danny40 Skrevet 17. juli 2010 #1 Skrevet 17. juli 2010 Brudgommen min vil ikke hjelpe meg med bryllupet. Han sier at jeg burde ordne alene. Er det mulig???? Ser ut som han ikke vil gifte seg med meg i det hele tatt.... Hvordan oppfører brudgommen deres? Er de aktive i hele prosessen?
Drama_Queen Skrevet 17. juli 2010 #2 Skrevet 17. juli 2010 Han er vel ikke sånn kjempedelaktig, men han prøver Det er stort sett jeg som tar avgjørelser når det kommer til pynt, klær, musikk i kirke og sånn, rett og slett fordi at det ikke spiller noen rolle for han. Men på lokale og vin og sånn har han gjort sitt Hadde han sagt at jeg burde ordne alene, ja, da hadde jeg faktisk ikke gadda gifta meg for dette er noe vi skal gjøre sammen !
Gjest brutal_mann Skrevet 17. juli 2010 #3 Skrevet 17. juli 2010 Tjah... Overdådige bryllup er en kvinnegreie. Ergo, ikke mas på mannen.
tina89 Skrevet 17. juli 2010 #4 Skrevet 17. juli 2010 det er for det meste jeg som ordner allt, men han synes bare det er greit at jeg bestemmer allt, har bryr seg ikke så mye og hvordan det blir bare at vi står oppe me alteret sammen. Men det er EN ting han SKAL bestemme sier han og det er hvilke bil som skal brukes. og det er helt greit med meg, jeg elsker den bilen vi sikkert kommer til og ende opp med. ikke mas på mannen din hvertfall, spørr om han vil hjelpe med noe enkle greier =)
Kameline Skrevet 17. juli 2010 #5 Skrevet 17. juli 2010 Et bryllup er for begge - og er derfor en jobb for begge også! Da vi gifta oss - var det vel stortsett jeg som gjorde den meste av planleggingen, men mannen min var klar over at han hadde med å stille opp når jeg trengte hjelp, evt om det var oppgaver han kunne planlegge alene. Han planla bil, bryllupsnatt bl.a... Vi jenter må være litt obs på, at om vi ønsker at mannen skal planlegge - så må vi også godta hans meninger og tanker om hvordan ting skal være... Jeg opplevde at jeg ofte ønsket å ha kontrollen og siste ordet selv i de fleste avgjørelsene - og da ble det feil av meg å kreve at han skulle planlegge på min måte...ergo gjorde jeg det meste selv
Supramundane Skrevet 17. juli 2010 #6 Skrevet 17. juli 2010 Tjah... Overdådige bryllup er en kvinnegreie. Ergo, ikke mas på mannen. Enig med brutal_mann. Det ligger nok et kvinnes hjerte nærere å styre og planlegge et bryllup. Jeg ville ikke presset han til å engasjere seg hvis han ikke ønsker det. Å gjøre enkle, delegerte oppgaver burde han derimot klare. Min mann fikk f.eks selv ansvar for å ordne sitt antrekk, samt skjenkeløyve. Vi jenter må være litt obs på, at om vi ønsker at mannen skal planlegge - så må vi også godta hans meninger og tanker om hvordan ting skal være... Jeg opplevde at jeg ofte ønsket å ha kontrollen og siste ordet selv i de fleste avgjørelsene - og da ble det feil av meg å kreve at han skulle planlegge på min måte...ergo gjorde jeg det meste selv Dette syns jeg er et godt poeng. Jeg fikk ting som jeg ville, han slapp å engasjere seg så veldig = vinn-vinn.
Gjest Mahareth Skrevet 17. juli 2010 #7 Skrevet 17. juli 2010 Jeg hadde blitt rimelig irritert hvis mannen ikke ville vært med på noe av planleggingen. Vi har tatt mange avgjørelser sammen, som lokaler, servering, hva slags vielse og sånne ting. Han har selvfølgelig ordnet antrekket sitt selv Jeg har ikke følt at jeg har planlagt hele bryllupet alene.
Gjest SmallTalk Skrevet 17. juli 2010 #8 Skrevet 17. juli 2010 Vi har ikke noen konkrete gifteplaner, men her blir det felles planlegging. Et bryllup er noe man gjør sammen, og da får vi nesten planlegge sammen også. Noe har vi faktisk klart å bli enige om allerede. Det er hvilken kirke, hviklet lokale og at vi vil ha minst mulig å gjøre selv. Ergo: Lokale som stiller med mat/drikke/bar/pynt/servitører/rydding/vask osv. Jeg er ikke noen utpreget "bløtkake" som skal ha alt rosa og på min måte. Liker best kompromisser, ig da tror jeg at det skal bli ganske greit å komme frem til noe i fellesskap.
Barcelone Skrevet 17. juli 2010 #9 Skrevet 17. juli 2010 Vi planlegger SAMMEN. Vi er enig om catering og hvor og når. Jeg sjekker detaljer på en del ting, men ellers tar vi storts sett alle beslutningene sammen. Eneste er at jeg har valgt hvilke sang jeg vil gå inn til! Og han skal få kjøpe blomstene mine =o)
Drama_Queen Skrevet 17. juli 2010 #10 Skrevet 17. juli 2010 En ting er jo at han ikke blander seg og at jeg får bestemme der jeg vil, det er jo helt supert, men når han påstår jeg bør fikse alt alene slik som HI skriver, DA synes jeg ikke det er ok lenger.
Gjest brutal_mann Skrevet 17. juli 2010 #11 Skrevet 17. juli 2010 Et bryllup er for begge - og er derfor en jobb for begge også! Neppe. Et bryllup er for henne. Ekteskapet derimot er for begge.
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juli 2010 #12 Skrevet 17. juli 2010 Hos oss er det nok jeg som drar mesteparten av lasset i forb med selve planleggingen, rimelig stereotypt, men det funker for oss. Vi deler på kostnadene, ca 40-60. (Han tjener mest, og jeg har mest fritid og da er det enklere å bruke mer tid på planleggingen) En annen ting vi gjør, er at jeg undersøker alternativer, og så tar vi bestemmelsen sammen, på feks lokale, meny osv. Men sånn etterhvert kommer han til å hjelpe til med praktiske ting, løfing/bæring og organisering av kompiser til bærehjelp. Men helt alene... næh.... hadde ikke likt det....
danny40 Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #13 Skrevet 17. juli 2010 Takk for alle svarene! Jeg tror han vil at jeg begynner med planleggingen. Vi er litt "lost" i begynnelsen. Jeg tror han blir mer interessert etter hvert :-)
Clebra Skrevet 18. juli 2010 #14 Skrevet 18. juli 2010 mye av stasen ved å gifte seg, er jo den felles planleggingen. Det å kunne sette seg ned på kvelden med et glass rødvin og prate bryllup er utrolig hyggelig! Det er jo en fest man arrangerer sammen. Her er nok han noe mer engasjert enn meg, men vi planlegger stort sett alt sammen. Nå er nok min samboer noe mer bridezilla enn de fleste, han synes det er super stas å planlegge fest! Har vennepar som faktisk har kranglet i overkant mye i planleggingstiden, og det må være skikkelig kjipt.. Ofte engasjerer vel mannfolkene seg mest i musikk, transport, eget antrekk, fotograf osv? Mens bruden er opptatt av detaljene - duk, blomster, pynt, kjole, sko, undertøy osv? Det er i allefall mitt inntrykk. Du får dra han med deg - og la han bestemme mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå