Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #1 Skrevet 16. juli 2010 Itillegg til gode hudpleieprodukter lurer jeg litt på å begynne på p-piller for å få bedre hud.. Noen som synes at det virker? Blir huden bedre? Etter hvor lang tid? Er det mange ulemper/bivirkninger med å bruke f.eks. Diane p-piller? Er det andre typer p- piller som skal være bra for uren hud? Yasmin?
Wonders Skrevet 16. juli 2010 #2 Skrevet 16. juli 2010 Om du ikke lider av acne/kviser og bare har litt månedlige kviser er det ikke vits å mulig utsette kroppen for p-piller. Det er jo alltid en risiko. Etter 6 år på Tetralysal (et preparat med atibiotika) måtte jeg bare slutte. Tenk om jeg ble imun mot antibiotika til slutt Jeg har begynt på Diane. De første 3 ukene, altså det første brettet, da virket det null og kroppen min gikk i sjokk-modus, kvisene tok helt av over alt. Dette fikk jeg beskjed om hos legen, men han ba meg holde ut litt til så kroppen stabiliserte seg. Så var det fri en uke, og de store stygge kvisene bare vokste. Jeg startet på brett to, og det ble bare bedre og bedre... Er nå ferdig med 3 mnd, og skal begynne på nytt brett. Er ikke kvise-fri, men så godt som! De sorte ormene rundt nesen er oxo borte :gjeiper: Jeg har ikke hatt noe ubehag ved p-pillen Diane, ennå. Blør litt mindre enn før. Men har litt mens-smerter ennå. Jeg har aldri før ville bruke p-piller pga mye fokus på ubehag ved bivirkninger hos mange, og kunne ik helt se hvorfor jeg skulle bruke prevangsjon for kviser-problemer... Men jeg er glad jeg har startet nå, for jeg har det bedre i kroppen uten antibiotika. 2
Gjest lolita___ Skrevet 16. juli 2010 #3 Skrevet 16. juli 2010 Om du ikke lider av acne/kviser og bare har litt månedlige kviser er det ikke vits å mulig utsette kroppen for p-piller. Det er jo alltid en risiko. Etter 6 år på Tetralysal (et preparat med atibiotika) måtte jeg bare slutte. Tenk om jeg ble imun mot antibiotika til slutt Jeg har begynt på Diane. De første 3 ukene, altså det første brettet, da virket det null og kroppen min gikk i sjokk-modus, kvisene tok helt av over alt. Dette fikk jeg beskjed om hos legen, men han ba meg holde ut litt til så kroppen stabiliserte seg. Så var det fri en uke, og de store stygge kvisene bare vokste. Jeg startet på brett to, og det ble bare bedre og bedre... Er nå ferdig med 3 mnd, og skal begynne på nytt brett. Er ikke kvise-fri, men så godt som! De sorte ormene rundt nesen er oxo borte :gjeiper: Jeg har ikke hatt noe ubehag ved p-pillen Diane, ennå. Blør litt mindre enn før. Men har litt mens-smerter ennå. Jeg har aldri før ville bruke p-piller pga mye fokus på ubehag ved bivirkninger hos mange, og kunne ik helt se hvorfor jeg skulle bruke prevangsjon for kviser-problemer... Men jeg er glad jeg har startet nå, for jeg har det bedre i kroppen uten antibiotika. Ganske enig med deg her angående tetracylin.Jeg gåt også på diane nå,prøvde å slutte med de en stund og da kom alle kvisene tilbake:(Så ja diane virker så lenge du går på de.Når du slutter får man som regel kvisene tilabke igjen.Finnes det ingen kur som fjerner de for alltid er temmelig lei nå 1
Gjest lolita___ Skrevet 16. juli 2010 #4 Skrevet 16. juli 2010 Om du ikke lider av acne/kviser og bare har litt månedlige kviser er det ikke vits å mulig utsette kroppen for p-piller. Det er jo alltid en risiko. Etter 6 år på Tetralysal (et preparat med atibiotika) måtte jeg bare slutte. Tenk om jeg ble imun mot antibiotika til slutt Jeg har begynt på Diane. De første 3 ukene, altså det første brettet, da virket det null og kroppen min gikk i sjokk-modus, kvisene tok helt av over alt. Dette fikk jeg beskjed om hos legen, men han ba meg holde ut litt til så kroppen stabiliserte seg. Så var det fri en uke, og de store stygge kvisene bare vokste. Jeg startet på brett to, og det ble bare bedre og bedre... Er nå ferdig med 3 mnd, og skal begynne på nytt brett. Er ikke kvise-fri, men så godt som! De sorte ormene rundt nesen er oxo borte :gjeiper: Jeg har ikke hatt noe ubehag ved p-pillen Diane, ennå. Blør litt mindre enn før. Men har litt mens-smerter ennå. Jeg har aldri før ville bruke p-piller pga mye fokus på ubehag ved bivirkninger hos mange, og kunne ik helt se hvorfor jeg skulle bruke prevangsjon for kviser-problemer... Men jeg er glad jeg har startet nå, for jeg har det bedre i kroppen uten antibiotika. Ganske enig med deg her angående tetracylin.Jeg gåt også på diane nå,prøvde å slutte med de en stund og da kom alle kvisene tilbake:(Så ja diane virker så lenge du går på de.Når du slutter får man som regel kvisene tilabke igjen.Finnes det ingen kur som fjerner de for alltid er temmelig lei nå 1
Wonders Skrevet 16. juli 2010 #5 Skrevet 16. juli 2010 gjør nok ikke det. Jeg gikk på denne hestekuren kalt Roaccutane, http://www.google.no/#hl=no&&sa=X&ei=LjdATI3EOpKeOMyx1aQN&ved=0CBgQvwUoAQ&q=Roaccutane&spell=1&fp=18beea281d896019 Og den anbefaler jeg ikke, fordi kvisene kommer tilbake. Da ble jeg anbefalt en til dose, men jeg ville ikke. Det var for mye slit for ingen ting. Har oxo gått på Ullevål for strålebehandling, men det hjelp ikke noe merkbart. Den typen jeg har er arvelig, og vet pappa oxo har kviser, så... Diane har vært løsningen for meg denne siste perioden. Hva har du brukt før da? 1
DesertRose Skrevet 16. juli 2010 #6 Skrevet 16. juli 2010 (endret) Dette er ikke en lur løsning. Det er en løsning der og da kanskje, men hva med dagen du slutter? Er flere jenter i voksne alder som får hudplager når de slutter på pillen. Jeg selv begynte for flere år siden. Fikk ikke vite om p-piller og hva som kan skje med hud osv når man slutter. Ville da aldri begynt. Tok en pause engang og huden eksploderte...komedoner doblet seg i antall...Så jeg tør ikke å slutte...endelig fått orden på huden og den ser bra ut og kan gå uten sminke og vil ikke tilbake igjen. Endret 16. juli 2010 av DesertRose
Gjest lolita___ Skrevet 16. juli 2010 #7 Skrevet 16. juli 2010 gjør nok ikke det. Jeg gikk på denne hestekuren kalt Roaccutane, http://www.google.no/#hl=no&&sa=X&ei=LjdATI3EOpKeOMyx1aQN&ved=0CBgQvwUoAQ&q=Roaccutane&spell=1&fp=18beea281d896019 Og den anbefaler jeg ikke, fordi kvisene kommer tilbake. Da ble jeg anbefalt en til dose, men jeg ville ikke. Det var for mye slit for ingen ting. Har oxo gått på Ullevål for strålebehandling, men det hjelp ikke noe merkbart. Den typen jeg har er arvelig, og vet pappa oxo har kviser, så... Diane har vært løsningen for meg denne siste perioden. Hva har du brukt før da? Av piller tetracylin den hjalp,men kvisene kom tilbake da jeg slutta nå bruker jeg også diane og den fungerer ok så lenge jeg går på den.
maxifula Skrevet 17. juli 2010 #8 Skrevet 17. juli 2010 Hei! For mange år siden gikk jeg på Diane for uren hud. Husker at jeg hadde ganske kraftig tilvekst av kviser i starten (de 3 første mnd), men så roet det seg ned og huden ble helt klar! Sluttet på pillene etter 1 år. Kvisene kom tilbake etter 1,5 år, da begynte jeg på Diane igjen. Samme skjedde denne gang også, først veldig mye utbrudd, så kvisefri. Av andre bieffekter fikk jeg litt større bryster, var litt trøtt, plaget med til tider hodepine, generelt utmattethet. Jeg syntes det var verdt det, men det er selvfølgelig opp til hver enkelt! Nå gå jeg på NuvaRing og har fått masse kviser av den, så kanskje jeg må ty til Diane etter hvert også. Det beste er å finne ut hva du kan gjøre i kroppen som gjør at du får kviseutbrudd i voksen alder. Dette kan f.eks være insulinresistens, eller pcos osv osv. Lykke til!
