Gå til innhold

Byller under armen

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en diger, smertefull byll i venstre armhule. Den er temmelig stor og rød, og hele armen kjennes nummen. Hadde det samme for noen uker siden, da gikk det hull på den av seg selv, og jeg presset ut masse puss. Den forsvant (trodde jeg) men nå har det altså blusset opp igjen på ca samme sted.

Hadde dette dritet en gang sommeren for to år siden også. Da gikk det også hull på den og den forsvant helt.

Kan dette skyldes barbering? Jeg har litt kronglete "form" på armhulene mine, og det er ofte vanskelig å barbere uten å bli sår eller få nupper. Jeg gjetter at bakterier har kommet inn i disse sårene og dannet betennelse? Om sommeren barberer jeg meg jo gjerne oftere også.

Jeg har ringt til legevakten, de skulle ringe meg opp igjen i løpet av dagen pga stor pågang. Håper jeg får komme til.

Er det noen andre her som har hatt noe lignende? Trenger litt beroligende erfaringer mens jeg venter på legetime, håper virkelig ikke dette er noe alvorlig :frown:

Jeg bør tydeligvis ty til andre hårfjerningsmetoder enn barbering. Noen som kan anbefale noe? En mild, men effektiv hårfjerningskrem etc?

Huff, dette er utrolig smertefullt :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger ikke nødvendigvis være på grunn av bakterien, det kan også være infiserte talgkjertler. Se f.eks dette hos lommelegen.

Skrevet

...eventuelt inngrodd hår. Det kan bli vondt etterhvert :(

• 4 år senere...
Skrevet

Det er nok Hidradenitis Suppurativa. Kronisk hudsykdom som ødelegger livet mitt. Operasjoner hjalp ikke for meg dessverre.

Skrevet

Det er nok Hidradenitis Suppurativa. Kronisk hudsykdom som ødelegger livet mitt. Operasjoner hjalp ikke for meg dessverre.

Huff :( Stakkars deg :hug: . Finnes det ingen måte å åbli kvitt det på?

Hva kommer sykdommen av?

Anonymous poster hash: b0e4a...fdc

Skrevet

Tipper på kronisk svettekjertelbetennelse.

Uansett, du må ha legehjelp.

Anonymous poster hash: 103ac...994

• Liker 1
Skrevet

Tipper på kronisk svettekjertelbetennelse.

Uansett, du må ha legehjelp.

Anonymous poster hash: 103ac...994

Det samme tenkte jeg.

Skrevet

Å nei! Jeg har det også! Uten at jeg viste det....

Jeg sliter med slike byller mellom føttene og på rumpa. sykt vondt. Men... jeg har aldri fått det under armhulene....

Anonymous poster hash: f0b57...352

Skrevet

Hidradenitis suppurativa er underdiagnostisert og lite forsket på i dette landet dessverre. Mye støtte og gode tips å få på facebook på den lukkede gruppen som kalles "Hidradenitis suppurativa support group" tror jeg er den eneste fra norge der. håper flere nordmenn får rett diagnose og joiner støttegruppen.

Siden det er en autoimmun kronisk sykdom blir man dessverre aldri kvitt det, men på støttegruppen på facebook er det mange gode tips til smertelindring osv. de fleste i gruppen er amerikanere og det ser ut til at de har kommet mye lengre forskningsmessig i USA på det området.

• Liker 1
Skrevet

Å nei! Jeg har det også! Uten at jeg viste det....

Jeg sliter med slike byller mellom føttene og på rumpa. sykt vondt. Men... jeg har aldri fått det under armhulene....

Anonymous poster hash: f0b57...352

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...