Gå til innhold

Deres beste suppeoppskrift?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg får besøk fra andre siden av verden. De kommer hit ganske sent på kvelden (21-22-tiden), så jeg tenkte at jeg kunne servere nystekte rundstykker og en god suppe.. men.. mangler oppskrift på en god suppe!

Noen gode forslag (helst så fort som mulig ;) )?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får besøk fra andre siden av verden. De kommer hit ganske sent på kvelden (21-22-tiden), så jeg tenkte at jeg kunne servere nystekte rundstykker og en god suppe.. men.. mangler oppskrift på en god suppe!

Noen gode forslag (helst så fort som mulig ;) )?

Lag chilisuppe! Kanongodt!

5 løk

4 fedd hvitløk

1-2 chili

4 kyllingfilet i biter

stekes i litt smør til blankt

Ha i:

2 kyllingbuljong terninger

1 oksebuljong

5 dl tomatjuice

1 boks herm. tomat

1 ts spisskummin

salt og pepper

Kok i 2-3 timer og server med skåler av tortillachips, rømme, revet ost, mais og salsa!

Kanongodt!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Eller bare kjpl lofoten kremet fiskesuppe og tilsett fiskebiter og evt ekstra grønnsaker. den er bare nam nam! :)

Skrevet

Eller bare kjpl lofoten kremet fiskesuppe og tilsett fiskebiter og evt ekstra grønnsaker. den er bare nam nam! :)

+ krepsehaler, (ganske masse) matfløte, hakket chili, litt hotsaus og masse dill..

Skrevet

En enkel grønnsakssuppe jeg fant hos Jamie Oliver, er å frese purre i olivenolje, tilsette vann og koke den til mør med hel pepper og salt, og så ha i en boks eller to med kikerter (OK, jamie koker selvsagt kikertene også, så det kan du jo evt gjøre). Tilsett buljong om du ønsker, men personlig syns jeg den ødelegger den delikate purresmaken. Kjør eventuelt stavmikseren oppi gryta for litt kremet konsistens.

Server med et dryss parmesan og en dæsj av en god olivenolje, og godt brød. Denne suppa er kjempeenkel og har kort tilberedningstid, og de aller fleste syns den er NAM (ingen har i alle fall turt å si noe annet til meg).

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Thaisuppe, enkelt forklart. En slager!

Hvitløk, purre, frisk koriander, chili, vanlig løk i strimler i olje surres. Etter det putter man oppi de grønnsakene man vil. Helst aubergine, tomater,squash, sopp, paprika ++. Hell i kokosmelk, mer chili, litt grønnsaksbuljong, litt av det som finnes, currypaste, kok en stund, putt i litt kikerter og voila. :)

Serveres med en skål vårløk, en med bønnespirer, en med ekstra chili, ferskt brød og smør.

Eller du kan forøke blomkålsuppe.

Kok gulrøtter, blomkål, vårløk separat i Maggiebuljong. Så lager du hvitaus av smør, mel og melk, klumpfri. Heller på mer melk. Litt mer buljong. Koker opp, deretter grønnsakene oppi til slutt. Serveres med brød. Salt/pepper etter smak.

Skrevet

Takk for alle tips! Jeg hadde allerede lagd petit pois suppe når jeg fikk den første oppskriften her.. Dessverre var det, for det viste seg at ingen av gjestene mine liker erter :S Så skal ta godt vare på oppskriftene deres til neste gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...