Athene Skrevet 17. juli 2010 #9 Skrevet 17. juli 2010 Jeg var ikke plaget med medisinsk acne eller mye kviser, men hadde noen kviser og sorte prikker. Da jeg begynte med Yasmin forsvant dette helt, jeg hadde ingen hudproblemer de årene jeg gikk på p-pillen. Da jeg begynte igjen fikk jeg tilbake de samme problemene. Men etter 1-2 måneder ga dette seg helt og jeg har nå like fin hud som da jeg begynte på pillen. Som regel gir jo acne seg utover i 20 årene av seg selv, så det var nok bare en kortvarig reaksjon på at jeg sluttet på hormoner.
DesertRose Skrevet 18. juli 2010 #10 Skrevet 18. juli 2010 (endret) Jeg går på Yasmin...Så ingen forbedring når jeg begynte og gikk på den. Huden var seg selv lik. Det var dagen jeg prøvde på en pause huden klikket. Variere fra person til person hvordan det virker og om huden klikker ved slutt og igjen hvor mye den da klikker. Men ville funnet en mer langvarig løsning som hjelp. Behandle den med rette rensemidler, kremer osv og også drikke bla omega 3,6,9..... Og det tok evigheter før huden min begynte å bli bedre. Endringene for å få den bedre igjen begynte ikke før jeg fant de rette produkter på utsiden og innsiden for min hud og problemer... Endret 18. juli 2010 av DesertRose
ikønn Skrevet 18. juli 2010 #11 Skrevet 18. juli 2010 Jeg har vært veldig plaget av kviser i mange år.. har prøvd alle slags midler, men ingenting fungerte.Så begynte jeg på Diane. Som mange andre sier her så var det en periode med ekstremt mye kviser, men det gikk over og huden ble veldig fin. Så sluttet jeg på diane, og igjen så kom kvisene. men nå har jeg gått uten de hvertfall et halvt år, og nå r huden normal. Kommer litt kviser rundt mensen bare. Bivirkningene av diane er ikke de verste jeg har hatt, men hadde null sexlyst og var veldig mye trøtt og sliten.. Meen.. det er verdt det...
I.am.me Skrevet 18. juli 2010 #12 Skrevet 18. juli 2010 Noen som synes at det virker? Hos meg virket p-piller tvert imot! Jeg har aldri hatt kviser, men da jeg begynte med p-piller fikk jeg kviser. De ble borte med en gang jeg sluttet. Så man må vel egentlig prøve seg fram om det fungerer eller ikke. Men det fins mange bedre produkter som man kan ta, istedet for å utsette kroppen for de store hormonforandringene det er med p-piller. Er det mange ulemper/bivirkninger med å bruke f.eks. Diane p-piller? Som nevnt reagerer de ulike kroppene ulikt på pillene. Noen kan få kviser av selve pillene, mens andre kan få bedre hud av det. Så fins det uttallige andre bivirkninger: økt matlyst (sulthetsfølelse) og vektøkning, trøtthet, hodepine, nedsatt sexlyst, humørsvigninger o.l. Ja også de seriøse bivirkningene på indre organer og blodpropp, men disse skjer ytterst skjeldent. Er det andre typer p- piller som skal være bra for uren hud? Yasmin? Det var Yasmin jeg brukte da jeg fikk kviser, men siden jeg i utgangspunktet har 0 kviser, kan det hende at du reagerer annerldes på det. Men dette spørsmålet må du ta opp med legen din da h*n skal være med på å bestemme hvilke merke du skal ha.
