Gå til innhold

Norske menn akterutseilt ?

Fremhevede innlegg

Gjest lurven
Skrevet

jeg er en av de mennene som ikke klarer å møte norske kvinners høye seksuelle krav, derfor er jeg gift med en afrikansk dame :popcorn:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

4-tiår, det er kun snakk om 4-tiår, hvor mange århundrer tok det ikke før kvinnene følte at de også ville ha en bit av kaka?

Faktisk, i hekstesakene/trolldoms-dommene så var det KVINNER som var anklagere.

I de århundrene var menn også offer for overgrep og marginalisering i stor grad-

-hvis ikke du kan se det så er du tydeligvis bare ute etter status og penger.

Skrevet

Menn har alltid vært undertrykket kvinne de. Det er alltid kvinner som har lengst liv og har alltid hatt bedre helse enn menn. Så det er ikke bare idag menn tar vare på kvinner, det har nok vært sånn i hele menneskehetens historie.

Skrevet

jeg er en av de mennene som ikke klarer å møte norske kvinners høye seksuelle krav, derfor er jeg gift med en afrikansk dame :popcorn:

Jeg hører stadig om norske kvinners høye seksuelle krav som er så vanskelig å innfri, men ingen har ennå forklart hva de høye kravene består i?

Gjest tjavel
Skrevet

Faktisk, i hekstesakene/trolldoms-dommene så var det KVINNER som var anklagere.

I de århundrene var menn også offer for overgrep og marginalisering i stor grad-

-hvis ikke du kan se det så er du tydeligvis bare ute etter status og penger.

Hekseprosessene

Den første hekseprosess fant trolig sted i Frankrike 1264. Men først da pave Innocens 8 i 1484 sendte ut et brev om at man skulle lete frem hekser og drepe dem, fikk forfølgelsene større omfang. Grunnlaget for forfølgelsen av en heks var 2 Mos 22,18: «En trollkvinne skal du ikke la leve.» I 1487 kom Jakob Sprengers Heksehammeren (Malleus maleficarum), en bok som gav en detaljert oversikt over heksekunster og en oppskrift for behandling av hekser for å få dem til å tilstå. Tortur var det mest effektive middel. Man kunne prøve heksens skyld med den såkalte vannprøve. Heksen ble bundet og kastet i vannet, og hvis hun da fløt, var hun skyldig. Den mest intense perioden for hekseprosessene i Europa er 1580–1630. I Danmark fant den siste hekseprosess sted i 1700, i Sverige 1763, i Tyskland 1775. Men heksetroen holdt seg også etter at prosessene tok slutt. Enkelte steder er den ennå levende, blant annet i noen afrikanske land hvor det jevnlig kan skje at personer blir beskyldt for hekseri.

Den stigende oppmerksomheten hekseprosessene har fått fra forskere, har ført til at de fleste overslagene over antall hekser som ble henrettet nå er mye lavere enn tidligere. Det er sannsynlig at så mange som 100 000 personer ble formelt anklaget for hekseri. Av disse skal rundt 40 000 ha fått dødsdom (ved brenning eller henging). Man har beregnet at ca. 80 % var kvinner, men i enkelte regioner, som Normandie, Estland, Finland, Island og blant samene, figurerer menn like ofte som kvinner. Hekseprosessene er altså samfunnsmessig sett et marginalt fenomen, men har fått desto større oppmerksomhet.

Kvinner anga andre kvinner ofte pga sjalusi, og menn anga gjerne sin egen kone hvis de var misfornøyde med henne og hadde sett seg ut en annen kvinne. Kvinner gjorde gjerne det samme med sine ektemenn. Overtro og usikkerhet lå gjerne bak prosessene.

Menn i dag har større valgmuligheter enn for 40 år siden, de kan jobbe i omsorgsyrker, de kan trille en barnevogn uten å bli hetset av andre menn, de slipper å ha hele forsørgerbyrden alene, de har mulighet for å få omsorgen for sine barn, det er idag ingen selvfølge at kvinnen skal få underholdningsbidrag fordi det er meningen at dagens kvinner skal kunne forsørge seg selv - det bidraget de får er for barnene og fordelt sånn at jo mer mannen har barna jo mindre får kvinnen. Tidligere fikk kvinnen overgangsstønad til minste barnet var 10 år, nå er det til barnet er 3 år, da skal hun klare seg selv. Så det er jo flere endringer som har gavnet mannen også.

Gjest Ziggen
Skrevet

Norge importerer 50.000 fremmedkulturelle mennesker hvert år, blant annet mange unge menn med et helt annet kvinnesyn enn det norske menn har.

Så til alle norske kvinner med behov for spenning i tilværelsen: Det blir veldig mye spenning i fremtiden. Kanskje litt farlig, men definitivt ikke kjedelig. Mulig kvinnesaken blir satt 100 år tilbake i tid, men vanskelig å få i både pose og sekk.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Noe av det mest sexy jeg vet er menn som triller barnevogn, men jeg vet ikke om det egentlig har så mye med denne debatten å gjøre.

Dette er jo en latterlig tråd allt i alt. Flere millioner menn plaseres i en og samme kategori. Om en lignende tråd ble starta om norske kvinner hadde det vært ramaskrik uten like, og tråden hadde i løpet av en dag blitt min 10 sider lang. Selv tåler vi ikk e generaliseringer som dette.

Det finnes en drøss av fantastiske norske menn og sikkert en drøss mindre fantastiske også, på lik linje med andre land i verden. Det finnes alltid vinnere og tapere på kjønnsmarkedet i ALLE land. Jeg er enig i at det er et problem at norkse kvinner sender ut signaler om at vi ønsker snille og omsorgsfulle menn i hverdagen når dette et kanskje ikke stemmer med hva vi ønsker oss i senga. Det er her dette med kommunikasjon kommer inn. Det er da vi selv som må kommunisere hva vi vil og ønsker oss. Jeg har ikke opplevd at det har vært et problem å få mannen aktiv eller dominant i senga når jeg har ønsket dette, og når jeg åpner for at jeg ønsker å vite hva han også vil åpner dette også mye for at han tør å slippe seg mer fri og ta det han selv vil også. Det er nok ikke noe genetikk i at norkse menn er for snille i senga, de har samme ønsker og behov som andre menn men behøver kanskje litt mer beskjed i klartekst om at det er ok å slippe disse ønskene fri.

Og et annet viktig poeng. Når dere snakker om de mindre tafatte utendlandske guttene, så har dere selvsagt bare truffet "vinnerne" på kjønnsmarkedet. Dere har bare truffet de som aktivt legger seg etter damer og er flinke til å kurtisere. De andre mannfolka i disse lendene legger dere ikke like mye merke til. Mens i norge er dere bedre kjennt og legger merke til hele spekteret av menn, de agressive, de pågående, de tilbakeholdne og de tafatte. Så samenligner dere hele spekteret i norge med den aktive delen av spekteret i et annet land. Ser dere her at sammenligningen blir da gjort på et helt feil grunnlag? Utendlanske damer skryter ofte over de vakre norske mannfolka fordi det er disse de legger mest merke til på besøk her. Så drar de hjem til sitt land og klager over at norske menn er så mye penere, men de la da mindre merke til de mindre pene fordi disse ikke fanger interessen like mye særlig når man er på et sted i kortere tid. På denne måten legger vi altså alltid merke til de mest positive sidene først, og sammenligner da disse med hele spekteret hjemme. Derfor mener alltid alle at andre landt er bedre enn ens eget... det handler bare om hva vi legger merke til på de forskjellige stedene og hva som stikker seg ut som mest fremtredende der og da.

Skrevet

Norge importerer 50.000 fremmedkulturelle mennesker hvert år, blant annet mange unge menn med et helt annet kvinnesyn enn det norske menn har.

Så til alle norske kvinner med behov for spenning i tilværelsen: Det blir veldig mye spenning i fremtiden. Kanskje litt farlig, men definitivt ikke kjedelig. Mulig kvinnesaken blir satt 100 år tilbake i tid, men vanskelig å få i både pose og sekk.

Er kvinnesaken bærekraftig i global målestokk?
Skrevet (endret)

hehe gbnj, nå fikk dem noe å tenke på.. haha, hvis hele verden skulle hatt feministenes frihet og krav til materialisme og forbruk(både menn og kvinner) så hadde planeten vært en steinørken for lenge siden...!!

Endret av waco
Skrevet (endret)

Hekseprosessene

Den første hekseprosess fant trolig sted i Frankrike 1264. Men først da pave Innocens 8 i 1484 sendte ut et brev om at man skulle lete frem hekser og drepe dem, fikk forfølgelsene større omfang. Grunnlaget for forfølgelsen av en heks var 2 Mos 22,18: «En trollkvinne skal du ikke la leve.» I 1487 kom Jakob Sprengers Heksehammeren (Malleus maleficarum), en bok som gav en detaljert oversikt over heksekunster og en oppskrift for behandling av hekser for å få dem til å tilstå. Tortur var det mest effektive middel. Man kunne prøve heksens skyld med den såkalte vannprøve. Heksen ble bundet og kastet i vannet, og hvis hun da fløt, var hun skyldig.

--------------------

Tidligere fikk kvinnen overgangsstønad til minste barnet var 10 år, nå er det til barnet er 3 år, da skal hun klare seg selv. Så det er jo flere endringer som har gavnet mannen også.

Og før der igjen så fikk mannen beholde barna etter en skillsmisse.

Må bare nevne en liten ting til, tror du virkelig på deg selv når du sier at gjennom tidene så er det flest kvinner som har blitt straffet? Flere kvinner enn menn som har blitt korsfestet? Stinet? Kasta over bord på et skip? Hatt kjølhaling? Vært i arresten? Fått piskeslag? Fått avkuttete lemmer? Leve i asyl? Leve i flukt? Måtte bo på en avsidesliggende øy som st.helena?

menn har alltid fått mer straff av samfunnet enn kvinner, kvinner er mere den som igangssetter bråket og kriger, har dere ikke sett troya? Eller hadde napoelen vært uten josefine?

Endret av waco

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...