Gå til innhold

Feber


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har alltid lurt på om hvor farlig feber er.

Når er feberen farlig. Hvor mange grader skal til for at feber

kan være dødelig? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal vel helst ikke ha så mye mer enn 40 grader.

Selvom kroppene våres tåler litt forskjellig. Jeg kjenner flere som er helt på tur bare de bikker 38 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg hadde for noen år siden salmonella infeksjon med begynnende sepsis (blodforgiftning), hadde en temp på 41.3, to timer etter jeg hadde tatt to paracet.... Det var iallefall alvorlig feber! Var helt utenfor og legen fikk ikke kontakt. Øyeblikkelig innlagt på isolat...

Fikk infeksjon etter et opphold i Malawi i afrika..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når du har 41.3 i feber, så skjønner jeg godt at du ikke hadde det veldig bra.

Jeg våknet opp med 40.3 i feber om morgene (da feberen skal være lavest) og jeg var 100% sikker på at jeg kom til å dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ja, når du har 41.3 i feber, så skjønner jeg godt at du ikke hadde det veldig bra.

Jeg våknet opp med 40.3 i feber om morgene (da feberen skal være lavest) og jeg var 100% sikker på at jeg kom til å dø.

Ja, jeg lurer virkelig på hva tempen hadde vært hvis jeg ikke hadde tatt to paracet ei stund før,,, Var ganske så klein.. Mannen ringte meg fra jobb (jobber som lege på sykehuset her vi bor), fikk ikke kontakt og sendte ambulanse... Hørte hverken telefon eller dørklokka. Heldigvis var døra åpen..

Ei evighet på isolat, minus 6 kg på ei uke, og masse intraveøs antibiotika og væske før jeg var fit for fight igjen!!

Men malawi var definitivt verdt alt i etterkant:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...