Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 Jeg har delt leilighet med en jente som tydeligvis har fått et lån til halve depositumet her jeg bor av NAV. Det hun visst nok har gjort, er og unnlate å betale dette tilbake til NAV, etter hun flyttet. Dette har ført til at huseieren (som ikke visste om verken nav eller lånet innser jeg), at han har kontaktet meg for nav kontaktet han angående hennes lån og depositum. Jeg kontaktet så NAV, og fortalte at hun hadde flyttet. NAV blir da sinna på MEG, og ber meg betale tilbake depositumet den gang jeg skal flytte. Mitt depositum er i mitt navn, og den andre delen tror jeg hun som bodde her tidligere har fått løst ut. Så fikk jeg en telefon fra huseier i dag. Der forlanger NAV at depositum som er i mitt navn skal øverføres fra huseier til NAV, når depositumskontoen oppløses. Verken jeg eller huseier skjønner noe, og jeg får selvsagt mine penger av han. Allikevel tok jeg meg i bli skikkelig irritert. Dette er ikke min sak i det hele tatt, men allikevel ringer NAV, nevner mitt navn og ber meg betale for henne? Hææææ? En ting er taushetsplikt, en annen er at jeg har ikke et lån fra dem. Ingenting. Jeg har ringt nav, og de mener dette helt seriøst. Jeg ringte så en instans over nav, som sier nav gjør ulovlige ting mtp brudd på mitt personvern, og at jeg selvsagt ikke skal betale hennes depositumsdel. Hva er det navn gjør for noe? Måtte egentlig bare ventilere litt. Han som mener dette burde fått sparken...
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #2 Skrevet 19. juli 2010 Lurer egentlig på hva disse folka inne på NAV sitter å røyker hele dagene?
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #3 Skrevet 19. juli 2010 Lurer egentlig på hva disse folka inne på NAV sitter å røyker hele dagene? Mest sansynlig pengene som blir til overs :gjeiper: Nei, detta synes jeg hørte rart ut. Bare stå på ditt. Kanskje du kunne hørt med en advokat?
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #4 Skrevet 19. juli 2010 Nav har da ikke myndighet til å be hverken deg eller huseier betale for denne jenta. Din del av depositumet er ditt uansett. Nav må rette kravet til den som faktisk har lånt disse pengene. Ringer de en gang til så be om at henvendelsen gjøres skriftlig og så svarer du også skriftlig at dette er ikke din sak og dermed avvises kravet. Jeg ville også skrevet at vedkommende saksbehandler har brutt sin taushetsplikt. Det er en alvorlig sak. Har du navnet til vedkommende som ringte? Da hadde jeg kanskje uansett skrevet et brev til nav med klage på oppførselen til denne saksbehandleren. Her er det nok en ansatt som er overivrig og går langt utover sin myndighet.
Nimorna Skrevet 19. juli 2010 #5 Skrevet 19. juli 2010 Men i helvete heller... Jeg måtte lese dette flere ganger for å se om jeg hadde misforstått noe, men det hadde jeg (dessverre) ikke. Du skal selvsagt ikke betale noe som helst, NAV må være idioter om de tror at de skal ha myndighet til å tvinge gjennom noe sånt. NAV er dessverre ganske slepphendte når det gjelder personopplysninger. Da jeg var arbeidsledig og skulle fylle ut noen papirer for mange år siden fikk jeg utlevert noen skjemaer som det viste seg var allerede utfylt av en annen klient. Dette så jeg ikke før jeg hadde kommet meg hjem, og papirene var utførlig utfylt med en annen persons adresse, personnummer, kontonummer og sikkert mer til. Da jeg gikk tilbake til NAV for å fortelle dem at de hadde gitt meg en annen persons sakspapirer ved en feil ble jeg møtt med et nonchalant skuldertrekk. Det er menneskelig å feile, men NAVs skuldertrekk provoserte meg noe grenseløst. Jeg angrer på at jeg ikke klaget til deres overordnede på deres lettvinte omgang med personopplysninger, men der og da var jeg for ung, dum og feig.
Gjest Linda sofie Skrevet 19. juli 2010 #6 Skrevet 19. juli 2010 Herregud du skal da ikke betale noe som helst! De kan ikke tvinge deg til å betale for henne.For noen idioter. Noen ganger virker de på nav bare helt skutt i hode sitt!!
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #7 Skrevet 19. juli 2010 Lurer egentlig på hva disse folka inne på NAV sitter å røyker hele dagene? Samme her. Mest sansynlig pengene som blir til overs :gjeiper: Nei, detta synes jeg hørte rart ut. Bare stå på ditt. Kanskje du kunne hørt med en advokat? Ja, jeg vurderer det samme selv, men det er så åpenbart at pengene er mine, så vet ikke om det behøvs. Det står jo i mitt navn, de er mine, ehhh? :S Håper de har gjort en feil, for dette er helt på jordet. Nav har da ikke myndighet til å be hverken deg eller huseier betale for denne jenta. Din del av depositumet er ditt uansett. Nav må rette kravet til den som faktisk har lånt disse pengene. Ringer de en gang til så be om at henvendelsen gjøres skriftlig og så svarer du også skriftlig at dette er ikke din sak og dermed avvises kravet. Jeg ville også skrevet at vedkommende saksbehandler har brutt sin taushetsplikt. Det er en alvorlig sak. Har du navnet til vedkommende som ringte? Da hadde jeg kanskje uansett skrevet et brev til nav med klage på oppførselen til denne saksbehandleren. Her er det nok en ansatt som er overivrig og går langt utover sin myndighet. Jeg vet, og huseier var her nettopp. Han ble kjempe irritert og sa vi skal løse opp kontoen, hvor jeg selvsagt får mine penger da. Han sa også at dette ikke var verken min ellers hans sak, og han forsto ikke hvorfor han ble kontaktet en gang. Jeg har sagt til de at de ar brutt sin taushetsplikt, men de bryr seg ikke i det hele tatt. Sjefen for nav, og en saksbehandler der har "samarbeidet" om dette. Jeg syns det hele er veldig suspekt. Vil og si at jeg har fått det skriftlig, og der ber deg MEG betale det tilbake, og OGSÅ legge til mitt navn hvor jeg nbetaler inn depositumet til hun andre, og jeg sakl da signere med BEGGES NAVN. Hva er dette her? Jeg skal ikke signere noe, og i hvertfall ikke med andres navn. Jeg har sendt klage til fylkesmannen nå. Men i helvete heller... Jeg måtte lese dette flere ganger for å se om jeg hadde misforstått noe, men det hadde jeg (dessverre) ikke. Du skal selvsagt ikke betale noe som helst, NAV må være idioter om de tror at de skal ha myndighet til å tvinge gjennom noe sånt. NAV er dessverre ganske slepphendte når det gjelder personopplysninger. Da jeg var arbeidsledig og skulle fylle ut noen papirer for mange år siden fikk jeg utlevert noen skjemaer som det viste seg var allerede utfylt av en annen klient. Dette så jeg ikke før jeg hadde kommet meg hjem, og papirene var utførlig utfylt med en annen persons adresse, personnummer, kontonummer og sikkert mer til. Da jeg gikk tilbake til NAV for å fortelle dem at de hadde gitt meg en annen persons sakspapirer ved en feil ble jeg møtt med et nonchalant skuldertrekk. Det er menneskelig å feile, men NAVs skuldertrekk provoserte meg noe grenseløst. Jeg angrer på at jeg ikke klaget til deres overordnede på deres lettvinte omgang med personopplysninger, men der og da var jeg for ung, dum og feig. Jeg reagerer veldig på deres brudd av taushetsplikten. Det samme gjorde huseier når han var her i dag. Som han sa og jeg sa. 'Ingen av oss har noe med dette å gjøre.' For en ting du opplevde, vel jeg har sendt en mail til fylkesmannen nå, og prøver å få tak i hun som bodde her før, uten hell. Jeg håper denne mannen får sparken. I grunn handler det ikke om pengene for min del, for de er mine, og de får jeg, men at slike som han og hans sjed får ture på, det er ikke greit! Takker for alle tips, hilsen TS!
Gjest SmallTalk Skrevet 19. juli 2010 #8 Skrevet 19. juli 2010 Godt du har dette skriftlig og at du har sendt klage til fylkesmannen! Dette er vel så langt utenfor regelverket som det er mulig å komme. Så lenge NAV ga lån til venninna di, og du ikke er involvert på noen som helst måte, så har de ikke rett til å kreve deg for noen ting! Ei heller huseieren din, ettersom det er venninna di som er skyldig disse pengene. Jeg har hørt ganske mange stygge historier om NAV, blant annet at de frarøvet ei dame enkepensjonen hennes i fire år, hvor svindelen faktisk strakk seg helt opp til sjefen for NAV i området. Dama vant frem og NAV tapte så det sang, men det er direkte jævlig at de kommer gjennom med det. Ts: Ikke gi deg. Tving NAV i senk, for noen må faktisk ta kampen med dem. Og som alle andre som har problemer med NAV gjør, true med media. Så lenge NAV veit at de er på tynn is, så gir de seg tvert.
Gjest Krizzy Skrevet 19. juli 2010 #9 Skrevet 19. juli 2010 - Godt du har sendt klage til fylkesmannen!
Gjest Cho Skrevet 19. juli 2010 #10 Skrevet 19. juli 2010 Herregud! Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt avisen umiddelbart.
Nimorna Skrevet 19. juli 2010 #11 Skrevet 19. juli 2010 Fortell oss gjerne hvordan det går etterhvert, bra at du tar det videre! NAV skal ikke få holde på slik
Shade Skrevet 19. juli 2010 #12 Skrevet 19. juli 2010 (endret) Du må holde oss oppdatert i denne saken! Helt utrolig at noe sånt går ann.. P.S: Min medfølelse til deg og husverten for at dere må hanskes med nav på sitt mest inkompetente Endret 19. juli 2010 av Shade
Fluffe Skrevet 19. juli 2010 #13 Skrevet 19. juli 2010 Herre gud..Nav blir bare mere og mere lattelige for hver dag.
minienthe Skrevet 19. juli 2010 #14 Skrevet 19. juli 2010 det verste er at jeg ikke er overrasket... lykke til og hold oss oppdatert
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #15 Skrevet 20. juli 2010 Det er jo ikke så latterlig at Nav kan være forvirret. De har gitt jenta X et depositumslån, som hun informerer om at hun setter inn på depositumskonto i ditt navn. NAV ønsker disse pengene tilbakebetalt når depositumskontoen avsluttes. Når du eller huseier allerede har utbetalt hennes del av depositumet, så fremlegger du ganske enkelt kvittering på at pengene er blitt overført til henne. Når NAV får dette, vil de forholde seg til jente X isteden. Jeg fatter ikke at du ikke bare ordner opp i saken istedenfor å syte her på KG?!
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #16 Skrevet 20. juli 2010 Det er jo ikke så latterlig at Nav kan være forvirret. De har gitt jenta X et depositumslån, som hun informerer om at hun setter inn på depositumskonto i ditt navn. NAV ønsker disse pengene tilbakebetalt når depositumskontoen avsluttes. Når du eller huseier allerede har utbetalt hennes del av depositumet, så fremlegger du ganske enkelt kvittering på at pengene er blitt overført til henne. Når NAV får dette, vil de forholde seg til jente X isteden. Jeg fatter ikke at du ikke bare ordner opp i saken istedenfor å syte her på KG?! Mulig jeg er blind men jeg kan ikke se at denne jenta har satt pengene fra depositumet under ts sitt navn
Leanne Skrevet 20. juli 2010 #17 Skrevet 20. juli 2010 Synes du bør kontakte vg eller lignende jeg, da blir sikkert saken løst som "en misforståelse" på et blunk
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #18 Skrevet 20. juli 2010 Det er jo ikke så latterlig at Nav kan være forvirret. De har gitt jenta X et depositumslån, som hun informerer om at hun setter inn på depositumskonto i ditt navn. NAV ønsker disse pengene tilbakebetalt når depositumskontoen avsluttes. Når du eller huseier allerede har utbetalt hennes del av depositumet, så fremlegger du ganske enkelt kvittering på at pengene er blitt overført til henne. Når NAV får dette, vil de forholde seg til jente X isteden. Jeg fatter ikke at du ikke bare ordner opp i saken istedenfor å syte her på KG?! Vi delte depositumskonto da. Jeg kan jo ikke fremlegge kvittering for henne. Det har jeg vel ikke lov til? Det må i såfall huseier gjøre, selvom han virket veldig lite intersseret i nav-styret. Han har visstnok aldri hatt noe med nav å gjøre i forbindelse med henne lov heller, sa han til meg da. Jeg tror du tenker veldig feil. Poenget er at det går ikke an å ordne opp i dette, og litt ventilering må man jo få lov til, uten at du begynner å syte over at jeg syter. Det snakkes om et stort organ som forsøker å ta mine penger her, helt uten grunn.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #19 Skrevet 20. juli 2010 Vi delte depositumskonto da. Jeg kan jo ikke fremlegge kvittering for henne. Det har jeg vel ikke lov til? Det må i såfall huseier gjøre, selvom han virket veldig lite intersseret i nav-styret. Han har visstnok aldri hatt noe med nav å gjøre i forbindelse med henne lov heller, sa han til meg da. Jeg tror du tenker veldig feil. Poenget er at det går ikke an å ordne opp i dette, og litt ventilering må man jo få lov til, uten at du begynner å syte over at jeg syter. Det snakkes om et stort organ som forsøker å ta mine penger her, helt uten grunn. der jeg skrev henne lov, skal det stå, hennes lån.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #20 Skrevet 20. juli 2010 Synes du bør kontakte vg eller lignende jeg, da blir sikkert saken løst som "en misforståelse" på et blunk Da burde den vært løst nå, og det er den ikke. Fylkesmannen ba meg gå til sak. Til en instans over nav som holder til i kristiansand. Jeg gjør det hvis dette ikke blir løst selvklart.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå