DDuck Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 Hva kan man gjøre for å stramme opp "deigen" etter fødselen... Situps vil vel ikke ha noe effekt sien det er mest bare hud og ikke så mye fett... Noen som har noen smarte tips?
Gjest pysepusen Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 Jeg har lært at man iallfall ikke skal ta vanlige situps før en god stund etter fødselen (siden det tar en stund før magemusklene vokser sammen igjen). Skrå kan man derimot begynne med litt før. Ellers vet jeg ikke så veldig... har hørt om mange som har hatt god effekt av rockering så det skal jeg begynne med i kveld
Gjest Nuppa_ Skrevet 18. juli 2010 #3 Skrevet 18. juli 2010 Før du kommer ditt at du er førnøyd med magen din, kan du kjøpe singlet som er beregnet for oss med bollemage etter graviditet. Den holder huden og alt på plass. Ikke så veldig behagelig, men absolutt verdt det hvis du skal pynte deg Også gir den kanskje litt treningsmotivasjon!
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 18. juli 2010 #4 Skrevet 18. juli 2010 Plastisk kirurgi? Vips, så er magen din flat og perfekt
Gjest Nuppa_ Skrevet 18. juli 2010 #5 Skrevet 18. juli 2010 (endret) Plastisk kirurgi? Vips, så er magen din flat og perfekt Og vips så var vel lommeboka tom også. Dette er vel den siste utveien, og da bør man absolutt ikke få fler barn etterpå. Med mindre du har masse penger du ikke vet hva du skal bruke på. Endret 18. juli 2010 av Nuppa_
Gjest wahaj Skrevet 18. juli 2010 #6 Skrevet 18. juli 2010 Du skal vel ikke trene magen i det hele tatt de første 6 ukene (lengre ved keisersnitt), hvis ikke så kan musklene gro feil eller noe i den duren. Fikk også beskjed om å bruke magen minst mulig i begynnelsen, altså ikke stramme osv. Det går seg jo til fortere enn man aner. Men nå selv 4 mnd etter fødselen så har jeg fortsatt litt 3kant mage når jeg bøyer meg bakover, som jeg hadde i svangerskapet. Men du må også huske at det er en god del løshud, som tar litt tid å trekke seg inn igjen.
DDuck Skrevet 18. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2010 Ja det er jo løshuden jeg tenker på Vil så gjerne bli kvitt den... Dere har ikke noe erfaringer med sånne oppstrammende kremer eller lignende? Noen sier vel at massasje og skrubbing skal hjelpe også? :klø:
SummerJoy Skrevet 18. juli 2010 #8 Skrevet 18. juli 2010 Er det bare hud, eller er det sånn deig på en måte? Akkurat som om magen er utvidet? Det er uansett altfor tidlig å i det hele tatt tenke på det syns jeg. Det er enda ca 2 uker igjen før du skal begynne å trene noe som helst (utenom gåturer). Det er ikke sikkert livmoren din har trukket seg skikkelig sammen igjen enda en gang. Magen trekker seg veldig mye sammen av seg selv ettersom dagene og ukene og månedene går, og spesielt når du ammer. Etterhvert vil jo all trening hjelpe, men tidlig enda som sagt.
DDuck Skrevet 18. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 18. juli 2010 Jeg er klar over at jeg må vente Er bare intressert i å høre om noen vet hvilke tiltak som kan gjøres, for jeg vet nemlig ikke Det er for det meste bare hud... jeg gikk ned i vekt i svangerskapet så det er ikke så mye fett igjen... å det fettet som er der må gjerne bare være der for min del, men jeg vil gjerne ha huden min stram og fin igjen
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juli 2010 #10 Skrevet 18. juli 2010 Før du kommer ditt at du er førnøyd med magen din, kan du kjøpe singlet som er beregnet for oss med bollemage etter graviditet. Den holder huden og alt på plass. Ikke så veldig behagelig, men absolutt verdt det hvis du skal pynte deg Også gir den kanskje litt treningsmotivasjon! Hva slags singleter er dette og hvor får man kjøpt dem?
Sugerøret Skrevet 18. juli 2010 #11 Skrevet 18. juli 2010 Hud får du ikke gjort mye med om det er kun det som er saken Jeg hadde selv problemer etter fødsel og flere år med trening.En deig som hang og måtte dyttes inn i buksa .Legene sjekket meg og jeg fikk beskjed at dette var det kun plastikk kirurgi som kunne fikse Huden min hadde strekt seg så kraftig at den aldri ville krympe inn igjen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juli 2010 #12 Skrevet 18. juli 2010 Det er jo det som er litt faren med å gå ned mye samtidig som magen vokser. Det er det samme som skjer ved utvikling av hengepupper. Man får de gigapuppene fulle av melk, også raser man ned i vekt, og puppene får ikke lenger nok fett, og når melken forsvinner så sitter man igjen med to vaskefiller. Hadde du gått opp i svangerskapet som man skal, så hadde nok huden hengt litt bedre med, og ikke endt opp som vaskefille på magen din, fordi det ikke er noe fett der lenger til å fylle opp. er dessvverre ikke så mye å gjøre med løshud annet enn å operere det vekk
Vera Vinge Skrevet 18. juli 2010 #13 Skrevet 18. juli 2010 (endret) Plastisk kirurgi? Vips, så er magen din flat og perfekt Hva for slags råd er det å gi da? For det første har hun akkurat født, og det er alt for tidlig å si noe om hvordan magen blir etter hvert. For det andre syns jeg faktisk at man på et kvinneforum bør backe hverandre mer opp enn å foreslå plastisk kirurgi som en kjapp løsning når ts ikke en gang har nevnt det selv. Jeg dømmer ingen som velger plastisk kirurgi (selv om jeg i de fleste tilfeller syns det er veldig synd at man går til det skrittet), men jeg blir faktisk litt opprørt over at noen kan foreslå plastisk kirurgi for andre, nærmest ut av det blå. Som om naturlige variasjoner og vanlige følger av fødsler må fikses på. Om ts kommer til den konklusjonen selv når hun har fått de barna hun skal ha, så er det en helt annen sak. Endret 18. juli 2010 av Vera Vinge
DDuck Skrevet 18. juli 2010 Forfatter #14 Skrevet 18. juli 2010 Det er jo det som er litt faren med å gå ned mye samtidig som magen vokser. Det er det samme som skjer ved utvikling av hengepupper. Man får de gigapuppene fulle av melk, også raser man ned i vekt, og puppene får ikke lenger nok fett, og når melken forsvinner så sitter man igjen med to vaskefiller. Hadde du gått opp i svangerskapet som man skal, så hadde nok huden hengt litt bedre med, og ikke endt opp som vaskefille på magen din, fordi det ikke er noe fett der lenger til å fylle opp. er dessvverre ikke så mye å gjøre med løshud annet enn å operere det vekk Nå var det jo ikke akkurat planlagt at jeg skulle gå ned i vekt da.. Men omstendighetene gjorde det slik så da får jeg vel bare ta til takke med å være vaskefille Siden jeg ikke var gravid på den måten "som man skal"
Gjest pysepusen Skrevet 19. juli 2010 #15 Skrevet 19. juli 2010 Det er jo det som er litt faren med å gå ned mye samtidig som magen vokser. Det er det samme som skjer ved utvikling av hengepupper. Man får de gigapuppene fulle av melk, også raser man ned i vekt, og puppene får ikke lenger nok fett, og når melken forsvinner så sitter man igjen med to vaskefiller. Hadde du gått opp i svangerskapet som man skal, så hadde nok huden hengt litt bedre med, og ikke endt opp som vaskefille på magen din, fordi det ikke er noe fett der lenger til å fylle opp. er dessvverre ikke så mye å gjøre med løshud annet enn å operere det vekk Nå var det jo ikke akkurat planlagt at jeg skulle gå ned i vekt da.. Men omstendighetene gjorde det slik så da får jeg vel bare ta til takke med å være vaskefille Siden jeg ikke var gravid på den måten "som man skal" Da får jeg også ta til takke med vaskefiller Man kan jo ikke så mye for at man går ned i vekt under svangerskapet. Jeg var jo ikke kvalm med vilje liksom!!! Men dinedama - jeg gikk som sagt også ned i vekt og bollemagen blir mindre og mindre fordi den trekker seg sammen jo lenger tid det går etter fødselen. Jeg har treningsnekt (sånn trening for å gå ned i vekt) nå av lege/jordmor siden jeg også har gått så mye ned i vekt etter fødselen, og har kun gått daglige rolige turer. Men huden har blitt utvidet under gravidteten og det tar litt tid før den går tilbake igjen! Det jeg gjør nå er å gå i bukser som er litt høye på livet så ser jeg så slank ut som jeg aldri har gjort før (og rockeringen min som jeg begynte med i går da )
DDuck Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #16 Skrevet 19. juli 2010 Bruker du sånn stor og tung rockering? Har prøvd en sånn en gang i tiden men det var så vondt at jeg var helt blå i flere dager etterpå (får vel lett blåmerker jeg.. ) Jeg er jo også så slank som jeg aldri før har vært og forsåvidt elsker jeg den nye kroppen min Det er bare denne "vaskefilla" som plager meg
Gjest SmallTalk Skrevet 19. juli 2010 #17 Skrevet 19. juli 2010 Det er jo det som er litt faren med å gå ned mye samtidig som magen vokser. Det er det samme som skjer ved utvikling av hengepupper. Man får de gigapuppene fulle av melk, også raser man ned i vekt, og puppene får ikke lenger nok fett, og når melken forsvinner så sitter man igjen med to vaskefiller. Hadde du gått opp i svangerskapet som man skal, så hadde nok huden hengt litt bedre med, og ikke endt opp som vaskefille på magen din, fordi det ikke er noe fett der lenger til å fylle opp. er dessvverre ikke så mye å gjøre med løshud annet enn å operere det vekk Nå er det vel faktisk ikke alle som klarer å styre om de går opp eller ned i vekt i løpet av et svangerskap. Noen mennesker lider av ekstrem kvalme og da er det faktisk alt annet enn enkelt å gå opp det man skal i vekt. Noen mennesker har faktisk problemer med å holde den vekta de hadde som utgangspunkt før graviditeten og en del blir til og med lagt inn på sykehus og får næring intravenøst slik at de ikke skal knekke helt sammen av næringsmangel. Har både mor og svigermor som var med på det siste, og det var visst alt annet enn moro. De ville vel strengt tatt heller lagt på seg ekstremt mye fremfor å miste ekstremt mye egenvekt pga konstant spye i 9 mnd. TS: Gi det litt mer tid. Nå aner ikke jeg hvor stor magen din har vært, men når tiden er inne for det, vil nok huden begynne å trekke seg sammen igjen. Med tanke på at det ikke er så lenge siden ungen kom ut, så har sikkert kroppen en del annet å bruke krefter på med en gang.
siebaeo Skrevet 21. juli 2010 #18 Skrevet 21. juli 2010 Det er jo det som er litt faren med å gå ned mye samtidig som magen vokser. Det er det samme som skjer ved utvikling av hengepupper. Man får de gigapuppene fulle av melk, også raser man ned i vekt, og puppene får ikke lenger nok fett, og når melken forsvinner så sitter man igjen med to vaskefiller. Hadde du gått opp i svangerskapet som man skal, så hadde nok huden hengt litt bedre med, og ikke endt opp som vaskefille på magen din, fordi det ikke er noe fett der lenger til å fylle opp. er dessvverre ikke så mye å gjøre med løshud annet enn å operere det vekk Hva er logikken i dette..? :klø: At dersom man hadde mer fett på magen ville huden vært strammere..? På samme måte som at puppene ville vært fyldigere om man hadde mer fett der? Har litt problemer med å se sammehengen mellom pupper og mage.. Og regner med TS helst så at fettet holdt seg borte OG at huden ble strammere. Dersom man legger mye på seg samtidig som magen vokser vil jo huden strekkes enda mer skulle man tro. Og det motsatte dersom man ikke legger på seg så mye. Men tar i mot all ny kunnskap med takk om det er fakta
Gjest pysepusen Skrevet 21. juli 2010 #19 Skrevet 21. juli 2010 Bruker du sånn stor og tung rockering? Har prøvd en sånn en gang i tiden men det var så vondt at jeg var helt blå i flere dager etterpå (får vel lett blåmerker jeg.. ) Jeg er jo også så slank som jeg aldri før har vært og forsåvidt elsker jeg den nye kroppen min Det er bare denne "vaskefilla" som plager meg Ja, det er denne rockeringen Jeg er også blå og gul i begynnelsen, men man må ta tiden til hjelp Også er det lurt å bruke TYKKE gensere de første gangene
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juli 2010 #20 Skrevet 21. juli 2010 Det tar minst 9 mnd før kroppen er tilbake etter en fødsel. Noen er mer heldige en andre. Jeg trente masse etter mine 3 fødsler og det tok 2 år etter siste fødsel hvor magen ble "normal" igjen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå