Gjest SmallTalk Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 Jeg tok ny traguspiercing onsdag forrige uke, og nå begynner den å bli skikkelig vond. Når jeg våknet i går så var piercingen vond, hoven og ekstremt sår. Spesielt på baksiden av piercingen. Den er ikke det grann bedre i dag. Nå begynner jeg å bli redd for om det er betennelse eller om den er slik pga at den har begynt å gro. Er lenge siden jeg har hatt piercing nå, og jeg husker knapt nok hvordan den forrige traguspiercingen min utartet seg. Den har ikke væsket noe særlig, bortsett fra litt blod dag 1. Nå derimot kommer det litt rød og gul væske når jeg renser. Renser med sterilt saltvann dersom det skulle ha noe å si. Noen som har litt bedre erfaring med piercing enn meg som kan si hva de tror dette er?
Gjest navnelapp Skrevet 19. juli 2010 #2 Skrevet 19. juli 2010 Når det kjem gul væske ville eg ha rensa med pyrisept.
tengla Skrevet 19. juli 2010 #3 Skrevet 19. juli 2010 Jeg synes du skal ta en tur tilbake til der du tok piercingen og spørre om de kan se på den. De pleier å ha ganske god erfaring på sånne ting
Gjest SmallTalk Skrevet 19. juli 2010 #4 Skrevet 19. juli 2010 Har ikke mulighet. :gjeiper: Har ikke mulighet til å komme meg til Oslo med det første.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #5 Skrevet 19. juli 2010 Rens med pyrisept, eller smør på pyriseptsalve. Den høres betent ut. Bedres det ikke ila et par dager, eller det blir verre, oppsøk lege. Mulig du trenger antibiotisk salve.
rosaprosa Skrevet 19. juli 2010 #6 Skrevet 19. juli 2010 Klorhexidin, helt nyinnkjøpt (de holder bare et par mnd selvom det står noe annet på flaska), ville jeg heller brukt.. De gangene jeg har fått betennelse i piercing har jeg renset 3-4 ganger om dagen med det, og det har blitt bra!
Gjest SmallTalk Skrevet 19. juli 2010 #7 Skrevet 19. juli 2010 (endret) Hverken pyrisept eller klorhexidin kommer i nærheten av mine piercinger. Det skaper bare mer irritasjon. :gjeiper: Tok ut piercingen og når jeg gjorde det, så kom det ut ganske mye blod og sårvæske. Virker som om det var en vanvittig ansamlig av særvåske. Ikke noe infeksjon og puss ihvertfall. Tror ikke jeg overdriver når jeg sier at det var mindre vondt å knekke fingeren rett av enn å gå med den piercingen i dag, og da var den ikke mye god. Kjøpte litt Basmicinsalve, så får jeg se åssen det går. Nå er ørebrusken tilnærmet normal igjen, ihvertfall. Begynner nesten å lure på om jeg reagerer på titan. Eneste gangene jeg har vært borti noe slikt før er når jeg har hatt i øredobber eller piercinger jeg ikke tåler. :klø: Btw folkens: Husk at det er forskjell på sårvæske (tynn gul værske som f.eks kommer ut av vanlige skrubbsår) og betent gul puss (tyktflytende gul gugge). Har hatt min andel av begge deler, men litt vanskelig å se forskjell når man ikke får sett så godt inne i øret selv. :gjeiper: Endret 19. juli 2010 av SmallTalk
Gina_ Skrevet 20. juli 2010 #8 Skrevet 20. juli 2010 Jeg hadde samme problem med min tragus, men ventet for lenge med å ta den ut. Har et fint lite arr der i dag! Min piercer hevded at hun brukte titan, men på studioet jeg tok den ut sa hun at det så ut som helt vanlig metall (husker ikke navnet), som inneholder nikkel. Jeg sa tydelig fra til piercer at jeg IKKE tåler nikkel, og jeg har forresten lest et par steder at titan faktisk inneholder litt nikkel. Ikke mye, men litt. Kan ikke gi deg noen kilder på det, er to år siden jeg tok den ut... Håper du får stelt godt med den så du ikke får arr
Minttu Skrevet 20. juli 2010 #9 Skrevet 20. juli 2010 Hverken pyrisept eller klorhexidin kommer i nærheten av mine piercinger. Det skaper bare mer irritasjon. :gjeiper: I alle dager Jeg har min 3 piercing i leppa nå, og har et hull i hvert øre. Alltid brukt pyrisept og klorhexidin, ikke noe problem i det hele tatt.
rosaprosa Skrevet 20. juli 2010 #10 Skrevet 20. juli 2010 I alle dager Jeg har min 3 piercing i leppa nå, og har et hull i hvert øre. Alltid brukt pyrisept og klorhexidin, ikke noe problem i det hele tatt. jeg og! har tilsammen hatt 12 hull rundtom i ørene, og 5 ellers på kroppen og brukt klorhexidin bestandig!
Gjest SmallTalk Skrevet 20. juli 2010 #11 Skrevet 20. juli 2010 I alle dager Jeg har min 3 piercing i leppa nå, og har et hull i hvert øre. Alltid brukt pyrisept og klorhexidin, ikke noe problem i det hele tatt. jeg og! har tilsammen hatt 12 hull rundtom i ørene, og 5 ellers på kroppen og brukt klorhexidin bestandig! Nå er det vel faktisk slik at de fleste piercingstudioer ikke anbefaler å bruke pyrisept eller klorhexidin lenger pga at dette er med på å forlenge grotiden og kan reagere med metallet i piercingen. Isteden så anbefaler de sterilt saltvann (øyeskyllevann) ettersom dette er mer eller mindre umulig å reagere på og man i hovesak ikke skal drepe de bakteriene som er naturlig rundt piercingen.
Minttu Skrevet 20. juli 2010 #12 Skrevet 20. juli 2010 Nå er det vel faktisk slik at de fleste piercingstudioer ikke anbefaler å bruke pyrisept eller klorhexidin lenger pga at dette er med på å forlenge grotiden og kan reagere med metallet i piercingen. Isteden så anbefaler de sterilt saltvann (øyeskyllevann) ettersom dette er mer eller mindre umulig å reagere på og man i hovesak ikke skal drepe de bakteriene som er naturlig rundt piercingen. Det er mye mulig, men jeg har da brukt kun det og piercingene har grodd helt fint og ikke tatt lang tid. Og jeg har ikke reagert på noe Kan bruke sånn annet og sikkert, men føler det blir ordentlig rent og bra når jeg bruker klorhexidin Man skal jo ikke rense det ihjel heller da.
Gjest SmallTalk Skrevet 20. juli 2010 #13 Skrevet 20. juli 2010 Jeg har bare brukt linsevæske på de andre piercingene jeg har hatt, og har aldri hatt noe trøbbel med dem. Kun denne jeg har hatt problemer med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå