Gå til innhold

Lavt stoffskifte og Ketose

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei hei

Jeg har surfet litt på nett etter informasjon. Men det blir så mye og så sammensatt at jeg blir så forvirret.

Jeg har det siste lagt på meg ekstrem mye. Jeg har tidligere hatt spiseforstyrrelser (tror jeg da blir nå usikker på det og) og derfor spist meg ihjel. Jeg la på meg litt over 35 kg. Jeg kom dermed over noe som heter xtravagansa. Det er et diettprogram som jeg må følge. 3 shakes om dagen er det eneste jeg skal ta og når jeg endelig kommer i ketose (etter 3-4 dager) vil jeg gå ned ca 10 kg i mnd. Jeg har nå gått på det i litt over 3 uker og tatt av 12 kg.

Forrige uke var jeg hos legen og tok noen blodprøver. I det fremgikk det at jeg har lavt stoffskifte. Alle andre verdier var fine, men det var stoffskifte som var lavt. Jeg fikk dermed levaxin og skal ta en tablet fire ganger i uka.

Det jeg nå lurer på.... kan jeg ha fått lavt stoffskifte på grunn av shakene? Det sies jo at for høyt inntak av jod kan resultere i lavt stoffskifte. Shakene har et innhold på 171.7 mcg jod! Det skal dog sies at mamma har høyt stoffskifte og to av mine søstre har lavt stoffskite. Hva om jeg slutter med shakene vil stoffskifte normaliseres?

Jeg har egentlig behov for å gå på disse shakene i 2 mnd til. Vil jeg fortsette å gå ned i vekt om jeg tar tablettene? Stoffskifte vil jo da normaliseres?

Er veldig urolig for dette! Vil gjerne ned i vekt :( Og det helst fort. Jeg har tidligere også fått reduktil og har 2 mnds forbruk liggende. Jeg går på disse også slik at forbreningen holder seg på et høyere nivå.

Jeg har ikke sprukket og vet at jeg ikke vil sprekke vil nok være i ketose. men er redd kroppen min ikke vil gi etter.

Tusen takk til alel som tar seg tid til å svare.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ehh... Jeg regner med at du sa til legen, det du skriver her?

Skrevet

Snakk med legen! Det er ikke lurt å gå på en så ekstrem diett når du skal stilles inn på riktig dose stoffskiftehormoner.

Ellers kan for høyt jodinntak føre til HØYT, ikke lavt stoffskifte.

Skrevet

Jo, jeg sa det. Men Fastlegen min er på ferie og jeg snakket med hun som assisterer ham. Og hun virker jo helt på bærtur. Hun virker så inkompetent til å svare på noe som helst. Hun mumler og snakket gebrokkent og det bare irriterte meg.

Fastlegen min kommer ikke før den 23 august. Tenkte å følge dietten frem til da. Problemet er at jeg ikke har alle de symptomene man har når man har lavt stoffskifte. Noe som er veldig bra heldigvis, men jeg lurer på om ting forverrer seg jo eldre jeg blir? Er jo bare 24 nå.

Dessuten har ikke mine søstre noe andre plager heller nå som de går på medisiner, samt begge er normalvektige. Ene har faktisk gått ned i vekt med trening og riktig kosthold.

Skrevet

Jo, jeg sa det. Men Fastlegen min er på ferie og jeg snakket med hun som assisterer ham. Og hun virker jo helt på bærtur. Hun virker så inkompetent til å svare på noe som helst. Hun mumler og snakket gebrokkent og det bare irriterte meg.

Fastlegen min kommer ikke før den 23 august. Tenkte å følge dietten frem til da. Problemet er at jeg ikke har alle de symptomene man har når man har lavt stoffskifte. Noe som er veldig bra heldigvis, men jeg lurer på om ting forverrer seg jo eldre jeg blir? Er jo bare 24 nå.

Dessuten har ikke mine søstre noe andre plager heller nå som de går på medisiner, samt begge er normalvektige. Ene har faktisk gått ned i vekt med trening og riktig kosthold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...