Gå til innhold

Hvor mye steller du med deg selv og ditt utseende?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av en annen tråd lurer jeg på hvor mye tid folk bruker, hva du steller, hvor ofte, og om du gjør dette for din egen trivsel og velvære eller pga partner og annet. Gjør du alt selv?

Interessant å se andres rutiner! (og også hvor jeg ligger selv i forhold til resten)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Denne bør kanskje flyttes til et annet fora.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å pynte meg og sminker meg så og si hver dag, trener jevnlig. Dette gjør jeg mest for min egen del og sef vil jeg at kjæresten min skal synst jeg er pen. Elsker shopping og klær også da, men kan gå i joggebukse og konfortabel klær innimellom.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg trener jevnlig og spiser nogenlunde sunt. Så har en helt akseptabel kropp for å ha passert 30...

Dusjer og sminker meg hver dag. på hverdagene bruker jeg:

Ansiktsrens

Fuktighetskrem

Body lotion

Deo + parfyme

Primer

Solpudder om sommeren/foundation om vinteren

Eyliner

øyenskygge

Mascara

Elsker også å variere håret, så tester nye frisyrer støtt...

På dagtid i helgene om vi ikke skal noe så bruker jeg ofte bare eyliner + mascara

På festeligheter sminker jeg meg litt mer en på hverdagene.

Får mye skryt for klesstilen min i jobbsammenheng, har heldigvis en ganske fri jobb når det gjelder til antrekk så kjører min stil på jobb og privat. Blir mye smale jeans, topper, tunikar, kjoler osv. Går nesten alltid med høye hæler (ikke nødvendigvis stiletthæler da, men skjelden helt flate sko.) Min største passion er designervesker og mine små skatter må jo luftes så bytter veske nesten hver dag, utrolig hva det gjør med ett antrekk...

Kan også slappe av i joggings eller baggy jeans, men prøver alikevel å se litt fresh ut når jeg gjør det. Av en eller annen grunn elsker sambo når jeg bare har på meg hans skjorter så vidt knappet igjen...

Hmm, plutselig så føltes jeg at jeg så så dollete ut, men bruker kanskje 15 min på badet om morgnen, alt går på rutine... OG antrekket har jeg stort sett tenkt ut kvelden før...

Skrevet (endret)

Jeg bruker lite tid på badet til jente å være. Dusjer hver dag, og smører meg nesten alltid med bodylotion etter dusj. Renser ansikt, tannpuss og tanntråd to ganger daglig. Sminker meg ikke til hverdags. Fra vekkerklokken ringer, til jeg er ute av døren tar det maks en halvtime (inkluderer frokost). Bruker av og til noe mer tid med neglestell og hårkur og slikt, kanskje en gang i uken?

Edit; har ikke kjæreste og bor alene. Ville nok kanskje vært litt mer nøye om jeg var sammen med noen.

Endret av Twink
Skrevet (endret)

Jag spenderar mycket tid till att tänka på mitt utseende, men jag spenderar ytterst lite tid framför spegeln. Däremot är jag noga med att smörja in huden och vara ren och fin, men jag sminkar mig inte ens en gång i veckan. :gjeiper:

Edit: Jag har en sambo mycket gör jag ju för att känna mig attraktiv. Men i och med att jag mår bättre av att känna mig attraktiv inför honom så vill jag säga att jag gör det för mig själv. (Även om stay-ups och genomskinliga underkläder mest är för honom, haha)

Endret av LetThemEatCake
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hverdagene:

Dusjer - hvor jeg også renser ansiktet

Fuktighetskrem

Sminker meg litt

Deodorant, av og til litt parfyme

Tar på meg de klærne som passer for dagen, og etter humør

Ordner meg på håret

Ferdig ganske fort:)

Skal jeg ut på byen eller møte venner er det så si det samme, men har jeg tid så ordner jeg meg litt mer. I rett humør vurderer jeg antrekk og slikt kjempe nøye og leker meg litt.

Jeg trenger ikke å bruke bodylotion hver dag.

Sjeeeldent jeg bruker det! Er veldig begavet med veldig mjuk hud:)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Når jeg skal treffe min potensielle kjærest sånn ca 1 gang i uka så pynter jeg meg skikkelig.. Bruker minst 1 1/2 time på badet. Tar på meg kjole og skjørt hovedsaklig fordi jeg elsker å gå i det. Og syns at når han kommer såpass sjelden så er det en spesiell anledning og jeg tar på meg fine klær.. Når jeg drar ham med meg inn på soverommet så har jeg kanskje en sexy neglisje og stay-ups under kjolen/skjørtet.

Dette har nå blitt en rutine for meg. Og jeg gleder meg til hver gang han kommer sånn at jeg kan pynte meg ordentlig opp å føle meg sexy.

Hvis vi blir mer familiære etterhvert og ser hverandre oftere skal jeg bruke den fine overgangen til å kvitte meg med det meste jeg har av bukser og gå over til kun kjole/skjørt..

I mellomtiden har jeg kanskje tatt av meg de siste 5 kgene og.. :)

Pleier å barbere meg overalt, selv om det ikke er nødvendig på leggene.. Har nesten ikke hårvekst. Men gjør det bare for at de skal bli glatte å ta på.

Sminker bare øynene, unntatt når vi skal ut å spise. Da tar jeg på meg primer og pudder.

Håret mitt er kort for tiden, så kjører en rufsete sex-look.

Flørter og står på som bare juling når han er her. Gleder meg til neste gang jeg får se ham, men det er over 1 uke til.. Dumme ferien!

Skrevet

Jeg tror jeg er 'naturlig pen' med fin hud (ingen kviser), høy og slank med kurver, solbrun, lange øyevipper, hvite tenner, smilehull og litt rødfarge i ansiktet. Derfor ser sminke litt overdrevet ut på meg. Derfor er dette nok for meg i hverdagen: dusje, ansiktskrem, og litt mascara hvis jeg ser trøtt ut. :) Alle de guttene jeg har vært sammen med og kompisene sier at jeg er veldig pen når jeg har den naturlige looken, så hvorfor pynte meg ekstra for guttene? Jeg vil heller ikke ødelegge huden med å bruke for mye pynt, stæsj og sminke. Skal jo se bra ut når jeg er gammel også.

Skrevet (endret)

Jeg klipper håret en gang i uken. Da får jeg samtidig parafinvoksbehandling og napping av øyebryn og pedikyr/manikyr.

Til daglig står jeg opp slik at jeg har 45 minutter på badet og da dusjer jeg og vasker håret (elsker å vaske håret) og barberer meg. Så har jeg på en pre-lotion før jeg tørker meg (for å åpne porene og for å få fuktigheten til å sette seg i det nedre hudlaget) og venter i to minutter. Så tørker jeg meg.

Deretter har jeg på primer og bodylotion og deodorant (med perlemor), så fuktighetskrem i ansiktet. Så tørker jeg av alt med en serviett og tar det på en gang til (så det skal få satt seg skikkelig). Så tar jeg på foundation (med en svamp) med vulkansk aske i (den er veldig bra for overhuden). Så tar jeg på kajal og øyenskygge som matcher den blusen jeg skal ha på (og smykket) og så har jeg litt rosa pudder over øyenskyggen (for å utjevne fargestrukturen og gi gjenskinn i øynene og smykket). Så er det highlighter og consealer i to omganger (påfør - tørk av - påfør) for å utjevne skimmeret og få det inn i linjene.

Nå er det mascaraen som står for tur - først vippetang i 15 sekunder, så to strøk høyre oppe - to strøk venstre oppe - to strøk venstre nede - to strøk høyre nede x 5. Solpudder på de punktene som er nærmest sola. Lipliner og leppestift (bruker bare pensel i ekte hår (tror det er bever)) - påfør - klem av på en serviett x 3.

Så er det pudder (jordpudder fra Nicaragua med litt mudder) som påføres i store sirkler med sola (ellers blir det hengende fast i ansiktsthårene).

Etter dette påfører jeg håret serum og glatter det med tang og har i talkum og grystafenlotion.

Så kler jeg på meg veldig delikate og feminine klær som dufter svalt og behagelig.

Ellers trener jeg fire ganger i uka, spiser ikke hvetemel, ris, sukker poteter eller ribbefett og tenker positivt om alt og alle.

Det skal ikke så mye til! Det er viljen det står på!

Endret av Pet
Gjest Whitelines
Skrevet

Dusjer hver dag eller annahver dag (kommer an på hva jeg gjør om dagene). Ellers sminker jeg meg som rutine og det er fort gjort, men det hender jeg ikke orker (de gangene jeg ikke orker skal jeg heller ikke noe nevneverdig). Når jeg sminker meg bruker jeg:

- Ansiktskrem

- Foundation

- Solpudder

- Mascara

- Eyeliner

Ellers har jeg en ganske avslappet, rocka stil - trange jeans, converse, singlet (gjerne to på samtidig), naglebelte, naglebånd til armene, skinnjakke o.l. Fort gjort å dra på meg i full fart og bruker ikke lang tid på å stelle meg/kle meg på hverdagene i det hele tatt.

Når jeg skal ut på byen varierer det litt hvor jeg drar - skal jeg på pub så er det i vanlige klærne mine, skal jeg ut å danse er det selvsagt kjole/skjørt, pluss at jeg bruker lang tid på forhånd til barbering av legger o.l, bruker lang tid på å rette ut håret (noe som jeg også gjør til vanlig, men mye mer slurvete), og velger nøye ut riktig antrekk.

Ellers farger jeg håret en gang i måneden (selvfarging, svart farge). Den fargen jeg bruker går ut så fort, og etterveksten ser jo selvsagt ikke ut.

Ellers er jeg jakke, skjerf og veskegal så jeg prøver å variere disse litt. Har to palestinaskjerf som er mine favoritter og som faktisk er ganske feminine og jeg føler meg litt ekstra pyntet i hverdagen om jeg har en av disse på. Ellers har jeg en god del jakker som sagt, mest skinnjakker, men også trenchcoats som jeg prøver å variere med (ikke så mye om sommeren selvsagt).

Jeg sminker, kler meg og steller meg for meg selv, ettersom jeg er singel.

Skrevet

Jeg sminker meg ikke til hverdags og kler meg etter ndagsform, humør, vær og anledning. Jeg kler meg gjerne i klær jeg vet mannen min liker uten at jeg pynter meg noe videre.

Skrevet

Denne bør kanskje flyttes til et annet fora.

Hvorfor det? Det har handler jo om forhold.

Skrevet

Hvorfor det? Det har handler jo om forhold.

Huh?

Skrevet

Er ikke så nøye jeg :sjenert: Bruker kun mascara til hverdags. Børster håret. Liker best komfortable klær.

Barbering!! Et evig styr syns jeg. Skal jeg være ærlig så syns jeg det er tidkrevende og slitsomt å holde seg i orden hele tiden. Hår, sminke, kropp tar tid.

Han sier ifra hvis borrelåsfølelsen blir for mye av det gode!!

Pynter meg kun hvis vi skal noe og da er han veldig flink til å si fra at han liker det. Hint kanskje?? :)

Jo, litt flink er jeg. Jeg trener!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dusjer hver dag eller annahver dag (kommer an på hva jeg gjør om dagene). Ellers sminker jeg meg som rutine og det er fort gjort, men det hender jeg ikke orker (de gangene jeg ikke orker skal jeg heller ikke noe nevneverdig). Når jeg sminker meg bruker jeg:

- Ansiktskrem

- Foundation

- Solpudder

- Mascara

- Eyeliner

Ellers har jeg en ganske avslappet, rocka stil - trange jeans, converse, singlet (gjerne to på samtidig), naglebelte, naglebånd til armene, skinnjakke o.l. Fort gjort å dra på meg i full fart og bruker ikke lang tid på å stelle meg/kle meg på hverdagene i det hele tatt.

Når jeg skal ut på byen varierer det litt hvor jeg drar - skal jeg på pub så er det i vanlige klærne mine, skal jeg ut å danse er det selvsagt kjole/skjørt, pluss at jeg bruker lang tid på forhånd til barbering av legger o.l, bruker lang tid på å rette ut håret (noe som jeg også gjør til vanlig, men mye mer slurvete), og velger nøye ut riktig antrekk.

Ellers farger jeg håret en gang i måneden (selvfarging, svart farge). Den fargen jeg bruker går ut så fort, og etterveksten ser jo selvsagt ikke ut.

Ellers er jeg jakke, skjerf og veskegal så jeg prøver å variere disse litt. Har to palestinaskjerf som er mine favoritter og som faktisk er ganske feminine og jeg føler meg litt ekstra pyntet i hverdagen om jeg har en av disse på. Ellers har jeg en god del jakker som sagt, mest skinnjakker, men også trenchcoats som jeg prøver å variere med (ikke så mye om sommeren selvsagt).

Jeg sminker, kler meg og steller meg for meg selv, ettersom jeg er singel.

Dusjer hver kveld. Skal jeg ut etter jobb dusjer jeg før jeg går ut, og skyller gjerne over håret en gang til på kvelden. Hater å gå ut med hår som ikke er nyvasket :P får ganske fort fett hår, så føler meg ikke vel om håret ikke er nydusjet. Ellers føner jeg det og retter det ut med rettetang, pga jeg har veldig mye usakelige bølger, som rett å slett ikke ser ut :P Bruker ansikts skrubb 2-3 ganger i uken for å bli kvitt sminke som har satt seg i porene. Ellers vanlig ansiktsvask/våt servietter.

Går heller aldri ut uten sminke, pga veldig stygg hud etter mange år med kviser.

Sminke:

- Clinique redness solutions

- Clinique pudder

- Clinique concealer

- Øyenskygge

- Mascara

- Eyeliner

- Øyenbryns blyant (bare når fargen begynner å gå ut, farger de selv vær 3. uke)

Ellers gjør jeg egentlig veldig lite.. Er lat sånn sett :P Er dårlig på å lage frisyrer så blir for det meste bare vanlig rettet hår.

Skrevet

Huh?

Gjør det ikke? Mulig jeg missforsto startinnlegget da....

Skrevet

Jeg klipper håret en gang i uken. Da får jeg samtidig parafinvoksbehandling og napping av øyebryn og pedikyr/manikyr.

Til daglig står jeg opp slik at jeg har 45 minutter på badet og da dusjer jeg og vasker håret (elsker å vaske håret) og barberer meg. Så har jeg på en pre-lotion før jeg tørker meg (for å åpne porene og for å få fuktigheten til å sette seg i det nedre hudlaget) og venter i to minutter. Så tørker jeg meg.

Deretter har jeg på primer og bodylotion og deodorant (med perlemor), så fuktighetskrem i ansiktet. Så tørker jeg av alt med en serviett og tar det på en gang til (så det skal få satt seg skikkelig). Så tar jeg på foundation (med en svamp) med vulkansk aske i (den er veldig bra for overhuden). Så tar jeg på kajal og øyenskygge som matcher den blusen jeg skal ha på (og smykket) og så har jeg litt rosa pudder over øyenskyggen (for å utjevne fargestrukturen og gi gjenskinn i øynene og smykket). Så er det highlighter og consealer i to omganger (påfør - tørk av - påfør) for å utjevne skimmeret og få det inn i linjene.

Nå er det mascaraen som står for tur - først vippetang i 15 sekunder, så to strøk høyre oppe - to strøk venstre oppe - to strøk venstre nede - to strøk høyre nede x 5. Solpudder på de punktene som er nærmest sola. Lipliner og leppestift (bruker bare pensel i ekte hår (tror det er bever)) - påfør - klem av på en serviett x 3.

Så er det pudder (jordpudder fra Nicaragua med litt mudder) som påføres i store sirkler med sola (ellers blir det hengende fast i ansiktsthårene).

Etter dette påfører jeg håret serum og glatter det med tang og har i talkum og grystafenlotion.

Så kler jeg på meg veldig delikate og feminine klær som dufter svalt og behagelig.

Ellers trener jeg fire ganger i uka, spiser ikke hvetemel, ris, sukker poteter eller ribbefett og tenker positivt om alt og alle.

Det skal ikke så mye til! Det er viljen det står på!

Tror ikke noe på at du har tid til alt dette her. Du er jo altfor opptatt av å sitte katta di flat :fnise:

Skrevet

jeg dusjer og barberer meg på morgenene. så sminker jeg meg skikkelig. brunkrem,sol puddeer, eye liner,øyenskygge,mascara, lipgloss hver dag..håret er vanligvis med hårbånd eller hårstrikk. det tar ca en halvtime.. ellers steller jeg neglene(neglelakk osv) ,tar ansiktsmaske,hårkur ol ca 1 gang i uka..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...