Gå til innhold

oljemaling


cyanid

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle teste ut det rælet her, selv om jeg sverger til akryl. For no graps! Fine og klare farger da, så jeg gir ikke opp. Har malt grønn bakgrunn, og skal ha en alien som driver og sniker i jungelen, men han blir ikke hvit, bare grønn! Hvor lenge må jeg beregne å bruke på dette bildet? Ei uke for hver garge/lag? Årh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Tja, det kommer an på hvor mye maling du har brukt, men jeg har opplevt at et bilde tok nesten to måneder på å tørke.

Det finnes ting man kan blande i malingen så det tørker raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker vannbasert oljemaling så er ikke tørketiden så voldsomt mye mer enn akryl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig også om du bruker for eksempel White Sprit til å tynne ut mens du maler. Jo mer olje og jo tykkere, jo mer venter du. På det verste kan du vente maaange dager før det er helt tørr. Om du ikke tar så tykke lag, tar det ikke så lang tid, overnatt kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om det er vannbasert eller hva det er... clas olson billigtuber :)

var borte og så til bildet nå, det har ligget siden 14 juli, og jeg ble grønn på fingrene! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om vannbasert oljemaling jeg.. :sjenert:

Har heller ikke kjennskap til Clas Ohlson sine farger, har kjøpt alt tidligere i utlandet.

Men som sagt - om du har tatt ganske tykk lag, og ikke blandet det ut med white sprit mens du maler, kommer du gjerne til å vente en god stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...