Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er din hudpleierutine og hvilke produkter bruker du?

lurer på hvor ofte du bruker peeling og ansiktsmaske? skal man bruke det rett etter hverandre eller forskjellig dag i uka? jeg har pleid å bruke peeling på kvelden, så maske morningen etter. hva gjør du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er min rutine

Morgen: vaske med lunket vann, bruke hudkrem (husker ikke hva den heter)

Kveld: akkurat samme

That's it. Jeg er frelst og eier ikke kviser og urenheter. Til gjengeld får jeg eksem hvis jeg ikke bruker hudkremen min, men det gjør jeg jo, så no problem.

Skrevet

Når jeg bruker ansiktsskrubb på kvelden er jeg nødt til å ha en maske på etterpå, jeg blir ganske tørr og stram etterpå. Føler uansett masken gir best effekt hvis jeg har skrubbet litt først. Dette gjør jeg en gang i uken, men kan legge maske på en dag til i uken hvis jeg føler behovet.

Skrevet

lurer på hvor ofte du bruker peeling og ansiktsmaske? skal man bruke det rett etter hverandre eller forskjellig dag i uka? jeg har pleid å bruke peeling på kvelden, så maske morningen etter. hva gjør du?

Jeg bruker peeling og ansiktsmaske to ganger i uken, og følger alltid peelingen opp med maske etterpå.

Skrevet

Jeg er alt for slurvete med sånt, men når jeg først husker det bruker jeg en ansiktsrens etterfulgt av fuktighetskrem, og av og til en ansiktsmaske. Skrubber ansiktet et par ganger i uken, huden blir mye finere av det. Alle produktene jeg bruker er fra The Body Shop.

Skrevet

morgen:

Rensegel i dusj

toner

øyekrem og dagkrem

kveld:

sminkefjerning

Rens

toner

nattkrem

Skrubb tar jeg to ganger i uken i dusjen og tar da vanligvis en ansiktsmaske på kvelden etter rens. Pøser så på med nattkrem, eventuelt fuktmaske om vinteren.

Skrevet

Kanskje jeg skal svare på det første spørsmålet også...

Morgen: rensegel, toner, serum, øyekrem og dagkrem.

Kveld: rensegel, toner, serum, øyekrem og nattkrem.

To ganger i uken bruker jeg peeling + maske.

Bruker i hovedsak produkter fra Decleor, men tror jeg kommer til å bytte ut øyekremen med en fra MD når det blir tomt, og gå over til serumet fra MD for en periode.

Skrevet

Morgen: Rens , tonic, fuktighetskrem og solkrem tilpasset ansiktet

Kveld: Rens, tonic, nattkrem

Kornpeeling etterfulgt av fuktighetsmaske to ganger per uke.

Drikker minst 2 liter vann per dag

Skrevet

Morgen:

Rens, akkurat nå en billig en fra VIC.

Dagkrem med solfaktor, Sheer Tint Moisture fra Dermalogica

Kveld:

Rens, samme som morgen

Nattkrem, Skin Smoothing Cream fra Dermalogica

Et par ganger i uka:

md formulations Face and Body Scrub

Decleor Hydra Floral Mask

Jeg har normal, men sensitiv hud :) Den er veldig enkel og grei å "behandle"

Skrevet

Hverdags; rens -> fukt.

2 ganger i uka; rens -> peeling -> fukt.

Bruker ikke maske. Huden blir ikke stram av peeling. Kombinert, lettstelt hud.

Gjest Heidila
Skrevet

video om hudpleie rutine og når man skal bruke masker og hvor ofte :)

Skrevet

Slik ser min rutine ut nå.

Morgen:

Decleor cleansing water

Jojobaolje med tetreolje

Solkrem om jeg skal være ute på formiddagen eller i sterk sol

Kveld:

African black soap for å fjerne sminke og smuss

Jan Marini glycolic rens som jeg lar ligge på huden 1-2 minutt

Jojobaolje med tetreolje, sheabutter om jeg trenger mer fukt

En gang i uka, kveld:

Sukkerskrubb (på renset hud) med honning, E vit., aloe vera, lakserolje, jojobaolje, neemolje. Lar den ligge på huden i 15 min før jeg renser den av, etterfulgt av sheabutter.

En gang i uka, kveld:

Grønnleire maske (på renset hud), etterfulgt av sheabutter.

"Fuktmasken" min er sheabutter, og peelingen i seg selv er veldig fuktighetsgivende. Bruker det med en gang jeg begynner å få tørre partier og ellers når jeg føler jeg trenger det.

Skrevet

Morgen: Ansikts rens+toner, fuktighetskrem

Kveld: Ansiktsrens+toner, ansiktsserum og så nattkrem

Også har jeg facialpeelingen stående i dusjen, som jeg bruker ca 3 ganger i uken, noen ganger oftere, den er veldig mild og har kun naturlige ingredienser, så det gjør ikke noe å bruke den mye.

Ansiktsmaske glemmer jeg ofte å bruke, men det blir ca annenhver uke, burde gjort det mer for å bli kvitt sorte prikker :nei:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...