Gjest ts Skrevet 16. juli 2010 #1 Skrevet 16. juli 2010 hei! Jeg var hos nevrolog for første gang idag. Har alltid hatt migrene, men den har de siste månedene blitt mye verre og jeg har tatt mye medisiner. disse har jeg kuttet ut selv i nå 7 uker, noe som har vært en utfordring, men jeg har alltid hatt godt stå på humør. jeg tar nå kun forebyggende, og pinex forte v behov, men ikke ved vanlig hodepine, kun v alvorlige anfall. dette har jeg gjort et par uker. nevrologen ville legge meg inn for og kjøre masse tester og ta fra meg alle medisiner og overvåke anfall osv, mens jeg følte det var litt for dramatisk, jeg ligger jo ikke for døden..i tillegg har jeg full kontroll på medisinene mine, og er en person som generelt ikke liker og ta medisiner. han var også veldig opptatt av om jeg greide og jobbe med dette her, men jobbe må man jo.. så jeg piner meg gjennom dagene. er bare vikar, så jeg har ikke rett på noe sykemelding eller noe sånnt. vi kom frem til at jeg skulle ta en blodprøve slik at jeg kunne prøve en medisin mot epilepsi.. og dette hørtest ut som en god plan nå først, og hjelper ikke det så tenker jeg at jeg kanskje kan prøve innleggelse. det er jo litt mistenksomt at hodet mitt plutselig begynner sånn. kan nevne at jeg i tillegg er lyssky og lydsky hele dagen, og kjempetrøtt - men jeg er hjemmesykepleier, og kroppen får jeg med meg, så jeg har noe energi. hva syns dere? jeg tenker hardt på dette nå... kan også spørre om det er slik at hvis man kommer frem til at en innleggelse er det beste, så må jeg gå og vente på innkalling? håper noen kan svare:)
Kosteskaft Skrevet 16. juli 2010 #2 Skrevet 16. juli 2010 Det er ikke sikkert at du blir innlagt på sykehus. Kanskje bare innkallelse på dagen for diverse utredninger. Og ja, jeg synes du bør la deg undersøkes! Så kan du eventuelt nye og riktige medisiner for akkurat deg. Høres ikke noe trivelig og gå rundt sånn der i det hele tatt. Hvis det er epilepsi, så er det meget viktig at dette blir utredet, ikke noe å leke med.
Gjest ts Skrevet 16. juli 2010 #3 Skrevet 16. juli 2010 takk for svar:) åja kan man legges inn bare for dagen? det sa han ingenting om. og nei det er ikke epilepsi, men denne typen medisin brukes ofte til forebyggende behandling av migrene. uff ja jeg vil jo ha riktig behandling, jeg bare føler det er og ta litt hardt i med sykehusinnleggelse:P
Sugerøret Skrevet 16. juli 2010 #4 Skrevet 16. juli 2010 (endret) Selv har jeg kraftig migrene og klusterhodepine/hortons hodepine En nevrolog tar div.tester og jeg synes du burde ta dem helt klart Disse testen er ikke farlige men noen kan være ubehagelige. Jeg hadde elektroder på hode og fikk målt EEG signaler i hjernen mens en mann satt med ei sterk lampe og skulle fremprodusere anfall. Disse prøvene og ct,blodprøver osv for å kartlegge div ting Nevnte denne nevrologen neurontin kansje? Går på disse selv (pga nerveskade i rygg-bein) Men disse fungerte ikke på min migrene.Bruker nå relpax og atacand som forebyggende (16mg om dagen) Pinex forte er ingen migrenemedisin og synes nevrologen burde ha anbefalt deg å kutte de ut Det finnes forskjellig migrene medisiner og du må nok prøve mange før du finner noe som kan fungere for deg. Kansje i kombinasjon med noe annet som atacand,betablokker (om du ikke har astma) og ikke minst noen epilepsi medisiner (tror det er kun gabametin som kan funke men husker ikke) Lykke til Endret 16. juli 2010 av Kårky
Angelfalls Skrevet 16. juli 2010 #5 Skrevet 16. juli 2010 Jeg vil si at jeg syntes du skal ta dette på alvor og høre på nevrologens anbefalinger. Han er spesialist på dette og hadde ikke sagt det/anbefalt deg noe for ingenting. Bare å vite om det er noe eller ikke. Utelukke skumle tilstander som det sikkert ikke er. Men det er kjempeviktig å finne grunnen til hva som gjør det syk. Ikke tenk på at det er for drastisk. Du skal ikke tenke slik i det hele. For helsen må tas på alvor uansett og du er den som kjenner din kropp best og vet om noe ikke er som det skal. Er du for syk til å jobbe, ikke jobb, eller jobb mindre. Du får vel sykemelding? Masse lykke til :)
Gjest ts Skrevet 16. juli 2010 #6 Skrevet 16. juli 2010 hei og takk for svar! jeg går på inderal retard forebyggende fra før. atacand fungerte ikke for meg. jeg ser liksom for meg at jeg kan ta blodprøvene hos legen, og ct skal jeg til 30 august. men kunne kanskje vært lurt og tatt disse andre testene ja, uff.. kanskje dumt av meg da og si nei, jeg bare føler sykehuset er for akutt syke liksom, nei huff jeg vet ikke jeg.. men kan jeg ringe dem og si at jeg vil likevel liksom?
Sugerøret Skrevet 16. juli 2010 #7 Skrevet 16. juli 2010 hei og takk for svar! jeg går på inderal retard forebyggende fra før. atacand fungerte ikke for meg. jeg ser liksom for meg at jeg kan ta blodprøvene hos legen, og ct skal jeg til 30 august. men kunne kanskje vært lurt og tatt disse andre testene ja, uff.. kanskje dumt av meg da og si nei, jeg bare føler sykehuset er for akutt syke liksom, nei huff jeg vet ikke jeg.. men kan jeg ringe dem og si at jeg vil likevel liksom? Ring dem du ! Ingen som vil synes det er merklig.Helsen kommer først ALLITD!
Angelfalls Skrevet 17. juli 2010 #8 Skrevet 17. juli 2010 (endret) men kunne kanskje vært lurt og tatt disse andre testene ja, uff.. kanskje dumt av meg da og si nei, jeg bare føler sykehuset er for akutt syke liksom, nei huff jeg vet ikke jeg.. men kan jeg ringe dem og si at jeg vil likevel liksom? Hei Sykehus er for akutt syke, men også for planlagte innleggelser. Begge deler Endret 17. juli 2010 av Angelfalls
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå