Gå til innhold

Blir ikke kvitt tannskjæring


Gjest desperat

Anbefalte innlegg

Gjest desperat

Er det noen som har greid å slutte å skjære og bite tenner?

Jeg er på mitt 4. eller er det 5. år med biteskinne om natta(har kommet ut av tellinga). Den beskytter mine egne tenner - noe som selvfølgelig er vel og bra, men den får meg ikke til å stoppe med gnaginga og bitinga. Jeg går dermed rundt med mørbankede muskler og supersensitive tenner. I tillegg mener tannlegen min at kjeveleddene er i ferd med å gå ad undas. Bruskskiva mellom leddkulene på den ene sida har visstnok flyttet på seg slik at det nå ikke er noe som hindrer kjevebenet å møtes inni der.

Tannlegen gir meg bare beskjed om å fortsette med skinna, men den minsker jo bare problemet ved at jeg ikke greier å ødelegge tennene i samme farta som før. Noe permanent løsning på gnaginga og bitinga er det jo ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff :klemmer:

Jeg sliter med det samme. Jeg gnager om dagen også, så jeg har alltid tyggis i munnen for jeg føler at det skåner tennene litt. Tannlegen min sier bare "bruk skinna når du skal legge deg, og gjerne når du ser på tv/film også", men jeg biter jo fortsatt. Og det er ikke akkurat behagelig å sove med den dumme skinna heller :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har nettopp begynt med en sånn tannskinne,men jeg biter alikevel.Kjenner at jeg er litt øm i tennene om morgenen.Håper det ikke varer i flere år,da jeg får vondt i nakken av det :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...