Gå til innhold

til alle her som LIKER shabby chic/fransk landstil!


*Bumblebee*

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å forandre stilen på vårt kjøkken fra "moderne" til mer gammeldags stil(flyttet inn i møblert hus,så vil sette MITT preg på tingene nå):)

Kjøkkenet er stort..rundt 40 kvm vil jeg tro.må i første omgang skifte gardiner fra panel til noe mykere,og så skal jeg kjøpe nytt spisebord etter hvert.har sett litt på noen hos living,bla.a.dette (det som heter southwood) og noen andre i tillegg.

Men så har jeg gjerne lyst på en lysekrone..noen som kjører slik stil hjemme som har det?

Hvordan er det med str i forhold til bordet,og høyden ifra taket og ned/bordet og opp om noen forsto det..;)

Har inntrykk av at disse lampene skal henge forholdsvis lavt over bordet,i alle fall ikke langt oppi taket? :klø:

Nå har jo vi ganske så høyt under taket,så håper jeg kan få til å bruke en slik lampe..

Setter stor pris på innspill og tips ang ominnredning til denne stilen,alt av interesse!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nanette

Det er vanlig å ha den såpass høyt slik at den ikke henger mellom den du sitter ovenfor, men at den henger over hodene deres. Ikke noe særlig å ha ei lysekrone du kræsjer i når du skal forsyne deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: var visst ikke så mange her som er fan av den stilen..men takk for svar anyways! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg holder også på å omgjøre litt hjemme, har en blanding av shabby chick,rustikk og bohem. Har nettopp grunnet, pusset ned, malt, pusset ned og malt igjen salongbordet vårt for å få den riktige slitte looken.

Lamper skal henge minst en halv meter over bordet. Til et vanlig 6 manns bord holder det med ei lita lysekrone med f.eks 4 lys på. Om dere har veldig høyt tak så går det an å sette på ekstra ledning og kjøpe mer kjetting hos en jernvarehandel.

Så er det veldig kjekt å kunne dimme lyset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...