Aramee Skrevet 4. desember 2011 #561 Del Skrevet 4. desember 2011 Jeg har variert veldig mellom gammel tungmusikk og nyere listepop, men nå klarte jeg heldigvis å samle sammen nok inspirasjon til en ny treningsliste isted, så nå blir det ordnings framover Er forøvrig imponert over treningsmengden din! Flink du er!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #562 Del Skrevet 8. desember 2011 Etter nesten en ukes treningsfri pga travle tider og slapp form, klinte jeg til og dro på Fitness Fusion med Treningsvenninnen etter jobb i dag. Vi var begge ruskete og ikke i form, men fullførte med ... eh, ja, jeg skal vel ikke si "stil" på en slik time, tatt i betraktning at vi begge er stive og utøyelige som stokker, men vi fullførte nå i alle fall Iskaldt i treningssalen, da, så jeg var glad for at jeg trente i ulltrøye. Hvis jeg ikke blir mer snørrete og får mer vondt i hodet til i morgen, prøver jeg å få klemt inn en joggings etter jobb. Nå frister te og sofa myyyye mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 8. desember 2011 #563 Del Skrevet 8. desember 2011 Hva er egentlig Fitness Fusion? Er det mest tøy og bøy, eller er det en del styrke også? Eller begge deler? Eller ingen av delene? Sofaen er farlig god om dagen... Men fantastisk deilig å komme seg ut av den og på trening, så har man litt bedre samvittighet når man slenger seg nedpå igjen etter trening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 8. desember 2011 #564 Del Skrevet 8. desember 2011 Kjenner det kan bli vanskeligere å få tid til trening nå i førjulstida ja! Det har heldigvis gått ganske greit for meg hittil, men nå er det jo bare drøye to uker til jul ... Håper du har kost deg glugg i hjel med sofa og te i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #565 Del Skrevet 9. desember 2011 Hva er egentlig Fitness Fusion? Er det mest tøy og bøy, eller er det en del styrke også? Eller begge deler? Eller ingen av delene? Sofaen er farlig god om dagen... Men fantastisk deilig å komme seg ut av den og på trening, så har man litt bedre samvittighet når man slenger seg nedpå igjen etter trening Tja, hva er egentlig FF ... det lurer jeg litt på også, for da jeg gikk på det med den forrige instruktøren, var det styrke og core-trening, inspirert av pilates. Litt "powerpilates"-aktig, tror jeg? Man ble liksom litt mer varm, det var en del øvelser som var mer bevegelse og litt fart. Denne instruktøren sa at det er en blanding av yoga og pilates, men at hun fokuserte mest på pilates, fordi hun egentlig er pilatesintruktør. Jeg synes vel det var roligere, mer bøy og tøy nå enn før (det var lite bøy og tøy sist), og likte vel forrige instruktørs program bedre. Men jeg er støl i rygg og lår i dag, da Dagens plan om jogging utgikk. Hodepine og tett nese gjorde at jeg prioriterte julegavehandling (og ble helt skutt) og husvask. Jeg satser på en bedre treningsuke neste uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #566 Del Skrevet 12. desember 2011 Mandag, og sannelig har Elixia startet juleferien sin allerede Det betyr at mandagspower er tatt av timeplanen, og jeg endte med å sykle i 45 minutter i stedet. Gah, Elixia har jo mer ferie enn en gjennomsnitlig stortingspolitiker, jo?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 13. desember 2011 #567 Del Skrevet 13. desember 2011 Oi, så tidlig! Mitt treningssenter har kun stengt to dager, fra julaften til andre juledag. Nå vet jeg ikke med timer, for det går jeg ikke på... Men burde ikke Elixia som koster så mye være litt mer behjelpelig enn mitt senter som koster meg 800 i 6 mnd da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #568 Del Skrevet 13. desember 2011 Oi, så tidlig! Mitt treningssenter har kun stengt to dager, fra julaften til andre juledag. Nå vet jeg ikke med timer, for det går jeg ikke på... Men burde ikke Elixia som koster så mye være litt mer behjelpelig enn mitt senter som koster meg 800 i 6 mnd da? Tja, de er kun stengt 1. juledag på Elixia, faktisk, så åpningstidene er det jo lite å si på. Men treningstilbudet er jo markant slankere, gitt. Jeg synes jo også det er for dårlig, og når jeg betaler 600 kroner for én måned, er det jo egentlig helt vilt. Sniker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 13. desember 2011 #569 Del Skrevet 13. desember 2011 Synes det var tidlig å starte med juletimeplan, ja! Der jeg trener starter det mandag, men det er fortsatt en del timer å gå på. Så jeg har tenkt å trene til og med bittelille julaften, før jeg reiser hjem til jul på lille julaften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #570 Del Skrevet 14. desember 2011 Ny treningsøkt i dag: 30 minutter på elipsemaskinen og så litt styrke etterpå. Ikke helt i form, men har i alle fall gjort _noe_ ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 14. desember 2011 #571 Del Skrevet 14. desember 2011 Tja, hva er egentlig FF ... det lurer jeg litt på også, for da jeg gikk på det med den forrige instruktøren, var det styrke og core-trening, inspirert av pilates. Litt "powerpilates"-aktig, tror jeg? Man ble liksom litt mer varm, det var en del øvelser som var mer bevegelse og litt fart. Denne instruktøren sa at det er en blanding av yoga og pilates, men at hun fokuserte mest på pilates, fordi hun egentlig er pilatesintruktør. Jeg synes vel det var roligere, mer bøy og tøy nå enn før (det var lite bøy og tøy sist), og likte vel forrige instruktørs program bedre. Men jeg er støl i rygg og lår i dag, da Dagens plan om jogging utgikk. Hodepine og tett nese gjorde at jeg prioriterte julegavehandling (og ble helt skutt) og husvask. Jeg satser på en bedre treningsuke neste uke! Det er vel som med de fleste timer... er det en bra instruktør så er timen bra og med en mindre bra instruktør så blir timen mindre bra. Jeg er generelt glad i disse grå timene, men de er ofte veldig forskjellige. Noen timer føler jeg er bare tøying og fjas, mens min favoritt yoga time blir jeg helt søkk gjennomsvett og støl i dagesvis. Juleferie på mitt senter nå også.... dritt! Men positivt at de har oppe alle dager da. Også er det generelt mindre folk på senteret i jula, noe som er ganske deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 16. desember 2011 Forfatter #572 Del Skrevet 16. desember 2011 Fredag, og i kveld er det julebord. Jeg snek meg tidlig fra jobb (med litt jobb i veska, som skal utføres i løpet av helgen), og tok meg en handletur (julegaver), før jeg sneiet bortom Elixia. I resepsjonen spurte resepsjonisten, som tydeligvis akkurat har fullført salgs- og servicekurset sitt, og følgelig var svææææææært så ljovial, om jeg var "klar for nok en økt?". Jeg velger å tolke det som at han kjenner meg igjen I alle fall gjorde det ett eller annet snålt med motivasjonen min, og vips fant jeg meg selv på tredemøllen innstilt på 45 minutter på den. Jeg er så usikker på hva jeg skal ha på meg på julebordet, har tre alternativer, men det ene alternativet har jeg ikke noe å ha over (og jeg er en frysepinn, så bare ermer er ikke et alternativ). Da jeg var innom og julegaveshoppet litt for noen dager siden, så jeg en cardigan som hadde passet innmari bra til det ene alternativet (og det jeg har mest lyst til å ha på meg), men den var en del dyrere enn jeg ønsket å bruke. Mens jeg løp, lovet jeg meg selv at dersom jeg a) klarte å løpe (ikke gå noe) hele tiden, og b) kom minst 7 km på denne tiden (og helst 5 av dem på maks 30 minutter), skulle jeg dra innom og kjøpe (men deponere) på den. DET var motivasjonsfaktoren sin, det! Jeg klarte 5 km på nøyaktig presis 30 minutter, og endte på 7,3 km tilbakelagt da klokken stoppet på 45 minutter. Huhei! Jeg har ikke råd til slike motivasjonsfaktorer hver gang, men jeg beviste i alle fall at jeg kan hvis jeg vil. Jeg kunne faktisk til og med fortsatt, jeg var ikke helt kjørt, men jeg gikk og tok litt styrke på armer og mage i stedet for. Vil ikke ta meg helt ut når jeg skal ut på vift med vinflasken min i kveld Nå skal Smilla pynte seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 20. desember 2011 Forfatter #573 Del Skrevet 20. desember 2011 Smilla har startet juleferien med å ta seg en 40 minutters sykkeltur på Elixia. I morgen tidlig blir det enten joggetur eller en powertime, før de siste julegavene skal handles inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 20. desember 2011 #574 Del Skrevet 20. desember 2011 45 min på mølla er leeenge det! Men du er kjempe flink og cardiganen var deg vel unt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #575 Del Skrevet 21. desember 2011 Juleferien er i gang, og da jeg fant meg selv i ferd med å starte dagen på en powertime på Elixia klokken 9, må jeg innrømme at jeg et lite øyeblikk tenkte om denne treningen har tatt helt over hånd Fikk en fin powerøkt, selv om jeg ikke fikk gitt alt pga en vond arm. Etterpå rakk jeg en liten joggeøkt på mølla (3 km på 19 minutter), før jeg dusjet og skiftet og dro på kafé med en venninne. Nå blir det bare sløving og litt husvask frem til mannen kommer hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 21. desember 2011 #576 Del Skrevet 21. desember 2011 Sjalu på julefrien din! Jeg stresser som en gal på jobb om dagen, og skal stresse i enda to dager til. Null fri i romjula også. Så det går nok litt utover treninga, selv om det ikke har vært altfor ille ennå, heldigvis. Skal du trene på julaften også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 22. desember 2011 Forfatter #577 Del Skrevet 22. desember 2011 Dag to av ferien, og feriens andre treningsøkt er gjennomført Gikk på en 30 minutters cardio energy-time (som var på langt nær så "hard" som jeg forventet (og håpet), og hvor jeg (med mine 32 år) var med på å trekke gjennomsnittsalderen kraftig ned) og den påfølgende 30-minutters shape-timen etterpå. Cardio er jo definitivt mer "i min gate" enn coretimer, jeg kjenner at jeg hater alt og alle litt når vi gjør disse coreøvelsene, men det er sikkert sunt. Eller noe. I morgen håper jeg at jeg rekker en joggeøkt før jeg skal fikse de siste juleforberedelsene, og så lunsje med mamma. Nå: husvask! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 22. desember 2011 Forfatter #578 Del Skrevet 22. desember 2011 Skal du trene på julaften også? Haha, jeg vurderte det faktisk i går, da jeg så på timeplanen (det går en ok time på et av sentrene i nærheten), men det spørs hva mannen sier til dét, når han endelig har fått fri selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 23. desember 2011 Forfatter #579 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) For en stund siden fablet jeg om at jeg skulle klare mila på under en time før jul. Så forandret jeg det vel til "før nyttår", for jeg tenkte at jeg trengte noen romjulsdager å psyke meg opp på. Senere har jeg bare unnlatt å snakke om det, for jeg har ikke følt at jeg har fått trent nok løping til at det skulle være realistisk, og har tenkt som så at "innen 1. februar, det bør være overkommelig" -samtidig som jeg har ansett det som urealistisk å i det hele tatt greie det, faktisk. På rett over timen? Ja. Under timen? Nope. For et par dager siden sjekket jeg hvor lang tid jeg bruker på 3 km, og det fikk jeg til på 19 minutter. Gitt at jeg kommer 300 meter på 1 minutt, hvilket jeg jo ikke gjør, betyr det at på 60 minutter kommer jeg 9,9 km -med andre ord over timen på mila. Jeg innså at 1. februar var realistisk, men tenkte at det vil kreve mye av meg. Mye løpetrening, og en legg som holder seg fin (og forhåpentlig noen nye løpesko under juletreet ) I dag dro jeg på trening da mannen dro på jobb. Egentlig hadde jeg tenkt til å gå på en spinningtime, men jeg var litt for sent ute, så den var allerede startet da jeg kom. Derfor ble det meg, mølla og musikken. Som alltid var det beintungt å komme i gang, og etter drøyt ti minutter kjente jeg smerte i høyre legg. Jeg stoppet litt, tøyde, satte ned farten og fortsatte litt til, tenkte at "okey, et kvarter, da, og så sykle eller ta litt styrke". Men etter et par minutter sluttet leggen å gjøre vondt, så jeg bestemte meg for å se hvordan 3 km gikk i dag. Intet nytt under solen der: etter 19 minutter bikket jeg 3 km. Og tenkte "hm, det går gradvis lettere, jeg prøver 5 km, og ser om jeg får det til på under 30 minutter!". Det gjorde jeg, på 28:30, og ble så glad at jeg sa "YES!" høyt ut i rommet, tror jeg (det var heldigvis rimelig glissent der i dag, for alle var vel og panikkhandlet?). Bestemte meg for å fortsette fem minutter til. Så fem minutter til. Så fem minutter til. Da hadde jeg løpt 7,6 km på 45 minutter, og tenkte "pokker heller! Det er nå eller aldri; det er 2,4 km igjen til 1 mil, you can do it!" -og fortsatte. Forbausende nok gikk det lettere enn de første 4 km føltes, jeg tror jeg har en kropp som bruker fryktelig lang tid på å bli varm, men så kan jeg holde på til dovre faller (jeg har nok "langdistansekroppen"), og jeg begynte plutselig å bli litt bevisst det faktum at jeg faktisk kunne klare mila på under timen. De siste parhundre metrene løp jeg som fy, og stormet inn etter 10 km da klokken viste 59:30!! Woho, det er jo under timen, det!! Jeg var så stolt og glad at jeg nesten ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg NÅ kan jeg ta juleferie med god samvittighet, føler jeg! Endret 23. desember 2011 av Frøken Smilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 24. desember 2011 #580 Del Skrevet 24. desember 2011 Woooow! Utrolig imponerende! Du kan virkelig ta ferie med god samvittighet :D (og jeg skal også klare det snart ) God jul!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå