oss på mitt hjemsted (15 min fra hans, og 10 fra der vi bor) pga at kirken er spesiell og vi likte det festlokalet best.

Skrevet

Vi bor i hans hjemby, og der skal vi også gifte oss. Sønnen vår er døpt i kirken som vi skal vie oss i og moren hans er konfirmert der. Så det er i følge hans families tradisjon. Synest det er helt OK.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...