Gå til innhold

Dere single som har dobbeltseng med to dyner...


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Spørsmålet er rettet til de som er single, har dobbeltseng med to dyner og 2 puter. Hvor ofte skifter dere på senga... og skifter dere på begge deler selv om det ene settet ikke er brukt?

Jeg skifter selv om det faktsik ikke er brukt, og tenkte at fra nå av skifter jeg laken bare og bytter dyne med den rene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Laken skifter jeg siden det er felles.

Gidder da ikke å skifte et ubrukt sengesett. Kun dersom jeg visste at noen skulle overnatte og jeg ville ha likt trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Laken skifter jeg siden det er felles.

Gidder da ikke å skifte et ubrukt sengesett. Kun dersom jeg visste at noen skulle overnatte og jeg ville ha likt trekk.

Jeg sover først på den ene siden av senga, og så på den andre. Når jeg legger på to dyner blir alltid begge brukt, siden jeg bytter på litt hvem jeg bruker eller putter de oppå hverandre. To ulike sengesett ser utrolig stygt ut, så jeg ville ikkebyttet bare den ene, men kan jo hende jeg vasker kun det ene hvis det andre ikke er brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg sover først på den ene siden av senga, og så på den andre. Når jeg legger på to dyner blir alltid begge brukt, siden jeg bytter på litt hvem jeg bruker eller putter de oppå hverandre. To ulike sengesett ser utrolig stygt ut, så jeg ville ikkebyttet bare den ene, men kan jo hende jeg vasker kun det ene hvis det andre ikke er brukt.

Bruker du ikke sengeteppe når du rer opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Bruker du ikke sengeteppe når du rer opp?

Jeg rer bare opp når jeg skal ha gjester, men sengeteppet mit er så tungt at det er sjelden jeg gidder å legge det på. Uansett er det jo ikke bare om dagen man ser senga, men om natta også. Jeg synes uansett to ulike sengesett er veldig ustilig. Er egentlig ganske rotete av meg, men når det gjelder interiør vil jeg at det skal se pent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg gadd ikk lengre, og pakket dyne nr 2 bort for noen mnd siden.

Nå har jeg 4 puter og 1 dyne som jeg da ikke kun legger på den ene halvdelen, men over hele. Synes selv det har blitt mye mer innbydende og koselig for meg å hoppe i seng. Nå breier jeg meg over det hele om jeg har lyst til det, masse puter jeg kan synke nedi, istendenfor å kun bruke ene halvdelen å ikke ville rote til det pent oppredde sengetøyet der. (Med et ubevisst fokus på at det mangler en person der)

Føler jeg har fått bedre søvnkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Bare en tanke som slo meg mens jeg leste gjennom dette: Hva med å gå til innkjøp av en dobbeltdyne? Det er utrolig behagelig å ha en stor dyne til eget bruk (hotellfølelse) og så ser det ryddig ut.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Helt klart! Dobbeldyne er tingen! Iallefall når man har en til som skal ligge i sengen. Jeg er blitt helt avhengig. Men tilbake til saken; jeg hadde nok sett det litt an om jeg ville vasket det ubrukte eller ikke, har nok variert fra gang til gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når x-en var i millitæret var det ofte at sengetøyet på hans side var ubrukt over lengre tid, da skiftet jeg laken og på min side, mens hans fikk være i fred til det ble brukt. Noen ganger byttet jeg også side, dvs at jeg sov på hans side en uke, da ble begge sider byttet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...