Frøken Smilla Skrevet 23. august 2011 Forfatter #421 Del Skrevet 23. august 2011 Flink du har vært som har trent styrke! Tannlegen, ja. Jeg har hatt altfor mye å gjøre med tannlegen(e) de siste årene. Rotfylling her og der og opp i mente. Har vært skikkelig uheldig, for resten av tennene har vært supre! Også koster det jo 300 kr nesten bare for å gape, penga går fort der ... Men håper det går bra med deg da! Kanskje det er et hull eller noe, da er det jo bare å tette igjen Lykke til! Yay, styrke var bra! Støl i dag? Ohyes! Særlig i lårene ... Men så mye som jeg la på vektene på utfall og knebøy, så er det i grunn ikke så rart Tannlege, ja ... har sendt e-post til mannens tannlege, håper de kan ta meg inn. Jeg kjenner at jeg blir kvalm bare av tanken, men "må man, så må man". Jeg tror (frykter) dog at det ikke bare er et lite hull å fylle igjen, for den tannen jeg tror det er hull i, har det vært hull i før (typ på barneskolen), og den fyllingen er nok ikke av de beste. Frykter derfor hull _under_ den, og ser for meg at det blir rotfylling Noe jeg har hørt at er alt annet enn stas ... Jeg gruer meg dog merkelig nok ikke mest for at det skal være vondt, men jeg synes det er fryktelig å ha så lite kontroll som man har i en tannlegestol, samt at jeg synes det er utrolig flaut å ha hull i tennene. Synes jeg det er teit at andre har det? Nei, over hode ikke, så jeg skjønner ikke hvorfor det skal være flaut å ha det selv. Mh, jeg har så mange rare ting for meg innimellom Håper tannlegen går bra Har heldigvis ikke tannlegeskrekk fordi jeg hadde regulering, og da går det ikke å ha skrekk Men jeg gruer meg til mitt neste besøk, da skal tredje visdomstann ut. Utsetter den litt ja Takk, søte du Jeg hadde reggis selv, faktisk, men den tannlegen var jo ikke skummel, for han pirket og trakk og borret jo ikke Men noen visdomstenner vil jeg helst ikke ha røsket ut, altså! Min forrige tannlege mente at det ikke var nødvendig, med mindre de blir betente, for de vokste så fint ut selv. Faren min har heller aldri måttet gjøre noe med sine, så jeg krysser fingre for at det går bra Styrketrening er sååå bra! Go girl! (jeg har falt helt ut av det igjen, synes opriktig synd på muskelbollene mine...) Keep up the good work! Thank you, thank you Muskelbollene mine synes oppriktig synd på seg selv i dag, for jeg er stø-hø-øl!! Men det er litt godt også, da Dagen i dag har vært herlig! Hadde egentlig tenkt til å trene etter jobb, men så sendte mannen melding i lunsjen og lurte på om jeg ikke heller ville komme inn til byen (der han var på kurs) etter arbeidstid, så kunne vi rusle litt rundt i solen og så gå ut å spise. Om jeg ville! Så da dro vi på date Ruslet langs Aker Brygge i herlig solskinn, hånd i hånd og isspisende, og feiret en todagers forsinket "tomånedersbryllupsdag". Nå nyter vi et glass hvitvin mens vi småpludrer innimellom å holde på med hver våre ting på hver vår pc. Åh, fine, fine mannen min <3 I morgen satser jeg på utejogging etter jobb. Har funnet en løype (den vi gikk søndagstur forleden) på ca 5 km, noe kuppert, rundt et vann. Nå vet jeg hvor lang løypa er, og kan prøve å tilpasse tempo og krefter litt. Det blir liksom "siste sjangse" for utejogging i år; liker jeg det ikke nå, så gidder jeg ikke prøve mer før til våren igjen. Wish me luck! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 23. august 2011 #422 Del Skrevet 23. august 2011 Good luck ... Og herregud så deilig det hørtes ut med date i dag! Og styrketrening er gode greier. Melder meg inn i støl klubben. Fortsett å nyt kvelden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 24. august 2011 #423 Del Skrevet 24. august 2011 Det skal jo godt gjøres å greie å få helt rent under en fylling. Jeg skal fjerne visdomstann neste uke, men det skal bare bli godt å bli kvitt den Så søtt gjort av mannen din da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 24. august 2011 Forfatter #424 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Da jeg var ferdig med det jeg måtte gjøre på jobb i dag, skiftet jeg til joggetøy på toalettet. Ferdig skiftet kom jeg ut igjen, bare for å oppdage at det styrtregnet ... Nedtur! Men etter litt peptalk fra kollega, og en mental overbevisning fra meg selv om at jeg da ikke ville bli så tørst og heller ikke møte så mye folk, bestemte jeg meg for å ta runden rundt vannet allikevel. Og jeg likte det!! Appen jeg bruker på telefonen viste at runden er 4,9 km, med en litt kjip oppoverbakke etter ca 2 km, og så en skikkelig kjip en etter drøyt 4 km. Jeg brukte 30 minutter og 40 sekunder, og ble akkurat passe sliten. Hurra! :-) Nå har jeg spist litt middag, og skal bruke kvelden på å jobbe litt. Mannen må jobbe kveldsovertid, så jeg er gressenke Jaja, godt vi hadde en så fin date i går, da I morgen er det kveldsmøte på jobb, men jeg lurer på om jeg skal prøve meg på samme runden mellom vanlig jobb og møtet. Hvis jeg rekker. Time will show. (Og jeg har fått tannlegetime på tirsdag Ugh!) Endret 24. august 2011 av Frøken Smilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 25. august 2011 #425 Del Skrevet 25. august 2011 Så flink du er! Genialt å trene sånn rett etter jobb da - har dere en joggeløype i nærheten der eller? (og lykke til hos tannlegen - går nok bra skal du se ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 25. august 2011 Forfatter #426 Del Skrevet 25. august 2011 Jeg liker helt klart best å trene rett etter jobb (eller på formiddagen aller helst, men det funker jo bare når jeg har ferie), for kommer jeg først hjem er dørstokkmila fryyyyyyyktelig lang Joggeløypa jeg jogget i går ligger for så vidt midt mellom jobb og hjemme, men jeg må kjøre en litt annen vei for å komme dit. Ikke at det gjør så mye, da (Og jeg gruer meg fryktelig mye, samtidig som jeg nå er så bevisst tannen at jeg kjenner etter om den er vond hele tiden, og følgelig gleder meg litt til å bare "få noe gjort" med den nå ..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 26. august 2011 Forfatter #427 Del Skrevet 26. august 2011 Utejogging i dag igjen, 4,9 km på 30 minutter og 15 sekunder: det er 25 sekunder raskere enn sist! Møtte ingen huggorm i dag heller, så dette er strålende! Kan legge til at jeg har hatt med meg 40 barn på sykkeltur i dag, syklet 2*4km (4 km til stedet vi skulle være, bare oppover omtrent, og 4 km tilbake igjen da vi skulle hjem). Nå er det helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 26. august 2011 #428 Del Skrevet 26. august 2011 sporty!! er herlig å jogge ute, nyt det nå mens det ennå er litt vær. og så raskere enn sist da!! God (trenings)helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 26. august 2011 #429 Del Skrevet 26. august 2011 Huggorm?? *grøsse* Litt av en aktiv dag du har hatt, ja! Da blir det nok ekstra godt med helg Kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 27. august 2011 Forfatter #430 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Huggorm?? *grøsse* Litt av en aktiv dag du har hatt, ja! Da blir det nok ekstra godt med helg Kos deg! Huggorm, ja ... Jeg får helt noia bare av tanken, er ordentlig, ordentlig redd for slanger! Så lenge jeg er ute i skogen med mannen, går det greit, for da vet jeg at jeg er trygg ( ), men alene ... Nå er jeg ganske flink til å pushe meg selv til å gjøre ting jeg er redd for, men som jeg vet (sånn rasjonelt sett, liksom) at ikke er direkte farlig. Derfor jogger jeg rundt dette vannet, selv om jeg vet at skogen og det øvrige området rundt har mye orm. Det skal dog sies at jeg løper midt på den brede grusveien, følger svært vaktsomt med på om det er orm, kun jogger når det er eller har vært regnvær (slanger liker ikke fuktig terreng), og at jeg løper det remmer og tøy kan holde i den nedoverbakken der det er smal sti og "ormeterreng". Hvordan jeg vil reagere hvis jeg en dag ser en orm på veien, vet jeg ikke, men sannsynligvis blir det mye hyling, skriking, armer og bein -og vill fart i motsatt retning tilbake til bilen, og aldri, aldri mer en joggetur langs den løypa Jeg sa at frykten var rasjonell, gjorde jeg ikke ..? :gjeiper: I dag våknet jeg med dritvondt på et punkt (en muskel?) mellom skulderbladet og ryggraden på høyre side; det kjennes ut som om noe har "låst seg", liksom. Det er vondt nedover i høyrearmen, det er vondt å bruke armen (som er den jeg bruker musen med når jeg bruker pc. Og jeg som skulle lage undervisningsopplegg i helgen!) og det er vondt å snu på hodet. Og puste. Og le. Og alt, egentlig. Mannen har tilbudt seg å massere med tigerbalsam senere i dag, men jeg tviler vel på at det vil fjerne problemet, men forhåpentlig lindre det. Jeg har slitt med vonde/stive skuldre og nakke i årevis, og har endelig fått bestilt meg time hos manuelterapaut. Timen er dessverre ikke før om et par uker, så det var jo utgjort at den "låsningen" skulle komme NÅ! Kjennes ut som om det er på nippet til å bli "kink i nakken", sånn at jeg ikke kommer til å klare å snu på hodet. Det, og å miste stemmen, er liksom en lærers mareritt. Da fungerer ikke noe (tro meg. Jeg har nemlig prøvd. Begge deler). Grmf, først tannen, og nå dette ... on the bright side: nå har jeg så vondt i skulderområdet og nakken at jeg egentlig ikke kjenner noe til den tannen jeg har sutret over i det siste Endret 27. august 2011 av Frøken Smilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 28. august 2011 Forfatter #431 Del Skrevet 28. august 2011 Søndagstrening i dag, med gravid venninne. Vi syklet i 15 minutter, før vi tok styrke på armer, ben og mage (sistnevnte tok bare jeg, da). Drittdag for øvrig. Håper på bedre tider i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 28. august 2011 #432 Del Skrevet 28. august 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 28. august 2011 Forfatter #433 Del Skrevet 28. august 2011 Takk, søte du. tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 28. august 2011 #434 Del Skrevet 28. august 2011 Flinkesen som har søndagstrent. Men hvordan står det til med nakken? Håper det går fort over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 28. august 2011 Forfatter #435 Del Skrevet 28. august 2011 Flinkesen som har søndagstrent. Men hvordan står det til med nakken? Håper det går fort over. Takk! Nakken er så-som-så. Etter litt massasje i går er den ikke såååå vond, men jeg merker fremdeles at det punktet som er "låst" ikke er bra. Jeg håper også at det går over fort, men jeg mistenker at det må "profesjonell hjelp" til, noe jeg heldigvis får om en drøy uke. Gleder meg til det! Hatt en fin helg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 28. august 2011 #436 Del Skrevet 28. august 2011 Anbefaler å gå til Naprapat, Smilla! Min favoritt-nakke-doktor, iallfall. Og god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 28. august 2011 #437 Del Skrevet 28. august 2011 Signerer den, naprapat er fantastisk. Skal ta meg en tur der snart selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 29. august 2011 Forfatter #438 Del Skrevet 29. august 2011 Mandag har blitt power-dagen min. I dag rakk jeg å varme opp med 1 km på mølla først, og så gikk jeg opp og avsluttet med 2,5 km etterpå, før jeg føyk avgårde og var Effektiviteten Selv på det lokale kjøpesenteret (for jobb. Ikke så moro å shoppe da, gitt ). Nå har jeg laget meg litt mat, og sløver på sofaen. Mannen er på jobbreise, så jeg kan sitte her helt for meg selv å nigrue meg til morgendagens tannlegetime Skal prøve å skru sammen et skap, vaske litt klær og være litt husmor. Igjen. Og ang. naprapat, så skal jeg sjekke det ut hvis jeg ikke er fornøyd med manuellterapauten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 29. august 2011 #439 Del Skrevet 29. august 2011 Frøken sporty! Bare slapp av, tannlegen går nok helt fint. Det værste er at det svir godt i lommeboka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 29. august 2011 Forfatter #440 Del Skrevet 29. august 2011 Okey, nå har jeg lest på tannlegeklinikken sine hjemmesider, og det viser seg at første besøket "alltid skal være smertefritt for nye pasienter" og at de "ikke setter i gang noen behandling første gangen", så nå klarer jeg å puste igjen (... men jeg er fremdeles helt sikker på at jeg har et enormt hull under den fordømte barneskolefyllingen, så det blir vel i grunn bare en utsettelse av problemet ...) Og så har jeg meldt meg på cardio energy for i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå