Gå til innhold

nettopp begynt på Cipralex


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg begynte på Cipralex for en uke siden, og etter det så har plagene mine bare blitt mye verre. Jeg er enda slappere og trøttere enn før og har ikke lyst til å snakke med noen.

Og dette var jo noen av grunnene til at jeg begynte på medisinene i utgangspunktet.

Vet at det skal ta litt tid før de virker men akkurat nå har jeg veldig lite lyst til å fortsette med de..

Noen som har erfaringer med dette og kan oppmuntre meg litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Det tar noen uker. Hold ut!

Før noen andre hiver seg inn med at Cipralex og andre antidepressiva er så fælt kan jeg jo nevne at det funker ikke godt for alle. Poenget er å gi det en sjans til å virke, og så se om det er bra for deg.

Det fungerer utrolig fint for meg og gjør at jeg har det godt og er i jevnt ålreit humør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg hadde de bivirkningene i ca 3 uker, for så å få det mye bedre med seg selv. Er du usikker, ville jeg tatt kontakt med legen, for å høre med han/henne.

Eller du kan lese på felleskatalogen, og der står det at det kan bli verre i 14 dager før det blir bedre.

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/show.do?filename=/content/pkv/C/Cipralex...Lundbeck_547489/547486.html&printable=1&frameset=0&href=1&highlight=0&thin=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bivirkninger av de tablettene kan være at du er nedfor og deprimert, litt morsomt spør du meg :jepp: Sambo går på Cipralex og det tok en liten stund før han hadde noe effekt. Hang in there ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hold ut! Det blir bedre etter hvert. Hvis det blir for ille, ring legen din eller oppsøk legevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ex av meg gikk på Cipralex for noen år tilbake, og jeg synes egentlig hun bare ble værre. Hun gikk på dette ganske lenge uten å bli noe bedre... Dette var og paralellt med behandling hos psykolog.

Når det er sagt, så har jeg hørt i begge retninger om Cipralex, noen tåler de ikke, andre blir værre en stund, for så å bli bedre. Derfor tror jeg det er lurt å drøye bekymringene en liten stund i alle fall. Skal se det går oppover etter et par uker.

Uansett, masse lykke til, og god bedring :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått på cipralex i en periode. Men desverre tar det en stund før det virker som det skal.. Jeg ble egentlig litt sløv og "tung" av cipralex, men dette er foraskjellig fra person til person. Nå bruker jeg venaflaxin(som jeg håper på å slutte med snart:)) )disse har jeg bedre erfaringer med. Det finnes mange preparater der ute, så om du ikke føler at cipralex ikke er noe for deg..ikke gi opp:)

Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...