Gå til innhold

Anti-depressiva

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir man "flatere" i følelseslivet generelt av anti - depressiva? Føler man mindre smerte, men like mye glede?

Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare svare for meg selv, folk reagerer forskjellig.

Da jeg endeig fant en type som funket for meg holdt jeg meg på en rett linje, gikk ikke så langt ned og heller ikke så langt opp.

Jeg ble litt sånn likegyldig, eller, bare "rett fram" uten hopp ned eller opp.

En blir ikke lykkelig av antidepressiva

Skrevet

Det varierer veldig fra person til person, og også i forhold til hvilken antidepressiva det dreier seg om.

Jeg har forsøkt tre ulike, med tre ulike resultater. Første forsøk gjorde meg noe likegyldig. Andre gangen var det som om jeg følte like mye inni meg, men var ute av stand til å uttrykke det på noen som helst måte. De jeg går på nå synes jeg ikke påvirker følelsene i det hele tatt. Du får prøve deg fram, og forhåpentligvis finner du noe som fungerer for deg.

Skrevet

Veldig mange synes antidepressiva gjør mer likegyldig til egne (og andres?) følelser. De flater ut følelsene dine emosjonelt sett (ikke fysisk smerte). I hvilken grad, om det tar både topper og bunner, og om du synes dette er ok kan du bare selv finne ut da det er veldig individuelt.

For min del funker det enormt bra med antidepressiva. Jeg er tror nesten jeg kun kan være lykkelig og glad når jeg bruker antidepressiva. Det tar bort melankolien og rusket som hindrer meg ellers i æ føle glede. Jeg er stabil og føler meg som en hel person når jeg tar antidepresiva, ellers er jeg en svart skygge av meg selv. Dette er nå min erfaring...

Skrevet

Min erfaring er at jeg ble likegyldig og følte meg tom.. Tok litt tid før jeg fant et merke som funket, og på veien dit gikk jeg opp mange kilo pga av merker som økte apetitten voldsomt.. Det som hjalp til slutt var terapi, de pillene ødela mer enn de hjalp, også pga senskader (bivirkninger som aldri forsvant)

Skrevet

jeg ble en zombie,husket ingenting lengre,apatisk som fy.

Aldri mer sier jeg.

Gjest jente_22
Skrevet

Jeg hadde veldig god effekt av antidepressiva, det var som natt og dag. Men med medisin så kom kiloene. Gikk på de i 6 mnd, og har enda ikke klart å kvittet meg med de ekstra kiloene, 2 år etter. Kjipt!:/

Gjest komplisert
Skrevet

Jeg ble også en zombie, ingen følelser. Værken gode eller vonde.

Vil heller leve å kjenne at jeg føler, enn og ikke kjenne noe som helst.. Alt ble bare "flatt".

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at de verste bunnene er litt pakket inn i bomull. Jeg blir fortsatt irritert og sinna og lei meg, men ikke så ofte som før eller så intenst. Jeg blir kanskje litt mindre begeistret og glad enn før, men jeg tror egentlig ikke det. Jeg synes jeg fryder meg over like mange ting og like ofte som før.

Jeg tar halvparten av vanlig dose Cipralex for depresjon, 10 mg. I opptrappingsperioden skjønte jeg at den halve dosen er nok til å ta brodden av de vonde bunnene, og det var alt jeg trengte. Legen min synes det er greit og har ikke mast om at jeg må opp på anbefalt dose. Det er mulig jeg ville blitt mer apatisk på full dose?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...