Gjest LineaKristine Skrevet 18. juli 2010 #13 Skrevet 18. juli 2010 Itillegg til gode hudpleieprodukter lurer jeg litt på å begynne på p-piller for å få bedre hud.. Noen som synes at det virker? Blir huden bedre? Etter hvor lang tid? Er det mange ulemper/bivirkninger med å bruke f.eks. Diane p-piller? Er det andre typer p- piller som skal være bra for uren hud? Yasmin? Jeg hadde utrolig(jeg mener UTROLIG) stygg hud. Jeg hadde kviser, både store og små i hele ansiktet. Jeg ble så lei og deprimert at jeg måtte gjøre noe. Jeg gikk først til hudlegen og fikk tetracyclin som er noen piller som skal hjelpe mot kviser. Du må ALDRI starte på de. Jeg gikk på de et halvt år og det hjalp ikke en dritt, men fikk bare piggmentfrie flekker på hele ryggen(hvite flekker som er vanskelig å fjerne), selv om jeg holdt meg borte fra solarium og sola generelt. Jeg gikk også til hudpleie som skulle presse kvisene på den "riktige" måten. Jeg forbanner rett og slett den dagen hun damen ble født, hun har lagd SÅ mange arr i skinnene mine. Jeg gikk på noen dårlig p-piller som var gratis(husker ikke helt hva de het, begynte på bokstaven M, tror jeg), som gjorde så jeg fikk enda mer kviser, så jeg bestemte meg for å prøve Diane. Jeg anbefaler deg på det sterkeste å prøve Diane. Jeg er overlykkelig over hvor få kviser jeg har, jeg har to-tre bittesmå i pannen en gang i mdn, eller mindre! Jeg bestilte også Proactiv Solution fra Tv-shop som jeg begynte på samtidig med Diane. Jeg er usikker på hva som hjalp mest, men jeg bruker ikke Proactiv Solution mer og jeg har fortsatt ingen kviser. :D :D Men nå er det bare arrene som holder selvtilliten min nede, det er veldig stygt, men jeg skal prøve å holde ut i noen år og se om det går vekk Så mine tips er(som jeg håper du følger hvis du virkelig vil bli kvitt kvisene) : - Ikke rør kvisene, det blir sygge arr som kan ta flere år før det går vekk! - Bestill Proactiv Solution(http://www.proactivsolution.no/) I DAG! - Begynn på Diane p-pillen så fort du kan. - Aldri prøv tetracyclin! Det er CRAP. - Ikke dra til hudlege, de ødelegger huden når de presser. Jeg tror kanskje det tok litt under 3 mnd før jeg ble ganske fornøyd med huden min.(minus arrene da). Erfaringen min av Diane p-pillene er ikke noe negativt. Men det er forskjellig fra person til person, så du må bare prøve. Dette skjedde da jeg begynte på Diane: - Større pupper(YEY!) - Gikk opp 1 kilo - Fikk mindre fet hud - Blødde mindre under mens - Litt mer mensensmerter, men jeg hadde nesten ikke mensensmerer før da. - Kvisene forsvant en solrik dag Alle jeg kjenner som har brukt både Diane og Proactiv Solution har vært kjempe fornøyde, så kjør på!! Lykke til Og gjerne fortell i ettertid hvor bra det gikk! :D
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juli 2010 #14 Skrevet 18. juli 2010 Jeg hadde utrolig(jeg mener UTROLIG) stygg hud. Jeg hadde kviser, både store og små i hele ansiktet. Jeg ble så lei og deprimert at jeg måtte gjøre noe. Jeg gikk først til hudlegen og fikk tetracyclin som er noen piller som skal hjelpe mot kviser. Du må ALDRI starte på de. Jeg gikk på de et halvt år og det hjalp ikke en dritt, men fikk bare piggmentfrie flekker på hele ryggen(hvite flekker som er vanskelig å fjerne), selv om jeg holdt meg borte fra solarium og sola generelt. Jeg gikk også til hudpleie som skulle presse kvisene på den "riktige" måten. Jeg forbanner rett og slett den dagen hun damen ble født, hun har lagd SÅ mange arr i skinnene mine. Jeg gikk på noen dårlig p-piller som var gratis(husker ikke helt hva de het, begynte på bokstaven M, tror jeg), som gjorde så jeg fikk enda mer kviser, så jeg bestemte meg for å prøve Diane. Jeg anbefaler deg på det sterkeste å prøve Diane. Jeg er overlykkelig over hvor få kviser jeg har, jeg har to-tre bittesmå i pannen en gang i mdn, eller mindre! Jeg bestilte også Proactiv Solution fra Tv-shop som jeg begynte på samtidig med Diane. Jeg er usikker på hva som hjalp mest, men jeg bruker ikke Proactiv Solution mer og jeg har fortsatt ingen kviser. :D :D Men nå er det bare arrene som holder selvtilliten min nede, det er veldig stygt, men jeg skal prøve å holde ut i noen år og se om det går vekk Så mine tips er(som jeg håper du følger hvis du virkelig vil bli kvitt kvisene) : - Ikke rør kvisene, det blir sygge arr som kan ta flere år før det går vekk! - Bestill Proactiv Solution(http://www.proactivsolution.no/) I DAG! - Begynn på Diane p-pillen så fort du kan. - Aldri prøv tetracyclin! Det er CRAP. - Ikke dra til hudlege, de ødelegger huden når de presser. Jeg tror kanskje det tok litt under 3 mnd før jeg ble ganske fornøyd med huden min.(minus arrene da). Erfaringen min av Diane p-pillene er ikke noe negativt. Men det er forskjellig fra person til person, så du må bare prøve. Dette skjedde da jeg begynte på Diane: - Større pupper(YEY!) - Gikk opp 1 kilo - Fikk mindre fet hud - Blødde mindre under mens - Litt mer mensensmerter, men jeg hadde nesten ikke mensensmerer før da. - Kvisene forsvant en solrik dag Alle jeg kjenner som har brukt både Diane og Proactiv Solution har vært kjempe fornøyde, så kjør på!! Lykke til Og gjerne fortell i ettertid hvor bra det gikk! :D Du kan ikke bare si noe er crap pga det ikke funket for deg.Tetrackclyn fungerer jeg har brukt det og etter 2 månder var kvisene mine borte,de kom fort tilbake igjen da jeg slutta så begynte på diane og ja de funker så lenge du går på de.Når du slutter vil du få kvisene dessverre tilbake igjen.Det tv shop tullet du bestiller er derimot bare tull og du kan likegodt slutte å bruke det,det er ikke det som hjelper på kvisene dine men diane;)Har prøvd det utenå bruke diane eller noe annet og gjett hva det virket ikke.
Wonders Skrevet 3. august 2010 #15 Skrevet 3. august 2010 det stemmer, puppene er blitt større... herre min hatt, det visste jeg ikke en gang. Men det stemmer når jeg tenker tilbake, juhu. Hadde ikke pupper før jeg var over 23 år, så jeg var ranet før...Juggs , I'v got juggs :gjeiper: 1
Hinata Skrevet 3. august 2010 #16 Skrevet 3. august 2010 Spør her i stedet for å opprette ny tråd jeg. Jeg begynte på diane igjen i mars etter å ha gått 2 år uten. Jeg sliter fremdeles med kviser, men det er litt mindre enn det var før. Jeg lurer på om folk har merket forskjell på Diane, Feminil og Zyrgona (eller hva nå den heter) Jeg har til nå hentet ut en pakke med zyrgona og 2 pakker med feminil, og lurer på om det kan være at jeg bruker billigmerkene som er grunnen til at jeg ikke har kvisefri hud. Sist gang jeg gikk på diane så gikk jeg på dem i 2 år, og da merket jeg forbedring etter 3 måneder. Nå har det gått litt over 4 måneder, og jeg begynner å bli utålmodig. Er det flere enn meg som måtte vente så lenge på forbedring? Og som merket forskjell på de ulike pillene med samme virkestoff?
