Gå til innhold

Symønster og antall meter stoff?


lille_lam

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et mønster til en kjole jeg skal sy, men jeg har litt problemer med å forstå hvor mye stoff jeg trenger for å sy den. Jeg har funnet ut av størrelsen (alt står på engelsk,fransk og andre språk jeg ikke forstår), men ser ingen steder der det står antall meter stoff etc.

Er det noen som har erfaring med å bruke mønster og vet hvor eller hva jeg skal se etter?

Takk.

Endret av lille_lam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk deg alle mønsterdelene til kjolen, lagt utover som om de ligger på stoffet du skal bruke. Så mye, + litt ekstra, trenger du. (Pass på at enkelte av delene skal brukes to ganger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg alle mønsterdelene til kjolen, lagt utover som om de ligger på stoffet du skal bruke. Så mye, + litt ekstra, trenger du. (Pass på at enkelte av delene skal brukes to ganger).

Hei,

Takk, Men jeg tror at før så pleide det å stå på de pakkene som mønsteret ligger inni, eksempel: for å sy dette skjørtet trenger man 3 meter stoff etc..Trenger å vite antall meter slik at jeg har de riktige målene før jeg skal ut å handle stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvilket mønster er det snakk om da, og hvor har du fått tak i det?

Hei,

Jeg kjøpte mønsteret i en sybutikk (glemte å spørre da). Mønsteret er fra Butterick, det er til et skjørt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...