Gå til innhold

Størrelses spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har funnet en kjole. I england selvfølgelig, så det er ikke bare bare å prøve den... sukk....

Den er i størrelse 10. Hva tilsvarer det i norske størrelser? Jeg har hørt at brudekjole-størrelser ikke er helt det samme som "vanlige" størrelser, men har nada peiling.

Det er en stroppeløs kjole, og bryststørrelsen var oppgitt til 36 tommer, mens jeg tror jeg er 37-38 tommer. Jeg aner ikke om det er elastisk stoff eller noe slik, men kan jeg risikere at puppne tyter ut i alle retninger, eller kan det gå bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å få tatt målene dine og sendt dem over til butikken du har funnet den i? Tror 10 tilsvarer ca str 40. Men der er jo ikke sikkert snittet er helt riktig til deg...

Skrevet

det er veldig forskjellig føler jeg. jeg har jobbet i undertøysbutikk der allt at nattkjoler osv var i eng str, men da va 10 small, 36 i norsk.. men send målene dine til dem, er sikkert best..

Skrevet

Tro det eller ei, jeg så faktisk på "hvordan se bra ut naken" idag på tven, og det var det snakk om størrelse 10 i england. Oversettelsen som ble brukt som tekst her i norge var på 40 :)

Skrevet

ikke at jeg har noe greie på det i det hele tatt :ler:

Skrevet

Str 10 i England er normalt str 36, men kan noen ganger også være nærmere str 38, litt avhengig av hva slags klær og merke osv.

Men det er ihvertfall ikke 40.

Skrevet

På min brudekjole står det UK: 10 US: 8

E (europa??): 40

Skrevet

Str 10 i England er normalt str 36, men kan noen ganger også være nærmere str 38, litt avhengig av hva slags klær og merke osv.

Men det er ihvertfall ikke 40.

Da ble det i såfall feil oversatt på tekstinga :)

Skrevet

Det tilsvarer vel italiensk str 40, for de er jo forskjellige fra de nord-europeiske størrelsene.

Men jeg er str 10-12 i england, og bruker vanligvis str 38 i Norge.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg sendte målene, og det var visst nesten full klaff det! puppene var litt store, men det kunne justeres bak i snøringen, samt at det var litt stoff til å lege ut.

Men i norge så er jeg en 40. har vært både 36 og 38 en gang, men det er noen kilo siden!

vi får se om det blir den kjolen og evt hvrdan den passer, da oppdaterer jeg tråden!

Skrevet

På min brudekjole står det UK: 10 US: 8

E (europa??): 40

E= Spania str 40 = norsk str 36

Gjest KateW
Skrevet

Og jeg bruker str 10 i England, og 40 i Norge.

Skrevet (endret)

Har prøvd brudekjole fra Ellis Bridals og den var størrelse 12 den var litt for stor ved brystet, men jeg ville tro at den var en norsk 38. Jeg er en person som kan gå med norsk brudekjole størrelse 36. Jeg er veldig sikker på at størrelse 10 er en norsk størrelse 36.

Endret av Sapree
  • 2 uker senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått kjolen, og den siter som et skudd! Dvs: trykkknappen som holder stoffet som ligger bak snøringen på ryggen (knøvlete forklart, men håper dere vet hva jeg mener?)

må jeg flytte en cm for at det skal se penere ut bak....

og jeg bruker til vanlig str 40 i norge!

Kjolen kom med både engelsk og amerikansk merkelapp, den engelske størrelesn er oppgitt til 10, mend den amerikanske er opgitt til 8......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...