carne Skrevet 6. august 2010 #17 Skrevet 6. august 2010 Jeg har gått på diane et års tid snart. Før de hadde jeg yasmine, som ikke gjorde noen ting med huden min. Jeg var enormt plaget med kviser, og hadde ikke hatt ren hud siden 7. klasse. Jeg begynte på Diane med godt mot, men ble etter hvert veeeldig utolmodig. Kvisene ble større og værre. Det tok godt over fire brett før huden i det hele tatt begynte å bedre seg. Da det etter hvert begynte å gå mot sommer sluttet jeg med foundationen og lot solen steke på. Endelig begynte huden å stabilisere seg. ENDELIG. Etter denne tiden har jeg dog funnet ut at Diane har på en annen side gitt meg mindre sexlyst og humørsvigninger til tusen irundt mensentid. Aldri vært plaget med dette før, så dette er litt kjipt. Har ikke turt å vurdere bytte av p-piller enda, ettersom det føles utrolig befriende med et liv uten kviser. Det mange som lurer på vektøkning. Og janei, jeg vet ikke. Jeg fikk kjæreste irundt bytte av p-pillene, og vi flyttet sammen. Om det er dette gode liv eller pillene som har lagt et par kilo på meg vet jeg ikke :-)
Mari90 Skrevet 6. august 2010 #18 Skrevet 6. august 2010 Dette er ikke en lur løsning. Det er en løsning der og da kanskje, men hva med dagen du slutter? Er flere jenter i voksne alder som får hudplager når de slutter på pillen. Jeg selv begynte for flere år siden. Fikk ikke vite om p-piller og hva som kan skje med hud osv når man slutter. Ville da aldri begynt. Tok en pause engang og huden eksploderte...komedoner doblet seg i antall...Så jeg tør ikke å slutte...endelig fått orden på huden og den ser bra ut og kan gå uten sminke og vil ikke tilbake igjen. Ja, la oss ikke bruke p-piller fordi huden kan bli verre igjen når vi slutter.... for det er jo ikke først og fremst prevansjon:P Vet at det er sånn at p-piller kan ha veldig bra effekt på uren hud for de som ikke er veldig plaget. Har selv gått på diane, og huden ble bedre av det (byttet merke pga ekstrem kvalme). Men seriøst, det er ikke laget som "medisin" for huden, det er derfor det kanskje ikke fungerer perfekt. Er alt for mange som begynner på det pga huden, i stedet for andre ting du får på resept eller i hudpleiesalong.
Gjest lolita___ Skrevet 6. august 2010 #19 Skrevet 6. august 2010 Spør her i stedet for å opprette ny tråd jeg. Jeg begynte på diane igjen i mars etter å ha gått 2 år uten. Jeg sliter fremdeles med kviser, men det er litt mindre enn det var før. Jeg lurer på om folk har merket forskjell på Diane, Feminil og Zyrgona (eller hva nå den heter) Jeg har til nå hentet ut en pakke med zyrgona og 2 pakker med feminil, og lurer på om det kan være at jeg bruker billigmerkene som er grunnen til at jeg ikke har kvisefri hud. Sist gang jeg gikk på diane så gikk jeg på dem i 2 år, og da merket jeg forbedring etter 3 måneder. Nå har det gått litt over 4 måneder, og jeg begynner å bli utålmodig. Er det flere enn meg som måtte vente så lenge på forbedring? Og som merket forskjell på de ulike pillene med samme virkestoff? Hei jeg går på diane nå,ble også annbefalt å bytte til zyrona eller hva de heter.Takket ja og jeg fikk masse kviser av den den hadde hvertfall ikke samme virkning på meg som diane.Jeg ble ganske sint og klagde i apoteket,men de mente det var samme efekt.Jeg opplevde noe helt annet og byttet tilbake til diane.Så jeg tror det er samme grunnen hos deg.
carne Skrevet 9. august 2010 #20 Skrevet 9. august 2010 Vet at det er sånn at p-piller kan ha veldig bra effekt på uren hud for de som ikke er veldig plaget. Har selv gått på diane, og huden ble bedre av det (byttet merke pga ekstrem kvalme). Men seriøst, det er ikke laget som "medisin" for huden, det er derfor det kanskje ikke fungerer perfekt. Er alt for mange som begynner på det pga huden, i stedet for andre ting du får på resept eller i hudpleiesalong. Vel, diane er faktisk laget for å bedre huden, så vidt jeg vet? Det hadde seg slik at pillen også inneholdt stoffer slik at den kunne brukes som prevensjon også. Jeg feks, som var under 18 da jeg først startet, fikk ikke rabatt på Diane fordi den ble skrevet ut som et legemiddel til meg, og ikke prevensjon. Jaja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå