Gå til innhold

Seilerjakke ?


fionel

Anbefalte innlegg

Jeg har leeenge siklet på en sånn hellyhansen seilerjakke. rett og slett fordi jeg ELSKER hele seilerstilen ( alltid gjort det) Og fordi jeg har hund og er mye ute i aktivitet i alle vær. jeg har fallt helt for en i marineblå og lyseblå. Så i går at disse var på tilbud til 999, på XXL. Sitter nå å tenker på om jeg skal kjøpe eller ikke, jeg vil på en måte ikke ha fordi det er så forbanna inn blandt alle fjortisene og jeg vil helst ikke bli tatt for å være en av de :skratte: Skal man kjøpe eller skal man droppe det ? Selv er jeg 21 år, og klær meg på INGEN måte som en fjortis, dette ville jo blitt en regn jakke, og KUN en regn jakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Av erfaring kan jeg fraråde deg på det sterkeste å bruke seilklær til hundeturer, særlig de litt billigere klærne. De er pottetette begge veier, altså regnet slipper ikke inn, men neimen om det slipper ut så mye som en dråpe damp vekk fra kroppen heller! Det står i annonsen at de er ventilerende, og det kan godt være, men tilfredsstillende pustende er de på ingen måte.

Jeg har en av de rimelige HH-variantene selv, og bruker den til hundelufting bare hvis vi har ekstremt regnvær. Ellers er hvilken som helst annen skalljakke bedre.

Jeg er ca 15 år eldre enn deg, og synes også seiljakker er fine, men bruker min egen mest i båten :)

Synes derfor ikke at du er for gammel til å gå med en slik jakke, men på grunn av at den er så innmari tett vil jeg fraråde deg å kjøpe en for å bruke som regnjakke.

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av erfaring kan jeg fraråde deg på det sterkeste å bruke seilklær til hundeturer, særlig de litt billigere klærne. De er pottetette begge veier, altså regnet slipper ikke inn, men neimen om det slipper ut så mye som en dråpe damp vekk fra kroppen heller! Det står i annonsen at de er ventilerende, og det kan godt være, men tilfredsstillende pustende er de på ingen måte.

Jeg har en av de rimelige HH-variantene selv, og bruker den til hundelufting bare hvis vi har ekstremt regnvær. Ellers er hvilken som helst annen skalljakke bedre.

Jeg er ca 15 år eldre enn deg, og synes også seiljakker er fine, men bruker min egen mest i båten :)

Synes derfor ikke at du er for gammel til å gå med en slik jakke, men på grunn av at den er så innmari tett vil jeg fraråde deg å kjøpe en for å bruke som regnjakke.

Ok:) takk for informasjonen :) Da kan jeg heller kjøpe meg en annen type jakke, da det var tur med hund, gåtur mm som var tanken :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det inn med seilerjakker...? Ikke det at jeg ikke synes de er fine, tvert imot - men

inn?

inn og inn, vil vel si inn blandt fjortissene, har du ikke sett en haug som går med disse ( alltid med den neongule hetta ut) uansett om det er regnvær eller strålende sol :):filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De med de gule hettene er så tragisk og mainstream at jeg dæver :P neida, men mer fjortiss jakke skal du lete lenge etter..

Men de helly hansen jakkene UTEN spygul hette er helt greie i grunn, ikke noe spesielt med de, men vanlige regnjakker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor hele norge plutselig skal løpe rundt i seilerjakker.

Kan noen poste et bilde av denne fjortiss-jakka? Nysgjerrig på hvordan den ser

ut

Seilerjakke, og ja, de er inn! Vært i Oslo i det siste, eller?

Men til TS, ser ikke helt hensikten med en seilerjakke med mindre du har tenkt å bruke den til sitt formål. Hadde jeg vært deg, ville jeg heller ha kjøpt meg en god allværsjakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i oslo, men begynner kanskje å bli litt blind...

^^hehe, ta deg en tur på aker brygge en dag, så ser du ikke annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scorpius

Jeg bor på østkanten, så det er vel kanskje ikke så rart at jeg ikke har fått det med

meg da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seilerjakkemoten har jeg sett ja, og litt trege meg tenkte faktisk: "så mange unge som har begynt med seiling?" første gang jeg så dem i byen her...seilerjakke er tøffe de - så lenge man skal bruke dem til seilig. har en selv, og den er fantastisk på en seilebåt - men ikke ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da ble det heller allværsjakke på meg ! Men dog i samme farger som seilerjakken. var jo pga fargene jeg ville ha dne seilerjakken, rett og slett elsker fargene marineblå og lyseblå sammen. Men fant en annen jakke med omtrent samme fargene, til halvparten av prisen :) Og denne er vind og værtett og passer min fasong mye bedre :):jepp:

Jeg bor på østkanten, så det er vel kanskje ikke så rart at jeg ikke har fått det med

meg da... ;)

Tro meg, bor på østkanten selv, og selv her ser du disse seilerjakkene :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer alltid att finnas delade meningar om det här och någon kommer garanterat att tycka att det är styggt. Om du älskar stilen så ska du självklart köpa jackan och ge blanka fan i vad enkelte människor kan tycka! Låter du bli att köpa den om en människa säger att den är ful? Om du trivs i jackan kommer du att bära upp den. Och någon kanske kommer att förväxla dig med en fjortis, men den risken löper man väl hur man än klär sig? :gjeiper: Och vad gör det egentligen? Köp jackan och tänk mindre på vad andra eventuellt tycker och inte tycker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes også det er utrolig kule, men føler at det er kun fjortisene som bruker dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...