Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har gått på p-pillene Microgynon siden 28 Mai uten pause, så jeg har ikke hatt mensen siden. Jeg synes de har fungert utmerket. Bare litt ømme bryster og ørlite vektøkning (noe som egentlig er bra for meg). Men i dag tror jeg at jeg har fått en såkalt "mellomblødning". Jeg har aldri gått på p-piller før, så jeg er ikke kjent med dette. Noen som vet hvorfor de oppstår? Jeg har igjen ca. et halvt brett, og det er mitt tredje. Kan det være pga. at jeg har hoppet over mensen 2 ganger? Det er ikke mye blod, bare blodaktig utflod.

Jeg drakk også en del alkohol på lørdag, noe jeg ikke har gjort mens jeg har gått på pillen. Kan det også ha en liten påvirkning?

Men det jeg virkelig lurer på, er om jeg fortsatt kan ha ubeskyttet sex? Mellomblødningene betyr vel ikke at pillen ikke fungerer som den skal? Så klart, det er jo ikke særlig koslig å ha sex når man har en blødning, men jeg tenker på hvis den avtar ganske raskt. Jeg har heller ikke hatt oppkast/diaré, og har tatt pillen regelmessig på ganske like tidspunkt.

Håper på gode svar. :)

Endret av Focklop
Videoannonse
Annonse
Skrevet

spotting forekommer på ppiller og særlig om du hopper over mensen et par ganger.

Samme gjør jeg og da kan jeg innimellom få småblødninger =spotting.

du er beskyttet selv om dette skjer men kroppen kanskje "ber" om en mens slik at du ikke får spotting på en stund.

Selv har jeg endometriose og hopper over pga dette,noe fastlege og gyns sier er ok

Men kroppen min vil helst ha mens ca hver 4de mnd.Da unngår jeg spotting.

Skrevet

Ok, takk for svar. :) Jeg har samtidig menssmerter, så det er sikkert det samme som du snakker om, kroppen min ber om mens. :) Det varierer kanskje fra person til person om hvor lenge denne "spottingen" holder på?

Skrevet

ja og hvilken type ppiller en tar tror jeg (er ikke ekspert på dette )

Selv brukte jeg for 10000 år siden :plystre: marvelon 28 og da hoppet jeg ofte over mens og fikk ingen spotting.

siste årene har jeg brukt diane pga huden og der får jeg spotting ca hver 4de mnd om jeg hopper over.Skal over på cerazette og håpet er at mensen blir borte til overgangsalder :danser:

Skrevet

Hehe, ok. :) Vet du/noen om p-sprøyte har samme bivirkninger som p-piller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...