Gå til innhold

Mellomblødninger


Focklop

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på p-pillene Microgynon siden 28 Mai uten pause, så jeg har ikke hatt mensen siden. Jeg synes de har fungert utmerket. Bare litt ømme bryster og ørlite vektøkning (noe som egentlig er bra for meg). Men i dag tror jeg at jeg har fått en såkalt "mellomblødning". Jeg har aldri gått på p-piller før, så jeg er ikke kjent med dette. Noen som vet hvorfor de oppstår? Jeg har igjen ca. et halvt brett, og det er mitt tredje. Kan det være pga. at jeg har hoppet over den så mange ganger? Det er ikke mye blod, bare blodaktig utflod.

Jeg drakk også en del alkohol på lørdag, noe jeg ikke har gjort mens jeg har gått på pillen. Kan det også ha en liten påvirkning?

Men det jeg virkelig lurer på, er om jeg fortsatt kan ha ubeskyttet sex? Mellomblødningene betyr vel ikke at pillen ikke fungerer som den skal? Så klart, det er jo ikke særlig koslig å ha sex når man har en blødning, men jeg tenker på hvis den avtar ganske raskt. Jeg har heller ikke hatt oppkast/diaré, og har tatt pillen regelmessig på ganske like tidspunkt.

Håper på gode svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått på p-pillene Microgynon siden 28 Mai uten pause, så jeg har ikke hatt mensen siden. Jeg synes de har fungert utmerket. Bare litt ømme bryster og ørlite vektøkning (noe som egentlig er bra for meg). Men i dag tror jeg at jeg har fått en såkalt "mellomblødning". Jeg har aldri gått på p-piller før, så jeg er ikke kjent med dette. Noen som vet hvorfor de oppstår? Jeg har igjen ca. et halvt brett, og det er mitt tredje. Kan det være pga. at jeg har hoppet over den så mange ganger? Det er ikke mye blod, bare blodaktig utflod.

Jeg drakk også en del alkohol på lørdag, noe jeg ikke har gjort mens jeg har gått på pillen. Kan det også ha en liten påvirkning?

Men det jeg virkelig lurer på, er om jeg fortsatt kan ha ubeskyttet sex? Mellomblødningene betyr vel ikke at pillen ikke fungerer som den skal? Så klart, det er jo ikke særlig koslig å ha sex når man har en blødning, men jeg tenker på hvis den avtar ganske raskt. Jeg har heller ikke hatt oppkast/diaré, og har tatt pillen regelmessig på ganske like tidspunkt.

Håper på gode svar. :)

Heihei=) skal prøve å svare deg så godt jeg kan. Det er helt trygt å ha sex selv om du får mellom blødninger, så der er det bare å ta det med ro. Siden det nå er en stund siden du sist hadde mensen, kan melom blødningen din være kroppens måte å fortelle at den må ha mensen. Når du går på pillen er det kjekt at man kan hoppe over mensen, men hver 3. mnd bør du ha mensen. det står også i pakkningsvedlegget. Alkohol har ingen ting å si på virkningen av pillen, bare om du har diare/ oppkast kort tid etter du har tatt pillen..

Håper dette innlegge hjelp deg å få klarhet i det du lurte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

For en uke siden ca fikk jeg litt sånn brunlig utflod eller hva jeg skal kalle det, ikke noe mye, men litt. En dag kom det pittelitt rødt også. Jeg har gått på p-pillen i ca 6 år, aldri opplevd dette før. Har time hos legen idag, men vet liksom ikke om jeg bare skal avbestille den siden jeg de to siste dagene ikke har merket noe? Bare svært lite igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...