Frøken Smilla Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #241 Del Skrevet 31. januar 2011 Uke 5, og ukens første treningsøkt er tilbakelagt. Det var nok en gang bilen og ikke jeg som styrte oss til Elixia, men det er jo bare en bonus Fullt kaos i p-huset gjorde meg skeptisk, og det var mye mennesker i styrkeavdelingen. Jeg hadde bestemt meg for å kjøre ren kondis, og gikk for å sykle intervaller i 45 minutter. Som nevnt i går, har formen vært litt "så der" de siste dagene. Etter en natt der jeg har våknet omtrent hver eneste time, livredd for å ha forsovet meg (ny telefon = ny alarmlyd = stressa Smilla ), var jeg strengt tatt ikke noe bedre form i dag. Øm i kroppen og tung i hodet, men på sykkel skulle jeg! Tråkket på og kom egentlig ganske godt i driv. Men så, etter drøyt 25 minutter, "datt" setet mitt to hakk. Helt ute av det blå, og småspurven vet hvordan det skjedde. Og der var jeg, midt i en "topp", og tråkket bare på. Det er IKKE behagelig å tråkke på når man sitter for lavt og har på mye motstand, og melkesyren dundret inn i lårene med full kraft. Da jeg i tillegg måtte stoppe på neste "bunn" for å få det hersens setet opp igjen, var i grunn skaden total. Pulsfall, melkesyre og irritert Smilla ... det er ikke oppskriften på en lang økt, kan du si, og det gikk raskt mot "nedtrapping". Det hele stoppet etter 35 minutter, og drøye 13,7 km. Jaja, bedre enn ikke noe? Så kan det da også diskuteres hvorvidt en treningsøkt i det hele tatt var en god idé i dag. Den overnevnte "småurvne" formen ble ikke bedre, og jeg har i kveld vært både uggen, småkvalm, småfrossen og med småvondt i hodet + en sånn ubestemmelig "stivhet" i nakkeregionen, som jeg kjenner igjen som "nå blir jeg syk"-tegn. Dog ikke som et absolutt tegn, så vi maler ikke fanden på veggen riktig ennå. Jeg har booket meg på styrke og core for i morgen, og satser friskt på at jeg kommer meg på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 1. februar 2011 #242 Del Skrevet 1. februar 2011 Jøssenavn, setet falt ned noen hakk midt i pulstoppen faktisk. Snakker om uflaks. Høres skumle ut disse småurven symptomene dine.. krysser fingre for at det bare er litt småurving og ikke noe førkjølelsers tøys. *Krysser fingre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #243 Del Skrevet 1. februar 2011 Ingen forkjølelse å spore ennå, annet enn de samme urven-symptomene fra i går. Og litt tett-ish i nesen. Men kom jeg meg på styrke og core i dag? Neiiiiida! For Smilla klarte det kunststykket å "jobbe seg bort"! Jeg satt så fordypet i noen rapporter, at jeg helt glemte tiden, og vips var det bare ti minutter igjen til timen skulle starte (og jeg bruker jo minst 15 minutter fra dør til dør). Resultatet ble at jeg satt på jobb i et par timer etter at alle andre hadde gått i stedet, så noe fornuftig kom jo ut av det, da. I morgen og torsdag skal jeg på kurs. I morgen kan jeg gå til kurset, er et par kilometer hver vei, så det blir bra. Kanskje jeg orker å ta en tur på trening etterpå også? Vi får se hvor daff jeg blir av information overflow (som sånne kurs fort blir) Jeg innser allerede at det spøker godt for også denne ukens mål om tre økter, gitt. Sukk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #244 Del Skrevet 2. februar 2011 Gah, nå har jeg egentlig mest lyst til å bare "bli ordentlig syk, og bli ferdig med det!", for dette her småhangletullet gidder jeg bare ikke! Utrooooolig trøtt i dag, og har surret rundt på kurs i halvsvime. Ugh. Etterhvert fikk jeg dundrende vondt i hodet, en ensidig hodepine (noe som sjelden er et bra tegn). Heldigvis gikk det (litt) over med vann og kaffe, men de 2 km hjem fra kurset var latterlig lange. Jeg svettet(!!) der jeg gikk, og planen om å enten trene eller vaske hus, utgikk med høye kneløft. Kroppen er "øm", og jeg er griseslapp. Men feber? Niks. Snørrete? Neh, bare litt "småsnufsete". Vond hals? Nja, litt småsår, men ikke vondt. Noen andre sykdomstegn? Njet. Lei!! Er det fordi jeg ikke har trent noe særlig i det siste at jeg har så lite energi, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 2. februar 2011 #245 Del Skrevet 2. februar 2011 Huff, så kjedelig det er å gå og småhangle! Det er som du skriver iblandt like greit å få et ordentlig utbrudd sånn at man kan bli ferdig med det! Riktig god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #246 Del Skrevet 7. februar 2011 Herlighet, nå går det utforbakke med treningen for frøkna Forrige uke var helt krise, minst like dårlig som uken før: jeg trente litt på mandagen, og så gikk jeg til og fra kurs på onsdag (2 km hver vei), og det samme på torsdag. Fredag kom vårværet for fullt, og da samboer skulle hente tenåringen tidlig, fristet det mer å være med dem i solen enn å gå inn på klamme Elixia. Gikk raskt fra jobb og til sentrum for å møte dem (2,4 km på 25 minutter!) i solen, før vi dro til byen for å flotte oss med restaurantmiddag. Da parkerte vi også et stykke unna, så vi fikk oss en liten rusletur både til og fra restauranten, men å kalle det trening vil være å ta i. Lørdagen hadde vi "familiedag" med rusletur på museer og andre severdigheter, og var i alle fall i bevegelse i flerfoldige timer i strekk. Det er jo ikke alle som er dét, trøster jeg meg med Lørdag kveld kom hodepinen. Den smalt inn over høyre øye, og der ble den i grunn sittende natten gjennom. Søndag var preget av Hodepine Fra H*****e, en hodepine som kom i "bølger", men som var levelig så lenge jeg satt/lå/stod i ro. Så fort jeg beveget meg, derimot ... selv etter x antall ibux hadde jeg så vondt at jeg var kvalm. Da klokken ringte i morges, kjente jeg bare et sånt "trykk" i hodet. Så stod jeg opp for å gå på badet ... og dermed så smalt hodepinen inn igjen I og med at man i min bransje ikke kan "flekse" og "komme senere" eller "ha hjemmekontor", endte det med en telefon til jobb om fravær. Jeg har for så vidt vært helt ubrukelig i dag, har ikke gjort det skafte grann, og de få, små tingene jeg har gjort (som ikke har innebåret noe særlig mer enn å sitte stille og svare på innlegg her), har gjort at en eller annen vattnisse inni hjernebarken har dundret løs med trykkluftborret sitt igjen. Senest nå i sted, da naboens barn hylte og skrek utenfor, og jeg reiste meg og gikk til vinduet for å se hva som skjedde utenfor, smalt det til i hodet så jeg ble helt uggen. Hva ER det for noe, da?! Grmf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 7. februar 2011 #247 Del Skrevet 7. februar 2011 Smilla... Ikke se bakover på ukene som har gått.. men se heller fremover på nye muligheter. Når blir din neste treningsøkt? Trening gir glede og overskudd--- grab it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #248 Del Skrevet 7. februar 2011 Smilla... Ikke se bakover på ukene som har gått.. men se heller fremover på nye muligheter. Når blir din neste treningsøkt? Trening gir glede og overskudd--- grab it! Jeg veeeet!! Jeg viiiiiiil trene!!! Men det dundrer jo fader meg i hodet bare jeg går opp trappen for å gå på do, jo?! Det kjennes dog ut som om det letter, var nok et triks å holde seg hjemme i dag (jeg er for øvrig IKKE noe flink til å lytte til kroppen sånn, så jeg fortjener egentlig premie for det ), så jeg håper at det blir en lett økt i morgen, bare for å "komme i gjenge igjen", og at jeg kan få kommet meg på cardio combat på onsdag Og takk: du er så flink til å oppmuntre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 8. februar 2011 #249 Del Skrevet 8. februar 2011 Synes absolutt ikke du skal ha noe dårlig samvittighet for at du ikke har fått trent så mye som du kanskje ønska. Som Aurelia sier, det som har vært har vært. Også vil jeg slå et slag for hverdagsmosjonen. Parkere bilen et stykke unna, gå på museum, gå en tur til byen og nyte den etterlengtede sola Dette er jo hundre ganger bedre enn å droppe trening for å sitte hjemme i sofaen. Håper hodepinen er bedre? Ha en fortsatt fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #250 Del Skrevet 9. februar 2011 Smilla har treeeeeeeent Hodepinen er helt borte, og jeg er i fin form igjen. Surret meg en tur på (et stappfullt) Elixia etter jobb i dag. Det ble ingen cardio combat; etter å ha småhanglet en drøy uke, vil jeg sjekke formen før jeg går på time igjen. Men jeg syklet 10 km og gjorde en del styrke. Feels good! Aurora nevner hverdagsmosjonen, og den er jeg også opptatt av. Dette med å, hvis det lar seg gjøre, gå til butikken fremfor å kjøre. Eller gå en kveldstur. Heldigvis er vi ganske flinke til det her i huset, da vi begge er glade i å gå tur, så jeg lever ikke et stillesittende liv selv om jeg ikke frekventerer Elixia så ofte som jeg _egentlig_ har lyst til i perioder. Sannsynligvis blir det hyttetur og skigåing hele helgen, for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 9. februar 2011 #251 Del Skrevet 9. februar 2011 Godt å lese at du er "back in business!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #252 Del Skrevet 10. februar 2011 Siden Aurora startet med å slå et slag for "hverdagsmosjonen", kan jeg nå berette at jeg har tilbragt den siste timen med å måke gårdsplassen fri for snø. Og jeg tror ærlig talt at jeg "trente" bedre på den timen enn jeg av og til gjør når jeg trener styrke på egenhånd på Elixia. Seriøst sliten nå, det er faktisk vanskelig å skrive på tastaturet, for jeg skjelver i armene (og så sier det kanskje mer om min generelle armstyrke enn noe annet, men det får så være :gjeiper: ) Dusj og så laksemiddag nå. Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 10. februar 2011 #253 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Bra "økt"! sikkert bra trening å bygge en svæææær snømann også?? hehe Endret 10. februar 2011 av Aurelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #254 Del Skrevet 10. februar 2011 Bra "økt"! sikkert bra trening å bygge en svæææær snømann også?? hehe Haha, jo, takk Jeg vurderte et øyeblikk å lage snøhule i den diiiiiiiiigre snøhaugen utenfor kjøkkenvinduet, men så kom naboens 10-åring forbi og spurte om "det var mulig om vi kanskje kunne få lov til å bygge snøhule i snøhaugen deres, i helgen eller noe?", så da sa jeg ja til det og fortsatte å måke i stedet Skal til fjells og gå ski og måke hyttetak i helgen, da, så det blir litt mer "trening" da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #255 Del Skrevet 13. februar 2011 Tilbake fra en super helg på fjellet I går gikk vi 14 km på ski, hvor de første 7 km var i oppoverbakke og uten løype, så vi tråkket sporet selv ... i DYP puddersnø. Jeg har ikke fjellski, så jeg sank jo langt nedi omtrent hele tiden, og det var så grisetungt å gå. Var skikkelig svette og slitne da vi kom opp. Var for så vidt ganske tungt å kjøre ned igjen også, all den tid vi måtte bruke mye krefter på å ploge og stoppe fordi det var så mye snø. Men været var supert, knallsol og -12 grader. Fantastisk! I dag har vi stort sett bare fikset og ordnet ting på hytta. Jeg har lempet utallige kasser med ved, og så har vi tråkket stier i løssnøen sånn at henting av ved, vann og så videre forhåpentlig går litt lettere når vi reiser opp alle tre i vinterferien. Det var godt å komme hjem til en dusj i sted, gitt! Nå blir det restepizza og te på Smilla. Kommende ukes treningsplan er delvis bestemt allerede: I morgen skal jeg tråkke skispor med kolleger etter at elevene er sendt hjem, for så å gå de drøye 4,5 km hjem fra jobb. På tirsdag skal jeg gå skitur i arbeidstiden (les: "skidag"). Onsdag tenkte jeg meg på 30 minutter cardio combat og 30 minutter core extreme (tidligere catslide, tror jeg?). Resten av uken er litt uklar, men kanskje det blir en fredagsøkt og/eller en lørdagsøkt også, før vi åker til fjells igjen for å gå på ski i vinterferien. Innen den tid håper jeg for øvrig å ha skaffet meg nye skisko (de jeg har er gamle og latterlig kalde), og kanskje klinke til med nye ski også? De jeg har kjøpte jeg da jeg var 14, og det begynner å bli 17-18 år siden?! Yaiks! Har lyst på fjellski, og har sett at G-sport har en skipakke med både sånne sko og sånne ski jeg har lyst på. Hm. Lure med meg samboer'n for å ta en titt på dem en dag, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 13. februar 2011 #256 Del Skrevet 13. februar 2011 Skal si du har vært aktiv i det siste! En sunn livstil er jo mye hva man gjør i hverdagen, og da er jo snømåking, bæring av ved, tur i tung snø og ikke minst være ute i deilig fjell luft helt supert! Deilig med hytte på fjellet! Håper du får en fin uke! Ser du allerede har planlagt masse aktiviteter, så da er det bare å holde energien oppe og kose seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #257 Del Skrevet 14. februar 2011 Fy søren, så utrolig kaldt og surt det var ute i dag!! Jeg skulle jo som sagt ut å tråkke skileikløyper i ettermiddag, og selv med samme utstyr som jeg hadde på meg i helgen (med -18!), holdt jeg på å fryse på meg neglsprett Var en kald Smilla som la i vei for å gå hjem etterpå. Surret meg hjemover med Taylor Swift på øret, og hørte overhode ikke at søte samboer hadde sendt meg sms om at han kunne plukke meg opp. Så den da jeg kom til butikken, som ligger omtrent midt mellom jobb og hjemme (2,5 km fra jobb, 2 km hjemmefra), og ringte sporenstreks til ham og sørget for haik resten av veien. Bunnfrossen! Morgendagen gir nye 14 km på ski, hvorav 7 av dem er oppoverbakke, men med ferdigpreppa løype denne gangen. Ikke verst Nå skal jeg sjekke hvordan den hjemmelagde frokostblandingen ser ut, og hive den på et "norgesglass". Spent på hvordan den smaker i morgen tidlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #258 Del Skrevet 15. februar 2011 Gått 14 km på ski i nydelig nysnø i dag. Dog som "baktropp", noe som var mer trening for tålmodigheten enn noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #259 Del Skrevet 16. februar 2011 Åhduhellige, så støl jeg kommer til å være i morgen!! Dro på en fantastisk morsom cardio combat time (30 min) etter jobb i dag, med en påfølgende core extreme (tidligere catslide, også denne 30 min), og har helt klart brukt muskler jeg ikke bruker til vanlig. Og det etter en dobbelttime gym der elevene mine (og jeg!) gjennomførte sirkeltreningsprogrammet jeg har hatt med dem tidligere. Kombinasjonen cardio combat og catslide skal definitivt prøves igjen! FANTASTISK instruktør var det også, superflink til å motivere og å vise. Hurra! Jauda, Smilla is back on track Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 17. februar 2011 #260 Del Skrevet 17. februar 2011 Still going strong ser jeg! Hurra for flinke Smilla Jeg har forresten blitt helt hekta på hjemmelaget frokostblanding om dagen. Det er skikkelig nam nam og mye sunnere enn flere av de sukkerbombene man får i butikken. Hvordan lager du din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå