Pasjonsblomst Skrevet 5. januar 2011 #201 Del Skrevet 5. januar 2011 åh hvilken nedtur!! yes, har merket treningsinnvandreramatørene jeg også... fullt hus!! *gleder meg til det roer seg* snømåking er også trening!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 5. januar 2011 #202 Del Skrevet 5. januar 2011 Skjønner at du snudde med tanke på ALLE som skal ni trene nå i januar og begynnelsen av februar. Er helt pakka på sentret jeg trener også nå. Jeg har prøvd styrke & core. Som alle andre timer den jo litt forskjellig i forhold til hva slags instruktør man har, men jeg synes dette er supre timer. Den er som regel lagt opp sånn at man har arbeidsperioder på 3 X 3, med det mener jeg at man har tre øvelser som man repeterer tre ganger. Feks: Knebøy 16 stk, Balanse, Biceps 12 stk. Denne rekken repeterer man da tre ganger før neste blokk som består av tre nye øvelser. De har med en del balanse og core øvelser i denne timen som er kjempe bra, også legger de av og til inn noen få øvelser som gir litt puls. Men er i hovedsak en styrke time. Man bruker vekter og vekstang, så her kan man få kjørt seg skikkelig om man vil. Anbefaler deg å prøve denne timen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #203 Del Skrevet 6. januar 2011 Snøkaoset fortsetter, men i dag lot jeg meg ikke stoppe. Klok av skade siktet jeg meg inn på egentrening, og endte med en litt kort sykkeløkt etter jobb. Syklet 12 km på 32 minutter, før jeg tok en del mageøvelser. Trasket ut fra Elixia i det hordene kom ... Arm- og ryggmuskler ble behørig trent med snømåken på tunet da jeg kom hjem, så jeg har ikke så dårlig samvittighet for en relativt kort økt i dag. Og så har jeg en cardio combat-date med treningsvenninne i morgen! For øvrig var det en del nitrenende januarmedlemmer i cardioavdelingen i dag (selv om de fleste som sagt kom da jeg gikk). Og de aller fleste av dem har en eller annen (forskrudd) idé om at vi er alle venner, i og med at vi trener på samme sted. Så de smiler og sier hei og kommer med små høflighetsfraser om at "jaja, så var det trening, da" i garderoben. Huh? Nei, takke seg til ipod! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 6. januar 2011 #204 Del Skrevet 6. januar 2011 hehe... vi vil liksom helst ikke vite av disse "amatørene"... men de skal jo ha for at de prøver da. Noen ganger har jeg den rollen også... (selv om jeg føler meg veldig erfaren treningsnarkoman akkurat nå om dagen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #205 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Årets første cardio combat-time er tilbakelagt. Ny instruktør, hakket mer hyper enn den forrige, men en bra time. Fikk kjørt meg litt, deilig! Og det beste av alt: cardio combat er tydeligvis et så "skummelt" navn at det nesten ikke er folk på timene! :D PS: Jeg skrev dette i går, men det ble visst ikke publiset før nå. Snodig. Endret 8. januar 2011 av Frøken Smilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 9. januar 2011 #206 Del Skrevet 9. januar 2011 hvordan er cardio combat?? Høres ut som en time for de tøffeste- gjør det ja!! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #207 Del Skrevet 10. januar 2011 Uke 2, og jeg fortsetter den gode trenden. Uken kan se ut til å bli litt hektisk, med jentekveld på onsdag og middagsgjester på torsdag, og kafétur med mamma på fredag, men noe trening får jeg da klemt inn. Startet uken med 35 minutters intervallsykling i dag, med betydelig høyere intensitet enn sist. Jeg lekte også litt med pulsmåleren på sykkelen (jeg har ikke pulsklokke, og er egentlig ikke så opptatt av puls og soner og sånn, tror jeg ), og det var en god økt. Tråkket på i 35 minutter, og kom ca 14 km i følge måleren. Jeg vet ikke, men jeg synes jo på en måte at det virker veldig langt? Kanskje den ikke måler i km? Hm. Avsluttet med å leke med ipodens stoppeklokkefunksjon, og tok tiden på hvor lenge jeg kan stå i planke. Etter halvannet minutt ga jeg meg, men egentlig mest fordi jeg var så innmari svimmel, mer enn at jeg ikke orket mer. Måtte faktisk sitte stille et par minutter på matta før jeg gikk i garderoben, da jeg var svimmel og uggen. Er nesten så jeg lurer på om jeg brygger på noe, for jeg har kjempevondt i magen fremdeles, og har hatt det i noen timer nå hvordan er cardio combat?? Høres ut som en time for de tøffeste- gjør det ja!! hehe Cardio combat er kjempegøy! Og det er ikke så "hard core" som det høres ut Men det er en passe tøff kondis- og styrketime hvor øvelsene inneholder elementer fra kampsport. Mye slag og spark i luften, knebøy (dukke for slag), hopp (som om man hopper hoppetau), og en del til dels harde styrkeøvelser. Blant annet "rocky situps". Det varierer nok litt fra instruktør til instruktør hvor mye kombinasjoner det er, men i utgangspunktet er det ikke en time med noe særlig trinn. Dog har den nye instruktøren jeg "prøvde ut" på fredag flere trinn og kombinasjoner enn den forrige hadde. Den forrige holdt det enkelt, men hadde veldig krevende øvelser likevel. Jeg likte vel hennes program bedre, men jeg har bare prøvd den nye instruktøren én gang, så jeg skal ikke si noe sikkert ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 10. januar 2011 #208 Del Skrevet 10. januar 2011 takk for svar Da skjønner jeg mer, hørtes veldig artig ut! trodde det var mer sånn hopp hopp hopp og slit ut hjertet greie.. aerobictimen for de med suuuuupergod utholdenhet. slag og spark er jo gøy! hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #209 Del Skrevet 11. januar 2011 Ukens andre treningsøkt er gjennomført. Det ble 40 minutter på tredemølla, noe som må være ny personlig rekord! 6,3 km. Yay! Forresten kom en kollega bort i dag. Han så meg på Elixia i går, og vi hilste ved syklene. Han lurte på om økten ble lang, og jeg avkreftet -det var jo så fullt der! "Så det ble egentlig bare sykling", sa jeg. "Ja, og så så jeg at du prøvde deg på planken etterpå", kommenterte han. Prøvde meg?! Frekking ... Jeg stod halvannet minutt, damn it. Folk, ass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 11. januar 2011 #210 Del Skrevet 11. januar 2011 Bra økt! Folk ass, de vet ikke hvordan de skal oppføre seg iblandt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 11. januar 2011 #211 Del Skrevet 11. januar 2011 1,5 min planke er knallbra!!!! (mye bedre enn meg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 11. januar 2011 #212 Del Skrevet 11. januar 2011 1,5 min planke er knallbra!!!! (mye bedre enn meg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #213 Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) Takk, jenter! Åh, det er så godt med litt positiv oppbacking, jeg følte meg skikkelig shitty etter den kommentaren hans. Han er en mann på 55 med en kneskade og litt "alderstillegg", og så fikk han det liksom til å høres ut som om jeg var den utrente av oss?! Og halvannet minutt skal forhåpentlig bli flere. Jeg har jo til og med oppdaget at min lille ipod nano (som jeg har hatt siden julen 2007 ) har stoppeklokkefunksjon, så nå kan jeg ta tiden også. Woho, liksom Har du et mål for hvor lenge du skal holde, Aurelia? Er det i så fall lov til å spørre hvor lenge det er? (Og så skal det sies at magemuskler er de få musklene jeg faktisk har. Alle andre er jo bare sånne tulle-muskler ) Endret 11. januar 2011 av Frøken Smilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 11. januar 2011 #214 Del Skrevet 11. januar 2011 1,5 min. er knallbra, ja! Jeg tror jo jeg skal krepere etter 1 min 10 sek. *auauauau* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 12. januar 2011 #215 Del Skrevet 12. januar 2011 Innom og oppdaterer meg litt ;-) Lite frekkas han kollegaen din. Du får utfordre han i planken neste gang. Sikker på du knuser han! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #216 Del Skrevet 13. januar 2011 Haha, ja, jeg tenkte faktisk på at jeg burde sagt "åja? Hvor lenge står du, da? Konkurranse??" I går ble det ingen tur på Elixia, men jeg deltok i elevenes gymtime, der de hadde 40 minutters sirkeltrening med øvelsene fra fit for skiing-timen jeg var på. Og i følge dem var timen "driiiiiit slitsom, liksom!" :D Men memo to self: varme opp før spensthopp ... støl i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #217 Del Skrevet 13. januar 2011 Samme gymtime med en annen klasse i dag, og jeg kjørte også programmet. Herlig å få brukt arbeidsdagen til en liten treningsøkt. Litt hes etter å ha ropt og skreket over musikken for å motivere de søte små. Og ære være treningsinstruktører som klarer å hoppe og sprette og gjøre øvelsene samtidig som de snakker. I mikrofon!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 13. januar 2011 #218 Del Skrevet 13. januar 2011 Så herlig å ha en jobb hvor en kan få trent! Hvor gamle er elevene dine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #219 Del Skrevet 14. januar 2011 Så herlig å ha en jobb hvor en kan få trent! Hvor gamle er elevene dine? Elevene jeg har i gym går i 7., så de er 12-13 år gamle. Vanligvis er det ikke så lett å være med selv i gymtimene, de er ikke "strukturerete nok" til at jeg kan gjøre noe annet enn å stå på sidelinjen og "kommandere" Men sirkeltrening funker! I dag trente jeg for øvrig en kort økt med en venninne etter jobb, bare for å oppdage at jeg er intet mindre enn grisestøl i lårene etter to dager med gymtimer. Det ble en litt halvhjertet økt, men jeg fikk i alle fall jogget halvannen km og kjørt mageøvelser til den store gullmedaljen, da Og i morgen skal vi på skitur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 14. januar 2011 #220 Del Skrevet 14. januar 2011 Blir jo mye bra bonus trening av disse gymtimene. Deilig å få trent og rørt seg litt i jobben også. Jeg har en kjempe stillesittende jobb så det høres deilig ut med litt bevegelse i jobben, ikke bare 8 timer forann en pc skjerm. Og jogging og mage i dag og ski i morgen. To tommler opp for Frøken Smilla! God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå