Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juli 2010 #1 Skrevet 13. juli 2010 Jeg vurderer nå å kjøpe en elektrisk tannbørste, siden tannlegen alltid må fjerne tannsten hos meg, og har en venn som sa at hos seg slipper hun det etter at hun begynte med elektrisk tannbørste. Jeg lurer derfor på hvor mye jeg burde gi for en slik? Jeg er student, som nylig har brukt 1500 kroner hos tannlegen, så merker lommeboken begynner å knipe. Holder de til 300?
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juli 2010 #2 Skrevet 13. juli 2010 Braun/Oral-B er gull uansett. Har nå en slik rimelig sak (299,-) og merker at den ikke er så veldig fancy, den har ikke timer osv., men tennene blir jo rene... Fikk mine to første hull i tennene for ca 10-12 år siden, og bestemte meg da for å gå over til elektrisk tannbørste, og har ikke fått hull siden det :rødme: Selv går jeg sikkert for en dyrere utgave neste gang jeg må kjøpe ny, men en billigere sak vil nok gjøre jobben godt nok, og da finner du jo ut om du trives med å bruke elektrisk tannbørste uten å blakke deg helt på det. Noen hater det, og setter den på hylla etter kort tids bruk, mens andre (som meg) blir veldig fan av det Det viktigste er uansett at du bruker den på riktig måte!
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 15. juli 2010 #4 Skrevet 15. juli 2010 Fikk beskjed av mine tannleger braun sine som koster 199 er mer enn bra nok.
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juli 2010 #5 Skrevet 15. juli 2010 Min tannlege sa jeg ikke burde gå under 500 kroner..
hjertesukka Skrevet 15. juli 2010 #6 Skrevet 15. juli 2010 (endret) Kjøpte min Oral-B Braun hos Chlaes Ohlsson til 199,- og kan ikke tenke meg at den er så mye dårligere enn den man kjøper en annen plass. På nettet ser jeg de koster 249,-. Endret 15. juli 2010 av hjertesukka
lulle Skrevet 15. juli 2010 #7 Skrevet 15. juli 2010 Fikk beskjed av mine tannleger braun sine som koster 199 er mer enn bra nok. Det sa min tannlege også, og jeg går til spesialist pga problemer. Det viktigste var at selve kosten hadde "rundt hode"
Gjest Meg deg oss Skrevet 17. juli 2010 #8 Skrevet 17. juli 2010 Jeg fikk min første elektriske tannbørste i en alder av 6 år, og nå er jeg 18 år og aldri hatt hull, jeg elsker rett og slett den elektriske tannbørsten. Jeg startet med barneversjonen, og sleit dem ut etterhvert. nå har jeg den dyreste modellen betalte 900kr i utlandet i fjor, den er gull verdt. Nå er vi faktisk 5 stykker i familien som har lik elektrisk tannbørste, den eldste er 3 år og går enda. Jeg hadde en til rundt 300kr, men da jeg byttet til den jeg har nå, merket jeg stor forskjell. Begge fungere, men den jeg har nå syntes jeg er best:)
lulle Skrevet 18. juli 2010 #9 Skrevet 18. juli 2010 Jeg fikk min første elektriske tannbørste i en alder av 6 år, og nå er jeg 18 år og aldri hatt hull, jeg elsker rett og slett den elektriske tannbørsten. Jeg startet med barneversjonen, og sleit dem ut etterhvert. nå har jeg den dyreste modellen betalte 900kr i utlandet i fjor, den er gull verdt. Nå er vi faktisk 5 stykker i familien som har lik elektrisk tannbørste, den eldste er 3 år og går enda. Jeg hadde en til rundt 300kr, men da jeg byttet til den jeg har nå, merket jeg stor forskjell. Begge fungere, men den jeg har nå syntes jeg er best:) Hvordan merket du forskjell og hvorfor er den dyre bedre? (bortsett fra at den kanskje varer lenger)
HvittHus Skrevet 18. juli 2010 #10 Skrevet 18. juli 2010 Jeg har gått gradene med Braun sine elektriske tannbørster, og kan virkelig anbefale å investere i en dyr modell. Den pusser bedre rent pga høyere antall svingninger pr minutt. Pr nå har jeg denne Braun Den rengjør mye bedre enn den tidligere modellen jeg hadde, og er virkelig verdt pengene.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #11 Skrevet 19. juli 2010 Er det noen som har tips til hvor man kan kjøpe en slik på internett, gjerne fra utlandet? Tenker å kjøpe en av de "proffere" utgavene. Har også lyst på en sånn som renser tennene med vann (har sett video på youtube), noen som vet hva det heter og hvor man kan kjøpe det? Det er fra Oral-B det også...
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #12 Skrevet 19. juli 2010 Har også lyst på en sånn som renser tennene med vann (har sett video på youtube), noen som vet hva det heter og hvor man kan kjøpe det? Det er fra Oral-B det også... Link?
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #13 Skrevet 19. juli 2010 Link? Jeg husker ikke hvor jeg så det først, som var en fin video, men nå har jeg etter litt Googling funnet ut at det hos Oral-B Professional Care kalles OxyJet. Har ikke funnet noen som selger slik i Norge ennå... Noe lignende finnes fra andre produsenter også: Noen som har prøvd noe lignende?
Lilybell Skrevet 20. juli 2010 #14 Skrevet 20. juli 2010 Hei Eg kjøpte meg en eller annen form for oral-B (kjøpt på boots , men eg antar at det er den samme på clas ohlson), nå ligger den i skuffen! Av en eller annen grunn som innbiller eg meg at tannbørsten "dytter" på tennene mine på en måte, når eg pusser baksiden...det er sikkert bare meg....men eg likte ikke helt at den Bzzzz-et i munnen min.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2010 #15 Skrevet 26. juli 2010 Jeg husker ikke hvor jeg så det først, som var en fin video, men nå har jeg etter litt Googling funnet ut at det hos Oral-B Professional Care kalles OxyJet. Har ikke funnet noen som selger slik i Norge ennå... Noe lignende finnes fra andre produsenter også: Noen som har prøvd noe lignende? Jeg ville ikke byttet ut dette med en "ordentlig" tannbørste eller tanntråd. Kan sikkert være greit som et supplement, men vannstrålen går jo ikke mellom tennene, så du får jo likevel ikke fjernet bakteriene som gjemmer seg der! Det kan være tidkrevende noen ganger, med tanntråd og tannbørste, men det er det som funker! Hvis du bruker en elektrisk tannbørste går det som regel fortere enn ved bruk av vanlig manuell, hvertfall for meg (men nå er jeg VELDIG nøye og bruker hvertfall 5 min på å pusse med manuell børste) hvis du ikke liker å bruke tanntråd kan du prøve flaskekoster (samme prinsipp som tannpirker, men bedre, da de har små børster på tuppen) Disse kan du få kjøpt på apoteket, men er ganske dyrt der. Jeg kjøper mine på dagligvare for en 30 kr for en pakke med 20 stk. fra Jordan. Helt greit, selv om tuppen bøyer seg og det kan bli litt irriterende...
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juli 2010 #16 Skrevet 27. juli 2010 Selvsagt er det kun ment som et supplement til vanlig tannbørsting. Produktet er jo heller ikke laget for å rengjøre mellom tennene... Tanntråd brukser jeg også, fluorskyll eller fluortabletter likeså. Hadde jeg ikke vært over gjennomsnittet opptatt av tannhelsen, så hadde det vel også vært helt urealistisk å kjøpe en elektrisk tannbørste til 1000+ kr. Hvis du med flaskekoster mener interdentalbørster, så er det ikke noe alternativ, så lenge jeg er i starten av 20-årene og har normalt "tettstående" tenner. Det vil nok gjøre like mye skade som nytte, så jeg sverger heller til tanntråden så lenge jeg ikke har større plass mellom tennene enn som så. Noen som har prøvd OxyJet?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå