Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juli 2010 #1 Skrevet 17. juli 2010 Jeg tror jeg må være kronisk plaget med hemoroider. Jeg har dem støtt og stadig. Har vært operert for det, og da sa kirurgen at nå ville de ikke komme igjen, men det gjorde de. Fastlegen min gir meg resepter på Scheriproct stikkpiller + salve, OG Proctosedyl stikkpiller og salve, og han har sagt at de må jeg bruke når det gjør vondt. Og de fungerer en stund, men alltid før mens blir det så mye mer vondt og verre. Livskvaliteten suger. Kan nesten ikke gå ut om dagene fordi det gjør så sykt vondt. Var ute en tur i går og da jeg kom hjem måtte jeg bare legge meg ned. Sitter av og til i sånt varmt bad, og det hjelper en stund, men nå i det siste har det ikke hjulpet noe særlig på den/de jeg har. Skal jo ikke bruke de pillene og salvene hele tiden, men jeg synes ikke at jeg har noe annet valg.(Har brukt mer eller mindre i 4 mndr nå, og jeg VET at det ikke er så bra, men vet ikke om noe annet jeg kan gjøre). Er det noen som vet om ting eller noe mat jeg kan bruke/spise som gjør at dette kanskje ikke vil gjøre så inni helvete vondt? Eller andre medikamenter? Jeg er så lei. :cry:
Sugerøret Skrevet 17. juli 2010 #2 Skrevet 17. juli 2010 (endret) kutt ut å sitte i varme bad! Varme = ting utvider seg +tyngdekraft Kalde omslag /kluter som du legger inntil hemoroiden.Unngå å sitte rett opp og ned.Unngå å sitte på toalettet mer enn akkurat det du må for å rekke ting. Du kan forsiktig prøve å dytte hemoroiden inn etter du har hatt på litt kalde omslag som gjør at hemoroiden trekker seg sammen.Selv har jeg brukt sinksalve da den er kjølendes og virker på sårflater Unngå mat som gjør deg hard i magen! Om du er så kraftig plaget igjen,kom deg til lege.Du skal da ikke gå rundt og ha det så vondt God bedring Endret 17. juli 2010 av Kårky
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå