Gå til innhold

Anoreksia?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med mat ...

Jeg FØLER jeg må ha kontroll på noe.

Det er ikke sånn at jeg ikke spiser - at jeg bare leve på et par smuler hver dag ...

Jeg spiser veldig sundt, all mat er helt ren og lagd fra grunnen av og jeg kjøper kun gode råvarer.

Jeg spiser ingen hvite karbohydrater eller stivelse eller kumelk, men det er også fordi jeg ikke tåler dette (har cøliaki).

Sunne karbohydrater fins det nok av i frukt, grønt og nøtter. ;)

Så det jeg spiser i hverdagen er nøtter, frukt, bær, grønnsaker, urter, oljer, fisk, kjøtt.

Jeg føler meg så stolt av meg selv når det har gått en hel dag og jeg har spist helt perfekt, og nok fett og protein som kroppen trenger.

Jeg er slank og har fin hud og fint hår og er alltid frisk pga dette.

Så er jeg flink på skole, studerer hardt, men jeg sliter med å få meg venner...og kjærste har jeg aldri hatt - jeg har dårlig selvtillit.

Jeg har det ikke så bra ...

Noen som har det sånn? Eller kjenner seg igjen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Loeaale
Skrevet

Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Jeg er fornøyd med utseende mitt, er slank, flink i jobben min og livet ellers. Men sliter med dårlig selvtillit, føler personligheten min ikke er utrolig kul. Jeg har fått mye hjelp av å slutte å tenke så mye på å være perfekt, å ha kontroll. Men det er ikke lett. Snakk med en psykolog, les bøker om hvordan du kan endre tankegangen din osv. Prøv å gi litt slipp på kontrollbehovet. Vet ikke hvordan du er, om du har behov for å planlegge alt, eller ikke. Men prøv å være mer spontan, gjør nye ting. Det har hjulpet meg mye.

Skrevet

Kjære Anonymbruker!

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite om det ligger god kompetanse bak svarene som gies.

Jeg vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Vennlig hilsen Het Potet.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...