Gå til innhold

Overdose av vitaminbjørner

Fremhevede innlegg

Gjest Skogsjenta
Skrevet

Jeg har nettopp funnet ut at min datter på 6 år har fått i seg 52 vitaminbjørner i løpet av maks 7 dager. Hvilke konsekvenser kan dette ha, i tillegg til diare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg ambefaler deg å ringe giftsentralen og høre hva de har å si. Tror sentralen er døgnåpen også.

Nr er i iallefall: 22591300.

Håper det går bra med dattera di :):klem:

• Liker 1
Skrevet

For mye av:

Vitamin A: Kvalme, irritasjon, tåkete syn, hånd- og håndflater kan bli litt orangeaktige ved overdose av A-vitamin. Hvis hun har fått A-vitamin-forgiftning vil det medføre veksthemming, hårtap, forstørret milt, forstørret lever.

Vitamin D: Kvalme, oppkast, dårlig appetitt, brekning, svakhet, vekttap

• 2 år senere...
Skrevet

Gammel tråd ser jeg, men er nok ingen fare. Jeg spiste en boks i løpet av to dager (sikkert uder 24 timer), og merket ingen effekt bortsett fra litt løs i magen. Nå er jeg riktignok voksen, men dog.

Skrevet

Jeg stenger denne tråden selv om den er gammel - for vi har ingen oversikt over hvem som har kompetanse til å hjelpe. I slike situasjoner er det best å rådføre seg med giftsentralen eller legevakt, og ikke vente på svar fra et nettforum. Tråden er også ryddet for helsefarlig råd, og noen innlegg har blitt slettet som ledd i ryddingen.

Mvh ninuska_

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...