Gå til innhold

Ladycomp/Babycomp


skruf

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk nettopp beskjed fra legen at jeg mest sannsynlig aldri kan bruke noen som helst form for hormonprevensjon pga kraftig migrene... Startet opp med p-piller for ikke så lenge siden, og det endte opp med det verste migreneanfallet jeg noensinne har hatt. Lå i tre døgn, og var delvis lammet i høyre side av ansiktet....øyelokket datt bl.a ned!

Så da må jeg finne et alternativt. Er gift og synes kondom blir litt pes...

Leste nettopp om ladycomp og babycomp og lurer litt på om noen bruker dette og kan dele erfaringer. Just nu har jeg ingen planer om flere rakkerunger i hus, men har nok lyst på en til om ei stund, derfor tenkte jeg at babycomp kan være et hjelpemiddel når den tiden kommer.

Ser prisene på disse er ganske stive i norge, over 6000 for babycomp. Men hvis en bestiller fra amazon koster den samme "bare" 3400, og elektronikk er vel tollfritt, så da blir det bare frakt i tillegg. Tror jeg..

Glad for synspunkter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste og leste og leste på nett om ladycomp/babycomp. Var så mange som sa at det var bedre å bare kjøpe et termometer med to desimaler og så registrere på fertilityfriend.com . Jeg hørte ikke på dem, og kjøpte denne dingsen til 3000 kr (brukt). Skulle ønske jeg ikke hadde gjort det, skal selge min nå. Mye bedre å bare bruke et vanlig termometer, stor fan av fertilityfriend :) Mye, mye billigere løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt mere pes med termometer da? Og avhengig av å ha data og nett...

Ser for meg at det er ganske lettvindt med babycomp/ladycomp.. den er ganske liten, så det er bare å ta med overalt. Vi reiser endel der vi ikke har tilgang på nett, Skal bl.a snart til Uganda og bo i en landsby der. Pluss at det bare er å stikke den termometertingen inn i munnen med en gang en våkner så er det registrert og avlest... Så slipper jeg å tenke mere på det...(er litt distre innimellom..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har migrene selv men kan gudskjelov bruke Diane ;)

skal nå over på Cerazette.

Om du har Aura,skal du ikke ha piller med mye østrogen

" De som har Migrene med Aura bør ikke ha p-piller med østrogen, spesielt ikke dersom de også røyker. Det er dog verdt å merke seg at røyking er det som har den største betydning for forekomsten av hjerneslag hos pasienter som har Migrene med Aura." http://www.lommelegen.no/355160/migrene-og-prevensjon-raad-og-veiledning

Har du prøvd p-piller med lite østrogen?

Hva med pessar?

http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/pessar.php

http://www.lommelegen.no/322064/pessar

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Ladycomp i over 3 år, og var godt fornøyd med den, men har nå byttet til østrogenfrie piller. Om man har en stabil syklus blir det flere grønne dager (de dagene det er trygt med sex uten beskyttelse). Den er like sikker som p-piller, så lenge du bruker den riktig :) Mange liker å kartlegge egen syklus, men da skal du helst holde øye med utfloden din også, for å se etter hvordan den forandrer seg gjennom syklusen, og det er mer sannsynlig at du gjør noe feil. Jeg synes det er mye lettere med Ladycomp. Babycomp er en super idè om du planlegger barn senere. Ja, det er en stor engangssum, men disse holder nok så lenge du er fruktbar (selv om garantien ikke varer så lenge), så du kan jo regne på hva du ville brukt på andre prevensjonsmidler. Da er det plutselig ikke så dyrt lenger. Både Ladycomp og Babycomp varsler om graviditet.

Bare spør om det er noe mer konkret du lurte på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har migrene selv men kan gudskjelov bruke Diane ;)

skal nå over på Cerazette.

Om du har Aura,skal du ikke ha piller med mye østrogen

" De som har Migrene med Aura bør ikke ha p-piller med østrogen, spesielt ikke dersom de også røyker. Det er dog verdt å merke seg at røyking er det som har den største betydning for forekomsten av hjerneslag hos pasienter som har Migrene med Aura." http://www.lommelegen.no/355160/migrene-og-prevensjon-raad-og-veiledning

Har du prøvd p-piller med lite østrogen?

Hva med pessar?

http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/pessar.php

http://www.lommelegen.no/322064/pessar

Jeg har prøvet det som er av p-piller og minipiller. Mirgenen min er så ille at legen var ganske klar på det punktet med hormonprevensjon.. Ingen overhodet!

Nå røyker jeg ikke da, ei heller snuser. Har skikkelig aura og synsforstyrrelser.

Pessar stiller seg på lik linje med kondom for meg, orker ikke styre med det.

Siden vi en gang i fremtiden har planer om flere rakkerunger i heimen, så er sikkert babycomp best å investere i. Har dønn regelmessig syklus, så den bør gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har brukt LadyComp i 1,5 år nå, og er kjempefornøyd. Kjøpte min brukt på finn for 3000,-, og bruker kondomer på røde dager. Det viktigste kriteriet for å kunne nytte en fruktbarhetscomputer er noenlunde regelmessig menstruasjonssyklus. Med ustabil syklus vil man få så mange røde (utrygge) og gule (på eget ansvar) -dager at det sikkert føles ganske bortkastet. Selv har jeg er veldig stabil syklus og har ca 5 røde og 2 gule dager i en mnd.

Jeg vil også si det er en fordel å vite at en evt uforutsett graviditet ikke er krise, så dette er ikke noe for ONSer og dårlige forhold.. Jeg og forloveden planlegger ikke barn de neste 3 åra, men om det skulle skje at jeg blir gravid kan vi takle det selv om det ikke er ideelt.. ;) Ser at du er gift, så antar det går fint?

For en distré type som meg selv, er konseptet "stikk pinne i munnen og ferdig med det" veldig mye enklere enn å skulle huske å legge inn data på en nettside, og den er også veldig grei å ha med på tur (så lenge man husker laderen..) ;p

Ved riktig bruk og stabile sykluser er dette en veldig sikker metode, som ikke står tilbake for homonprevensjon (jeg har 2 venninner som har blitt gravide på p-pillen det siste året), pluss at det føles godt å "bli kjent med" kroppen sin på denne måten. Nå kan jeg f.eks kjenne nøyaktig når jeg har eggløsning og når jeg får mensen. Litt gøy det og.. ;)

For vår del er det heller ikke noe problem å bruke kondom de få dagene med rødt lys, det ble faktisk mer logisk, siden det ble sånn "hvis ikke vi bruker det blir det barn om 9 mnd garantert"..

Oioi så mange hermetegn det ble her.. :D I tillegg har det skjedd noe rart med smiley-funksjonen, så jeg får ikke brukt den. Anyway, håper du ble litt klokere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...