Gå til innhold

Bør jeg melde i fra om dette?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

For noen dager siden var jeg på en "besøks-støl/seter" et sted i Norge hvor de blant annet har geiter. Noen av geitene hadde så lange klover at de to "neglene" på hver fot var flate og lå flere centimeter bortover bakken! Det så verken behagelig eller spesielt sunt ut, og jeg mener å ha hørt at om klover vokser seg for lange kan de sprekke opp slik at det blir infeksjoner i foten.

Jeg lurer på om jeg bør melde i fra et sted om dette? Kanskje til seteren selv? (Skjønt det er vel lite trolig de vil gidde å bry seg om noe slikt). Eventuelt til mattilsynet, dyrevernet, eller hvem nå enn det er som har ansvar for dyrs helse her i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke noe om geiter. Men syntes du det ser feil ut så for all del meld fra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Ja, for lange klover kan gi feil belastning og mange plager for dyrene, bla. betennelser. Geiteklover bør trimmes i alle fall én gang i kvartalet. Ville absolutt ringt mattilsynet og forhørt meg om de er enige i at det kan skyldes at dyrevelferden blir forsømt, eller sende en bekymringsmelding.

Endret av Airi Chikako
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Ja du er faktisk pliktig til å melde ifra om du ser noe slikt. Du kan sende bekymringsmelding til Mattilsynet som anonym. De skal følge opp alle slike meldinger.

Men igjen så kan det hende de venter på en klovskjærer og de vanligvis har ting på stell. En besøksgård burde ha vett på å holde ett GODT dyrehold. Ikke akkurat god reklame om de ikke har alt på stell for dyra sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...